پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229207
امکان بارش خفيف در منطقه دناکوه؛ باد ضعيف است/ آغاز چهارمين روز عمليات جستجو، انتقال حرکت به سمت "سي‌سخت"
تاریخ انتشار : 1396/12/02 09:51:30
نمایش : 1157
هواپيماي ATR۷۲ متعلق به شرکت آسمان به‌شماره پروازي ۳۷۰۴ روز يکشنبه هفته جاري از فرودگاه مهر‌آباد به‌سمت ياسوج در منطقه دناکوه سميرم سقوط کرد.
پرواز ساعت 8 صبح تهران به ياسوج شرکت هواپيمايي آسمان صبح امروز از رادار محو شد. پرواز تهران به ياسوج و بالعکس هر روز انجام مي‌شود و مدل اين هواپيما ATR است. در پي اين اخبار ابتدا مديرکل روابط‌عمومي هواپيمايي آسمان در اين باره اظهار داشت: فعلاً آخرين اخبار اين است که اين هواپيما از رادار خارج شده و در حال پيگيري موضوع هستيم.

براساس اخبار تکميلي، اين هواپيماي ATR، پنجاه دقيقه پس از پرواز، از صفحه رادار محو شده و تاکنون اثري از هواپيما نيست. اين هواپيما حامل 60 مسافر، 2 مهماندار، 2 نفر امنيت پرواز و دو نفر خلبان و کمک خلبان بوده است.

اخبار تکميلي از چهارمين روز از جست‌وجوي هواپيما‌ي ‌تهران ــ ياسوج را در ادامه مي‌خوانيد:

09:29| مديرکل بحران استانداري کهگيلويه و بويراحمد از آغاز بارش برف در دنا خبر داد و گفت: وضعيت جوي در ارتفاعات دنا بسيار نامساعد است. با توجه به اينکه به‌دليل شرايط نامناسب جوي امکان پرواز بالگردها وجود نداشتنيروهاي امدادي براي رفتن به محل سقوط هواپيما در ارتفاع 4000 هزار متري اعزام شدند ولي به‌دليل آغاز بارش برف حرکت به کندي صورت مي‌گيرد.

وفايي‌مقدم با بيان اينکه يک ساعت بعد از نيمه‌شب گذشته کار ساماندهي امدادگران انجام شد، افزود: به‌دليل پيش‌بيني بارش برف و باران بعد از نيمه شب ساماندهي امدادگران براي انتقال زميني اجساد انجام شد.

09:28| جانشين سپاه فتح کهگيلويه و بويراحمد گفت: 12 تيم امدادي از گردان تکاور تيپ 48 فتح از سپاه اين استان به همراه برخي فرماندهان رده‌هاي مختلف با هدف حمل اجساد جانباختگان سقوط هواپيما عازم ارتفاعات دنا شدند.

08:08| آغاز چهارمين روز عمليات جستجو، انتقال حرکت به سمت "سي‌سخت"

چهارمين روز عمليات جستجو و انتقال پيکر قربانيان حادثه سقوط هواپيماي تهران- ياسوج آغاز شد و امروز حرکت از سمت "سي‌سخت" است.

08:07| ادامه عمليات هلال‌احمر در 2 جبهه شمالي و جنوبي؛ افزايش تيم‌هاي عملياتي

معاون امداد و نجات جمعيت هلال احمر استان اصفهان گفت: با توجه به بررسي‌هاي انجام شده قرار است امروز از 2 جبهه شمالي و جنوبي عمليات را ادامه دهيم و اميدوارم با ياري خدا و دعاي خير مردم اين عمليات را به پايان برسانيم.

08:06|امکان بارش خفيف در منطقه دناکوه؛ باد ضعيف است

مسئول اداره پيش‌بيني اداره کل هواشناسي استان اصفهان گفت: در حال حاضر آسمان در دناکوه تقريبأ ابري است اما از بعد از ظهر احتمال بارش خفيف وجود دارد.

سومين روز عمليات جستجوي لاشه هواپيماي ATR

22:25/ مهرعليزاده استاندار اصفهان تعداد آخرين پيکرهايي که پيدا شده را 32 پيکر تا اين لحظه عنوان کرد و گفت: به دليل تاريکي هوا امکان انتقال اجساد وجود نداشت، بالگردها امکان نشستن ندارند و بايد به شيوه‌هايي که امدادگران آشنايي دارند، اجساد به داخل هلي‌کوپتر منتقل شود.


22:20/ سليمي، رئيس امداد و نجات هلال‌احمر خبر کشف 45 پيکر را تکذيب کرد و گفت: آخرين آمار از اجسادي که در کسيه‌ها قرار داده شده 32 جسد است که تعدادي از آن‌ها قابل شناسايي است، هيچ پيکري تاکنون منتقل نشده است.

22:08/ 5 تيم 4 نفره و 6 بالگرد از ارتش، هلال‌احمر و سپاه براي ادامه عمليات و انتقال اجساد در منطقه مستقر شده‌اند و تاکنون هيچ پيکري انتقال داده نشده است.

22:05/ شرفي، مديرکل حوزه رياست سازمان هواپيمايي گفت: با حضور گروه 20 نفره از کارشناسان جست‌وجو و شناسايي در روز اول آغاز شد، امروز نيز عکس جعبه سياه به امدادگران ارائه شده تا بتوانند سريع‌ تر آن را پيدا کنند، تا پيدا کردن همه جسدها و بخش‌هاي مهم هواپيما در منطقه مي‌مانيم.

20:45/ رحيمي، دادستان استان اصفهان گفت: با وجود اينکه حادثه در استان اصفهان بوده اما با هماهنگي انجام گرفته بين دستگاه قضايي اصفهان و کهگيلويه و بوير احمد، بنا شده به لحاظ سهولت امر و دسترسي راحت‌تر خانواده‌ها به اجساد، پيکرها بعد از انتقال به پايين بلافاصله به پزشکي قانوني ياسوج منتقل شود.(جزئيات بيشتر)

19:53/ خانواده‌هاي جان‌باختگان هواپيما همچنان در منطقه سقوط حضور دارند، مردم عادي نيز در صحنه حضور داشته که ازدحام گاهي سبب تداخل در انجام عمليات مي‌شود.

برخي از مردم منطقه همچون شب‌هاي گذشته پذيراي خانواده‌هاي جان‌باختگان هستند.

19:24/ سليمي، رئيس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر گفت: انتقال اجساد هواپيماي تهران ياسوج به فردا موکول شد؛ تکاوران و امدادگران امشب را در دماي منفي 20 درجه سرخواهند کرد، تاکنون 32 جسد پيدا شده است.

18:50/ مهرعليزاده استاندار اصفهان گفت: با تاريکي هوا عملياتي انجام نمي‌شود. در حال آماده سازي تدارکات لازم براي فردا هستيم. تاکنون پيکري را به پايين منتقل نکرده‌ايم.

18:35/ مسؤولان امداد و نجات مستقر در منطقه سقوط هواپيما تأکيد کرده‌اند خانواده‌هاي جان‌باختگان و ساکنان بومي از رفتن به منطقه سقوط خودداري کنند، دماي هوا در منطقه سقوط کاهش پيدا کرده و در حال حاضر ابري است؛ برخي گروه‌هاي امدادگر به صورت زميني در حال عزيمت به سمت ارتفاعات هستند و فردا اول وقت به محل حادثه مي‌رسند.

17:50/ امير سرتيپ حيدري فرمانده نيروي زميني ارتش گفت: تکاوران ارتش در کنار ساير نيروهاي امدادگر در محل سقوط هواپيما حضور دارند و مشغول عمليات جست‌وجو هستند، تکاوران امشب را در کمپ خواهند گذراند تا فردا عمليات انتقال پيکرها انجام شود.

17:47/ مهرعليزاده استاندار اصفهان گفت: در حال حاضر از هلال‌احمر و ارتش از نيروهاي ورزيده و کوهنوردان ماهر، 8 تيم در حدود 40 نفر به منطقه اعزام شده‌اند. امکان فرود بالگرد در محل سقوط و انتقال پيکرها در حال حاضر وجود ندارد، شرايط جوي بسيار آزار دهنده است، ابرها ظاهر شده‌اند و سرما احتمالاً شب به 30 درجه زير صفر خواهد رسيد، ممکن است عمليات انتقال پيکرها چند روز طول بکشد.(جزئيات بيشتر)

17:04/ عمليات تجسس و انتقال پيکرهاي جان‌باختگان هواپيما در حالي انجام مي‌شود که ابرهاي بارشي بر فراز دنا نمايان شده‌اند و اين مساله شرايط انتقال پيکرها را سخت مي‌کند.

17:00/ توضيحات جديد سرتيم عمليات هلال‌احمر که براي اولين بار به لاشه هواپيما رسيد؛ شرايط براي امدادگران سخت است.

16:45/ کوهنوردان حاضر در محل: پيکرهاي 30 تن از سرنشينان هواپيماي مسافربري قابل مشاهده است. پيکر15 تن از جانباختگان قابل شناسايي است.

16:36/ مؤمني مديرعامل هلال‌احمر استان اصفهان گفت: چندين گروه به محل حادثه اعزام شدند اما يک گروه 4 نفره به لاشه هواپيما دسترسي پيدا کرده است، در حال هماهنگي بالگرد بعدي هستيم تا در نقطه ايمن فرود بيايد و پيکرها را برگرداند.

16:28/ لاشه هواپيما چند تکه و متلاشي شده است، امدادگران به پيکر جان‌باختگان و لاشه هواپيما رسيده‌اند، بخشي از اجساد قابل شناسايي است و بخشي ديگر قابل شناسايي نيست، تعدادي از اجساد و بخش‌هايي از هواپيما زير برف هستند.

16:15/ رئيس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر گفت: گروه‌هاي امدادي به پيکر جان باختگان هواپيما رسيدند، تلاش مي‌کنيم تا قبل از غروب آفتاب تعدادي از اجساد را منتقل کنيم.

15:58/ سردار فدا جانشين فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) اصفهان گفت: با توجه به وضعيت آب و هوايي، برف سنگين در ارتفاعات و صعب‌العبور بودن منطقه عمليات انتقال پيکرها چند روز زمان مي‌برد، لاشه هواپيما به صورت کامل نيست.

15:12/ مسؤول کميته بررسي سانحه ATR گفت: هواپيماي  ATR شش سال در شيراز زمين‌گير بود و پس از برجام توانست قطعات لازم را تهيه کند و تجهيز شد، هواپيماي سانحه‌ديده تهران - ياسوج يک عدد ELT داشت و اين سيستم تا سال 2021 اعتبار داشته است.

15:03/ به گزارش خبرنگار فارس، بارش بيش از دو متري برف در منطقه سقوط هواپيما در کنار شيب زياد کار را براي امدادگران سخت کرده است، 200 نفر از نيروهاي هلال‌احمر و 80 کوهنورد در حال امدادرساني هستند، خطر ريزش بهمن به دليل صدا و باد بالگردها وجود دارد و به همين دليل هلي برن مشکل به نظر مي‌رسد و بهترين راه انتقال زميني است.

14:34/ تصويري از لاشه هواپيماي آسمان منتشر شد.

 

14:28/ مؤمني مديرعامل هلال‌احمر استان اصفهان گفت: نيروهاي هلال‌احمر نزديک لاشه هواپيما هستند، هواپيما به ديواره کوه برخورد کرده و دسترسي به آن بسيار مشکل است، در حال ارزيابي هستيم که اگر بالگرد امکان فرود نداشته باشد در نزديک‌ترين مکان ممکن کمپ بزنيم، اين کمپ در جايي ايجاد مي‌شود تا اسکان نسبي باشد و تردد به آساني صورت بگيرد.

13:56/ پزشکي قانوني اصفهان اعلام کرد: اجساد به احتمال قوي براي شناسايي به استان کهگيلويه و بوير احمد انتقال پيدا مي‌کنند.

13:45/ مديرکل مديريت بحران استان اصفهان با تأکيد بر اين‌که ادامه عمليات بايد بدون بروز حادثه جديدي پيگيري شود، گفت: در حال حاضر شرايط هوا خوب و آفتابي بوده و شرايط مهياست و کارها پيش مي‌رود، بر اساس پيش‌بيني‌هاي هواشناسي و با تغييرات جوي که پيش‌بيني مي‌شود سناريوهاي ما تغيير مي‌کند و در دفتر فرماندهي عمليات را دنبال مي‌کنيم.

13:38/ هلي‌برن نيروهاي امدادي هلال احمر در نزديکي محل سقوط هواپيما انجام شد.

12:58/ مهرعليزاده استاندار اصفهان گفت: با توجه به مساعد نبودن شرايط جوي در محل سقوط هواپيما، امکان فرود بالگردها در منطقه سقوط نيست و نيروها به صورت زميني در آن‌جا حضور پيدا مي‌کنند که به دليل شدت برف و کولاک در ساعات آينده کار بسيار مشکل خواهد بود، از امروز تا بعد از ظهر فردا با مشکل نامساعد بودن شرايط جوي مواجه هستيم.

12:54/ اولين گروه تکاوران تيپ 65 نيروي مخصوص ارتش براي تخليه هواپيما اعزام شدند، شرفي معاون عمليات نيروي زميني ارتش در اين باره گفت: کمبود نيرو نداريم و تعداد نيرويي که لازم است را اعزام خواهيم کرد.

12:29/ بر اساس گزارش ميداني از محل عمليات جست‌وجوي هواپيما، نيروهاي امدادي و مردم منتظر شروع عمليات انتقال اجساد هستند.

12:04/ کريمي معاون امداد و نجات جمعيت هلال احمر اصفهان گفت: موقعيت سقوط بسيار صعب‌العبور است و نيروهاي هلال احمر به وسيله بالگرد در نزديک‌ترين محل به موقعيت سقوط پياده شده و براي صعود به موقعيت آماده مي‌شوند.

پروسه پيدا کردن اجساد طولاني و زمان‌بر است و نيروهاي عملياتي بايد به صورت زميني اجساد را منتقل کنند که 100 درصد با برف و کولاک مواجه مي‌شوند.

12:04/ کريمي معاون امداد و نجات جمعيت هلال احمر اصفهان گفت: موقعيت سقوط بسيار صعب‌العبور است و نيروهاي هلال احمر به وسيله بالگرد در نزديک‌ترين محل به موقعيت سقوط پياده شده و براي صعود به موقعيت آماده مي‌شوند.

پروسه پيدا کردن اجساد طولاني و زمان‌بر است و نيروهاي عملياتي بايد به صورت زميني اجساد را منتقل کنند که 100 درصد با برف و کولاک مواجه مي‌شوند.

11:54/ تصوير زير به عنوان محل احتمالي سقوط هواپيماي ATR آسمان در کوه دنا منتشر شده است.

 

11:19/ خلبان بالگردي که اين هواپيما را مشاهده کرد، دقايقي پيش گفت: امروز و در سومين روز از جست‌وجو براي پيدا‌کردن هواپيما، لاشه آن پيدا شده و آرم آن نيز مشاهده شد.

11:15/ سردار فدا جانشين فرمانده سپاه استان اصفهان گفت: با پرواز مجدد هلي‌کوپتر هوا فضاي سپاه، نوک قله کوه پازن پير در منطقه عمومي پادناي سميرم استان اصفهان به عنوان محل اصابت شناسايي شد.

11:07/ مؤمني مديرعامل جمعيت هلال احمر استان اصفهان به خبرنگار فارس گفت: به دليل پراکندگي اجساد هواپيما، همه شعاع نقطه مورد نظر توسط نيروهاي عملياتي هلال احمر به صورت دقيق جست‌وجو مي‌شود، کارشناسان شرکت هواپيمايي آسمان براي پيدا کردن جعبه سياه به نقطه مورد نظر اعزام خواهند شد.


10:44| معاون هماهنگي امور عمراني استاندار کهگيلويه و بويراحمد از پيداشدن لاشه هواپيماي تهران-ياسوج در قله نغل از منطقه پازن پير خبر داد.

10:34| سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، مختصات دقيق جغرافيايي محل سقوط را به خبرنگار تسنيم اعلام کرد. لاشه اين هواپيما در کوه دنا و در مختصات جغرافيايي NC-4208 و E-514293 قرار دارد.

10:32| با يافتن لاشه هواپيماي تهران- ياسوج همه مسئولان ارشد نظامي، انتظامي و امدادي راهي منطقه سقوط هواپيما شدند. تيم‌هاي امدادي در حال آماده باش براي اعزام به منطقه سقوط هستند.

نيروهاي سپاه و کوهنورداني که در ارتفاعات قرار دارند اکنون با تغيير مسير به سمت محل سقوط در حرکت هستند.

10:00/ سردار رمضان شريف سخنگوي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با اشاره به عمليات جستجوي بالگردهاي سپاه گفت: بالگردهاي نيروي هوافضايي سپاه صبح امروز لاشه هواپيماي آسمان را ارتفاعات کوه دنا پيدا کردند.

09:30/ سخنگوس اورژانس اعلام کرد: با توجه به کاهش توده هاي ابر در ارتفاعات و افزايش ميزان ديد، امروز احتمال يافتن لاشه هواپيما وجود دارد.

09:00/ محمدسعيد شرفي مديرکل دفتر عمليات هوانوردي سازمان هواپيمايي کشوري از اعزام کماندوهاي ارتش به محل سقوط هواپيماي ATR آسمان در سميرم خبر داد و با اشاره به استقرار يک سري تجهيزات از سوي سپاه گفت:اميدواريم تا قبل از ظهر امروز لاشه هواپيما را پيدا کنيم.

وي اظهار کرد:‌بالگردهاي خيلي مجهز و هواپيماهاي نقشه‌برداري در حال ورود به منطقه است. همچنين سازمان ارتباطات راديويي هم يک سري تجهيزات پيدا کردن و شناسايي به منطقه ارسال کرده و اگر قرار باشد لاشه هواپيما پيدا نشود فقط به خاطر بدي آب و هواست.

 

08:57/ وزير ارتباطات در مطلبي به توضيح درباره ادعاي دو تماس شهروندي از ياسوج به يکي از مسافرين پرداخت و گفت: بنا بر اطلاعات تماس ثبت شده، اين ادعا صحيح است اما ادعاي خبرنگار مذکور مبني بر ساعت ناپديد شدن صحت ندارد .

همکاران ما با استفاده از تحليلهاي فرکانسي و جهت يابي تلفن همراه مسافرين مورد اشاره، مطابق عکسهاي اول و دوم و سوم، منطقه احتمالي سقوط هواپيما را حدس زده‌اند. در عکس چهارم تصاوير دقيق ماهواره‌اي امروز اين منطقه که از سازمان فضايي ايران در تعامل با فرانسوي‌ها دريافت شده است را مشاهده مي‌کنيد، متاسفانه بدليل ابري بودن منطقه شناسايي ميسر نگشته است.

✅ د. با توجه به اينکه امکان عبور امواج از کوه وجود ندارد، تحليلهاي فني، منطقه قله پازن پير را به عنوان منطقه احتمالي سقوط تشخيص داده است.

✅ ه. تيمهاي پايش فرکانسي از سوي سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي به منظور جهت يابي فرکانسهاي راديويي احتمالي، به منطقه اعزام شده‌اند.
تيمهاي فني و امدادي درگير با تمام توان و پرتلاش در حال کار براي دستيابي به نشانه‌هايي از هواپيما هستند و البته شرايط محيطي سخت بوده و امکان جستجوي سريع را مشکل کرده است. اميدوارم تلاش همه تيمهاي درگير در صحنه سريعتر به نتيجه برسد.

 

 

دومين روز عمليات جستجوي لاشه هواپيماي ATR

 

14:57/ بالگردها همچنان در حال گشت‌زني بر فراز منطقه احتمالي سقوط هستند ولي هنوز لاشه يا محل سقوط هواپيما مشاهده نشده است؛ برخي از امدادگران از احتمال پوشيده شدن محل سقوط به دليل بارش برف خبر دادند.

14:36/ بنا بر اعلام معاون نظارت و بازرسي رئيس کل دادگستري استان اصفهان، تيمي از دادگستري اصفهان در پادنا مستقر شده است، به گفته محمدحسين آقايي با تشکيل پرونده قضايي اين حادثه تحقيقات مقدماتي از شاهدان عيني محلي، نماينده هواپيمايي جمهوري اسلامي، کارشناس حوادث هوايي و نماينده شرکت هواپيمايي آسمان توسط بازپرس ويژه انجام شده است.

14:07/ محسن مهرعليزاده استاندار اصفهان به همراه حسن رحيمي دادستان اصفهان، در جلسه ستاد مديريت بحران منطقه در حال بررسي اقدامات انجام شده هستند.

14:06/ بر اساس اعلام شيشه‌فروش، مديرکل مديريت بحران استان اصفهان در منطقه عمليات ريزش کوه صورت نگرفته و بالگردها نيز در حال فعاليت در منطقه هستند.

13:59/ در خصوص ريزش بهمن به نيروهاي امدادي حاضر در ارتفاعات هشدار داده شده اما تاکنون حادثه‌اي مبني بر ريزش بهمن رخ نداده است.

13:40/ شيشه فروش مديرکل مديريت بحران استان اصفهان در گفت‌وگو با فارس گفت: در حال بررسي اخبار منتشر شده درباره پيدا شدن لاشه هواپيما هستيم فعلاً نمي‌توانم اين خبر را تأييد کنم.

13:37/ کريمي معاون امداد و نجات هلال احمر اصفهان و فرمانده ميدان حادثه سقوط هواپيما گفت: بالگرد به منطقه‌اي که ادعا شده لاشه وجود دارد، اعزام شد.

13:36/ مؤمني مديرعامل جمعيت هلال احمر استان اصفهان در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: اخبار منتشر شده درباره پيدا شدن لاشه هواپيما در محدوده نقل و دنگزلوي پادنا صرفاً مشاهدات يک نفر بوده و قطعي نيست.

12:32/ جعفر گوهرگاني معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري کهگيلويه و بويراحمد گفت: با توجه به افزايش پروازها، پيش‌بيني 10 هزار ليتر سوخت بالگرد در محل را داشتيم و آن‌هايي که از ياسوج پرواز مي‌کنند نيز در همان فرودگاه سوخت‌گيري مي‌کنند، مواد خوراکي و آب آشاميدني مورد نياز براي همه تيم‌هاي امدادي را داشتيم که بايد از مردم منطقه به دليل مهمان نوازي و همکاري با نيروهاي امدادي تشکر کرد.

12:25/ محمدسعيد شرفي مديرکل دفتر نظارت بر عمليات هوانوردي سازمان هواپيمايي در جسه اضطراري اظهار داشت: 500 عکس توسط پهپادها گرفته شده که در آنها هيچ اثري از لاشه احتمالي هواپيما نيست؛ تا کنون 14 سورتي پرواز انجام شده است.

12:25/ مرتضي سليمي معاون عمليات سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر در جلسه اضطراري براي يافتن هواپيما از پاکسازي 70 درصد دناي شمالي خبر داد و  بيان داشت: در تجسس‌ها از دو خلبان باتجربه استفاده شده اما تاکنون هيچ خبري از لاشه هواپيما پيدا نکرديم.

12:14/ استاندار اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بيان اينکه امکان تصويربرداري پهپادها از محل سقوط هواپيما وجود ندارد، گفت: پهپادهاي متعددي نيز در حال تصويربرداري از محدوده‌هاي مورد نظر هستند که البته به دليل مه‌آلودي هوا امکان تصويربرداري پهپادها از محل سقوط هواپيما وجود ندارد.

12:04/ محسن مهرعليزاده استاندار اصفهان به منطقه پادناي سميرم به منظور  بررسي اقدامات انجام شده و هماهنگي بيشتر نيروهاي عمل کننده مي‌رود.

12:01/ گزارش خبرنگاران اعزامي به منطقه حادثه سقوط هواپيما: وضعيت جوي نامناسب است.

11:50/ عباس آخوندي لحظاتي پيش وارد منطقه پادنا محل سقوط هواپيماي تهران ياسوج شد.

 

11:43/ جواد فصيحي فرمانده ناحيه مقاومت بسيج سميرم با اشاره به اينکه از دقايقي پيش شرايط جوي منطقه دنا مساعدتر شده و بالگردها به حرکت درآمدند، گفت: نيروهاي سپاه و بسيج در قالب 5 يگان در محدوده احتمالي سقوط هواپيماي تهران-ياسوج در حال جست‌وجو هستند.

11:30/ خواهران منصوريان ووشوکاران کشورمان نيز در منطقه سقوط هواپيما حاضر شده‌اند.

11:29/ مديرکل دفتر نظارت بر عمليات هوانوردي سازمان هواپيمايي گفت: در حال حاضر 200 کوهنورد روي کوه‌ها، 10 پهپاد و 3 هلي‌کوپتر نيز از آسمان در حال رصد منطقه وقوع سانحه ATR هستند و اگر يک ماه هم جست‌وجو زمان ببرد، تا لاشه هواپيما يافت نشود در منطقه مي‌مانيم.

11:23/ مديرعامل آتش‌نشاني ياسوج گفت: پس از جست‌و‌جوي 4 ساعته در سرما و باد شديد منطقه هيچ‌گونه اثري از لاشه هواپيما مشاهده نشد که تا حصول نتيجه در منطقه باقي خواهيم ماند.

11:20/ عباس آخوندي که براي بررسي حادثه سقوط هواپيما به ياسوج سفر کرده در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: تا اين لحظه وضعيت سقوط هواپيماي تهران- ياسوج در ابهام کامل است؛ منتظر گزارش ستاد بررسي سوانح هستيم.

11:13/ بر اساس اعلام حاضران در صحنه، لاشه هواپيما در مناطق احتمالي سقوط پيدا نشده، نيروهاي امدادي همه‌جا را گشته‌اند و احتمال مي‌رود هواپيما اصلاً در اين مناطق سقوط نکرده باشد، نيروهاي امدادي در حال عزيمت به منطقه‌اي معروف به «بازندپير» هستند.

10:58/ وزير راه و شهرسازي به همراه رحمت‌اله مه‌آبادي مديرعامل شرکت فرودگاه‌ها از طريق بالگرد به سمت محدوده سقوط هواپيما حرکت کرد، خبرنگاران اعزام‌شده نيز از راه ميان‌بر در حال نزديک شدن به محدوده سقوط هواپيما هستند، امام جمعه و نماينده مردم سميرم در مجلس نيز در منطقه حضور دارند.

10:57/ 2 فروند بالگرد هوانيروز ارتش جمهوري اسلامي از استان‌هاي فارس و بوشهر وارد محدوده سقوط هواپيماي تهران-ياسوج شد.

10:36/ محمد زارعي نماينده بويراحمد و دنا در مجلس شوراي اسلامي که از روز گذشته در منطقه پادناي سميرم حضور دارد دقايقي پيش وارد منطقه کنگزلي از توابع بخش پادنا شد و گفت: اميدوارم هر چه زودتر با کمک نيروهاي امدادي بتوانيم براي تسلاي بازماندگان خبري جديد داشته باشيم.

10:32/ بر اساس گزارش خبرنگار اعزامي فارس به محل حادثه تجسس تا ارتفاعات زير 3 هزار متر صورت گرفته و احتمال پيدا شدن لاشه هواپيما در ارتفاعات بالاي 3 هزار متر دامنه کوه دنا وجود دارد.

10:28/ مردم در مقابل بخشداري دناکوه تجمع کرده و در انتظار دريافت خبري از هواپيما هستند.

10:23/ عمليات تيم امدادي هلال‌احمر در هليکوپتر اعزامي به منطقه حادثه

10:21/ مديرعامل هلال احمر استان اصفهان گفت: قرار بوده از هلال‌احمر دو بالگرد بيايد، بالگرد اول مستقر شده اما بالگرد دوم در حالي که به منطقه نزديک شده بود به دليل شرايط نامساعد جوي مجبور به بازگشت شد، با بهتر شدن وضعيت هوا اين بالگرد نيز به عمليات جست‌وجو اضافه مي‌شود.

10:21/ نيروهاي مستقر در کمپ اوليه در دامنه کوه دنا در حال پشتيباني نيروهاي عملياتي و مديريت تردد خانواده‌هاي داغ‌دار مسافران پرواز تهران- ياسوج هستند.

پرواز بالگردهاي سازمان اورژانس کشور بر فراز رشته کوه دنا
 

سازمان اورژانس کشور در رشته کوه دنا به دنبال يافتن اثري از هواپيماي سقوط کرده ياسوج – تهران هستند.

 

انجام آزمايشات ژنتيک از خانواده مسافران پرواز تهران _ ياسوج
 

اميني مديرکل پزشکي قانوني استان کهگيلويه و بويراحمد از خانواده جانباختگان سقوط هواپيما پرواز 3704 خواست براي انجام آزمايشات ژنتيک به اين سازمان مراجعه کنند.

 

عمليات تجسس به کندي صورت مي‌گيرد/هنوز اثري از لاشه هواپيما نيست
 

سخنگوي سازمان هواپيمايي کشوري گفت: عمليات تجسس براي يافتن لاشه هواپيما به کُندي صورت مي‌گيرد.

 

 جعفرزاده افزود اثري از لاشه هواپيما هنوز يافت نشده است.

 

شرايط براي ادامه فعاليت بالگردهاي اورژانس دشوار است
 

روابط عمومي سازمان اورژانس کشور اعلام کرد: لحظه به لحظه بر توده هاي پرفشار ارتفاعات دنا افزوده مي شود و به همين دليل شرايط براي ادامه فعاليت بالگردهاي اورژانس دشوار است.

 

اعزام 26 تيم با پشتيباني 3 بالگرد به نقاط سقوط احتمالي
 

رئيس ستاد مديريت بحران استان اصفهان گفت: از ساعات اوليه صبح 26 تيم با پشتيباني 3 بالگرد به منطقه اعزام شدند.

شيشه‌فروش اظهار کرد: جلسه مديريت بحران صبح امروز در بخشداري دنا برگزار و تصميمات لازم اتخاذ شد.

 

وزير راه و شهرسازي عازم ياسوج شد
 

عباس آخوندي، وزير راه و شهرسازي صبح امروز جهت بررسي آخرين وضعيت سانحه هواپيماي شرکت آسمان عازم ياسوج شد.

 

اعزام بالگرد هلال احمر به منطقه پادنا/ تمرکز جست‌وجوها حوالي روستاي «نقل»
 

مؤمني مديرعامل جمعيت هلال احمر استان اصفهان گفت: از ساعت 5:30 صبح امروز 75 نفر از نيروهاي نجاتگر و تيم کوهستان در قالب 15 گروه به منطقه اعزام شدند.

وي افزود: بالگرد به منطقه اعزام شده تا امکان انتقال نيروها به وجود بيايد، در برخي مناطق همچنان به دليل شرايط نامساعد جوي امکان پرواز نيست اما برخي مناطق اين امکان وجود دارد.

مؤمني ادامه داد: عمليات جست‌وجو از منطقه بيده شروع شده و روستاي کهنگان را نيز کامل گشت‌زني کردند.

مدير عامل جمعيت هلال احمر استان اصفهان خاطر نشان کرد: با توجه به اينکه کارشناسان احتمال سقوط هواپيما را در اين منطقه بيشتر مي‌دانند،به همين دليل در حال حاضر نيروها فعلا بيشتر اطراف روستاي نقل در حال جست‌وجو هستند .

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

اولين روز عمليات جستجوي لاشه هواپيماي ATR

لاشه هواپيما دقايقي پيش ديده شد، در منطقه پادنا، هم اکنون برف شديد در اين منطقه در حال بارش است.

 

 

اطلاعات پرواز 3704 تهران - ياسوج هواپيمايي آسمان

براساس اخبار تکميلي، اين هواپيماي ATR72، پنجاه دقيقه پس از پرواز، از صفحه رادار محو شده و تاکنون اثري از هواپيما نيست. اين هواپيما حامل 60 مسافر، 2 مهماندار، 2 نفر امنيت پرواز و دو نفر خلبان و کمک خلبان بوده است.

ستاد بحران در فرودگاه ياسوج

بر همين اساس در حال حاضر ستاد بحران در فرودگاه ياسوج تشکيل شده در حال بررسي ماجراست.

هواپيما ATR72 هواپيمايي آسمان

"هواپيمايي آسمان در مسيرهاي پروازي کوتاه داخلي به‌صورت ويژه از 6 فروند هواپيماي ATR-72 استفاده مي‌کند. هواپيمايATR-72 يک هواپيماي ملخي دو موتوره از خانواده‌ي هواپيماهاي منطقه‌اي با گنجايش کم است که توسط شرکت ايتاليايي فرانسوي ATR توليد شده است."

11:01| سخنگوي اورژانس کشور در خبري اعلام کرد: در حال حاضر يک فروند بالگرد اورژانس به منطقه اعزام شده است؛ با توجه به کوهستاني بودن منطقه امکان اعزام آمبولانس وجود ندارد.

11:09| غفور راستين، مدير حوادث و فوريت‌هاي پزشکي استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنيم در اصفهان در اين مورد اظهار داشت: اين هواپيما در کوه‌هاي اطراف سميرم سقوط کرده است و هنوز از جزييات آن چيزي نمي‌دانيم.

11:11| براساس اين گزارش، معاون امداد و نجات هلال‌احمر اصفهان نيز از اعزام تيم پادنا، شهرضا و دهاقان به محل حادثه سقوط هواپيماي تهران - ياسوج خبر داده است.

11:13| همچنين فرماندار بويراحمد در خبري ضمن تاييد سقوط هواپيماي مسافربري تهران - ياسوج در کوه‌هاي پادنا اظهار کرده است: به‌دليل مه‌آلود بودن هوا، اورژانس هوايي استان قادر به فرود نشد و هم‌اکنون با خودرو درحال اعزام به محل هستند.

11:17| اصغر سليمي نماينده سميرم در مجلس نيز با بيان اينکه در حال حاضر تيم‌هاي ويژه و نيروها در حال بررسي دقيق محل سقوط هستند، افزود: طبق اعلام اوليه منطقه کلي دناکوه سميرم است، تيم‌ها در حال اعزام به منطقه هستند تا شرايط از نزديک بررسي شود.

11:18| معاون امنيتي-انتظامي استاندار تهران با اشاره به وضعيت پرواز تهران به ياسوج گفت: رادار نيروي هوايي براي يک لحظه اين هواپيما را رصد کرده است.

11:36| انصاري مدير روابط‌عمومي جمعيت هلال احمر استان اصفهان  با بيان اينکه اين هواپيما در منطقه بيده سميرم سقوط کرده است، حدود 15 دقيقه قبل اين اتفاق به ما اعلام شد که بلافاصله نيروهاي ما در حال آماده باش قرار گرفتند،‌ اظهار داشت: تيم‌هاي ما از 4 شهرستان نزديک به محل حادثه يعني دهاقان، شهرضا، سميرم و همچنين يک تيم از اصفهان به منطقه اعزام شدند.

وي همچنين با بيان اينکه نزديک‌ترين پايگاه ما پايگاه پادناي سميرم است که بلافاصله نيروهاي اين پايگاه به منطقه اعزام شدند، اظهار داشت: تيم امداد هوايي جمعيت هلال احمر به سمت منطقه پرواز کرده است، ما منتظر هستيم تا اخبار تکميلي به دست ما برسد و اطلاع‌رساني کنيم.

11:35| مدير روابط عمومي هواپيمايي آسمان  ضمن بيان اينکه متاسفانه تمام مسافران و خدمه اين پرواز کشته شدند، اعلام کرد: هواپيماي ATR ساعت 8 صبح امروز از فرودگاه مهرآباد تيک‌اف کرد و حدود 50 دقيقه بعد به‌دليل شرايط جوي به کوه دنا برخورد کرد.

اسامي تعدادي از مسافران هواپيماي اي تي آر پرواز تهران- ياسوج متعلق به شرکت هواپيمايي آسمان به شرح ذيل است:

۱-    مژگان نظري
۲-    جلال اميدي‌پور
۳-    حسين رستمي
۴-    مريم عابدي
۵-    احمد نظري
۶-    محمد برزگري
۷-    رويا داخته
۸-    مجيد اسلامي
۹-    مهدي قرعلي
۱۰-    غلامعلي احمدي
۱۱-    ميلاد علي‌پور
۱۲-    افشين انصاري
۱۳-    سيد ايليا دانشي
۱۴-    سيدطاها دانشي
۱۵-    محمد عيدي‌نيا
۱۶-    علي فرزانه
۱۷-    حميد هداوندخاني
۱۸-    عزت‌الله حق‌شناس
۱۹-    ابراهيم جعفريان سي‌سخت
۲۰-    نرگس خوباني
۲۱-    ژيلا قلي‌پور
۲۲-    ايماني‌مهر
۲۳-    عبدالرضا کردي
۲۴-    محمد نجات

۲۵- نشاطي‌فر
۲۶- محمد نوري
۲۷- علي زارع
۲۸- محسن تقي‌پور
۲۹- مصطفي رضايي
۳۰- خليل آهنگران
۳۱- شاپور ياري‌پور
۳۲- شهبد ياري‌پور
۳۳- احمد چرميان
۳۴- سيدرضا فاطمي‌طلب
۳۵- پريسا سوهاني
۳۶- عليرضا جامني
۳۷- سکينه کاظمي‌انوار
۳۸- اردشير راد
۳۹- بهروز شريف کاظمي
۴۰- سيد بهزاد سيادتي
۴۱- حامد اميري
۴۲- محمد فهيمي
۴۳- رحمت صالحي‌پرور
۴۴- محمد فهيمي هنزايي
۴۵- ابوالقاسم فرهمندي
۴۶- مهدي جاويد‌پور
۴۷- عبدالاحد مرادي
۴۸- سلمان آذري
۴۹- امير پورشاه‌آبادي
۵۰- فاطمه دالوند
۵۱- کوثر هرداني
۵۲- محمد کبيريان
۵۳- عليرضا کلهر
۵۴- حامد مهدوي

اسامي کرو پروازي اين پرواز به شرح ذيل است:

  1. کاپيتان حجت الله فولاد
  2. خلبان دوم کاوه خليلي
  3. سرمهماندار محمد حسين فرش سنگي
  4. مهماندار بهنام رضايي نيارکي

    اسامي تيم امنيت پرواز ٣٧٠٤ #هواپيمايي_آسمان:

     ١-محمود بهشتي
    ٢-فرهاد معصومي

11:45| سخنگوي اورژانس کشور در خبري با تاکيد براينکه 5 بالگرد اورژانس در حال جستجوي لاشه هواپيماي تهران-ياسوج هستند، گفت: امکان اعزام امبولانس به‌دليل صعب‌العبور بودن منطقه کوهستاني وجود ندارد.

11:51| سخنگوي سازمان هواپيمايي کشور از تشکيل جلسه کميته بحران در سازمان هواپيمايي براي بررسي جزئيات سقوط هواپيماي آسمان خبر داد.

11:53| رئيس پيش‌بيني اداره‌کل هوا‌شناسي استان اصفهان با بيان اينکه شرايط امداد‌رساني در سميرم با توجه به وزش باد دشوار است، گفت: امواج کوهستان بالگرد‌ها را به سمت پايين مي‌کشد و اين شرايط را دشوارتر مي‌کند. همچنين ابر‌هاي موجود در هواي سميرم ضخيم است، اما سبب برخورد بالگردها با کوه نمي‌شوند.

11:59| در پي سقوط يک فروند هواپيماي مسافربري در منطقه سميرم واقع در جنوب استان اصفهان که صبح امروز اتفاق افتاد، تيم‌هاي بحران مراکز پزشکي قانوني استان‌هاي اصفهان، فارس، کهگيلويه و بويراحمد و تهران به‌حالت آماده‌باش درآمدند.

12:02| جلال پوران‌فرد رئيس اورژانس 115 کهگيلويه و بويراحمد از اعزام 10 امدادگر به محل حادثه خبر داد و گفت: برآورد ارزيابي صحنه حادثه در کمترين زمان صورت مي‌گيرد.

12:04| مسئول تيم اورژانس اعزامي به محل سقوط هواپيما در خبري با اعلام اينکه زميني به سمت محل سقوط هواپيماي آسمان حرکت مي‌کنيم، اظهار داشت: نيروهاي اورژانس هنوز چيزي را رؤيت نکرده‌اند و تا نيم‌ساعت ديگر به روستاي بيده مي‌رسيم. نيروها امدادي با بالگرد به محل احتمالي حادثه که 14 مايلي ياسوج اعلام شده اعزام شدند اما هليکوپتر به دليل برف و بوران قادر به ادامه مسير نبود.

12:12| مديرعامل جمعيت هلال‌احمر استان اصفهان با بيان اينکه تيم‌هاي تخصصي کوهستان به محل سقوط هواپيماي تهران- ياسوج اعزام شدند، محل احتمالي سقوط اين هواپيما را منطقه بيده از شهرستان سميرم عنوان کرد.

12:13| مدير روابط عمومي آسمان در پاسخ به اينکه آيا هواپيماي سقوط کرده آسمان سابقه نقص فني داشته است يا خير، در گفت‌وگو با تسنيم اعلام کرد: اين‌گونه نيست و هواپيمايي آسمان به شدت اين مسئله را تکذيب مي‌کند. سازمان هواپيمايي کشوري براي تمام هواپيماهاي آسمان صلاحيت پرواز صادر مي‌کند و اين‌گونه نيست که ايرلاين‌ها هرچه دلشان بخواهد انجام دهند.

سيدمحمدتقي طباطبايي با تاکيد براينکه ايمني پرواز هواپيماها به‌طور دائم تحت نظارت سازمان هواپيمايي کشوري قرار دارد، به شرايط جوي منطقه‌اي که هواپيماي سقوط کرده اشاره کرد و گفت: شرايط جوي به‌شدت نامساعد است، عوامل اورژانس در حال عزيمت به اين منطقه هستند. احتمالا بارش شديد برف امدادرساني را با مشکل مواجه خواهد کرد.

12:15| محمدحسين نصرتي فرماندار سميرم در گفت‌وگو با تسنيم با بيان اينکه درحال حاضر تمام گروه‌هاي مديريت بحران شامل هلال احمر، نيروهاي بسيج و سپاه، نيرو انتظامي و اورژانس به محل حادثه اعزام شده‌اند، خاطرنشان کرد: به‌دليل صعب العبور بودن مسير و بارندگي امروز در منطقه هنوز نيروهاي اعزامي به محل حادثه نرسيده‌اند.

12:21| اورنگ ايلامي رئيس دانشگاه علوم پزشکي کهگيلويه و بويراحمد از اعزام 11 آمبولانس ويژه با توانايي حرکت در مسيرهاي کوهستاني خبر داد و گفت: با توجه به شرايط جوي امکان اعزام بالگرد و اتوبوس‌آمبولانس وجود نداشت و با دانشگاه اصفهان براي همکار هماهنگي‌هاي لازم انجام شد. هم‌اکنون تيم مرکز بهداشتي روستاي پادنا با همکاري تيم محلي در حال جست‌و‌جو براي پيداکردن سرنشين‌هاي هواپيما هستند.

12:29|علي وفايي‌مقدم مديرکل بحران استانداري کهگيلويه و بويراحمد گفت: 12 تيم امداد و نجات هيئت کوهنوردي و دستگاه‌هاي خدمات‌رسان به منطقه اعزام شدند و با توجه به سخت گذر بودن و بارش برف و باران تا‌کنون به محل حادثه نرسيدند.

12:38| رئيس‌جمهور دستور تشکيل ستاد بررسي سانحه سقوط هواپيما را بر‌اساس قانون سازمان هواپيمايي کشوري صادر کرد. بر‌اساس اين دستور، عباس آخوندي وزير راه و شهرسازي ماموريت يافت با حضور و تشکيل ستاد بررسي سانحه در سازمان هواپيمايي کشور، ضمن مديريت، پيگيري و انجام هماهنگي‌هاي لازم جهت خدمات امدادي، علل حادثه سقوط هواپيماي شرکت آسمان را سريعا گزارش کند.

جلسه اضطراري سازمان هواپيمايي با حضور وزير راه و شهرسازي براي بررسي حادثه سقوط پرواز تهران-ياسوج

12:42| منصور شيشه‌فروش مديرکل مديريت بحران استانداري اصفهان از تشکيل جلسه مديريت بحران با حضور مسئولان استان اصفهان پيرامون حادثه سقوط هواپيماي تهران- ياسوج در منطقه سميرم خبر داد و گفت: تيم‌هاي امداد و نجات به منطقه اعزام شده‌اند اما با توجه به بارندگي شديد و وضعيت جوي منطقه به محل حادثه هنوز نرسيده‌اند.

12:49| داريوش کريمي معاون جمعيت هلال احمر استان اصفهان گفت: به‌دليل آن که محل سقوط مناطق کوهستاني است، جست‌و‌جو بسيار سخت است و عمليات جست‌و‌‌جو نجات به‌صورت نقطه به نقطه انجام مي‌شود؛ هم در ارتفاع قرار دارد و هم اينکه به‌دليل بارش برف و باران جست‌و‌جو بسيار سخت و است و تيم‌هاي جست و جو به‌صورت پياده حرکت مي‌کنند تا محل سقوط را پيدا کنند.

وي در پاسخ به اين سئوال که چه زماني مي‌توان هواپيماي سقوط کرده را پيدا کرد؟، گفت: نمي‌توان پيش‌بيني کرد که چه ساعتي به محل سقوط هواپما دست مي‌‌يابيم و علاوه بر جست‌و‌جوي تيم‌هاي امدادي از نيروهاي محلي بايد کمک بگيريم و نمي‌توان گفت دقيقا چه زماني مي‌توان به محل حادثه دسترسي پيدا کرد.

13:05| براساس مشاهدات ميداني خبرنگار تسنيم از سميرم جنب و جوش خاصي در شهرستان سميرم حاکم است؛ تردد به فرمانداري و جاده منتهي به کهنگان رو به افزايش است و مردم با حساسيت زيادي پيگير خبرها هستند.

برخي گروه‌هاي تخصصي کوهنوردي و افراد آگاه از موقعيت منطقه اعلام آمادگي کرده‌اند براي حضور در منطقه اقدام کنند

برخي ‌اهالي سميرم با توجه به شناخت از حدود اعلام شده سقوط هواپيما معتقدند امکان کمک‌رساني از منطقه "سي‌سخت" ياسوج به دليلي نزديکي تا کهنگان نيز فراهم است اما بارندگي‌هاي شديد مانع تردد تيم‌هاي امدادي است.

13:06| سيد يونس موسوي سرتيم گروه کوهنوردي اعزامي به دناکوه سميرم با بيان اينکه در حال حاضر همراه با 40 نفر از کوهنوردان در منطقه دنا قرار داريم، بارندگي بسيار شديد شروع شده و کوهنوردان در حال گشت‌زني در قله هستند، گفت: با توجه به اينکه منطقه وسيع و کوه دنا برف‌گير است هنور سرنخي از لاشه هواپيما پيدا نکرده‌ايم.

وي با بيان اينکه در حال حاضر در نيم قله قرار داريم و باران و برف شديدي را شاهد هستيم، ادامه داد: با نقطه به نقطه اين منطقه آشنا هستيم، علاوه بر اين مردم روستاهاي اطراف نيز به کمک ما آمده‌اند، با توجه به بارندگي ديد خيلي کمي داريم اما اميدواريم با تلاش کوهنوردان هرچه زودتر به لاشه هواپيما دست پيدا کنيم.

نگراني و تجمع خانواده سرنشينان هواپيماي 3704 آسمان در فرودگاه ياسوج

13:15| در پي سقوط هواپيماي مسافربري تهران- ياسوج و جان باختن 66 نفر اعم از مسافر و خدمه در سانحه هواپيمايي، جمعي از بستگان جان‌باختگان و اقشار مختلف مردم در ورودي فرودگام ياسوج ازدحام کرده‌اند.  

13:17| رئيس‌کل دادگستري استان اصفهان دستور بررسي حادثه سقوط هواپيماي آسمان را صادر کرد و گفت: در اين باره پرونده قضايي تشکيل خواهد شد.

13:18| جلال پوران‌فر رئيس اورژانس کهگيلويه و بويراحمد با بيان اينکه دقايقي پيش به محل حادثه به روستاي بيده رسيديم اما هيچ راه دسترسي با خودرو  به محل حادثه نداريم، تاکيد کرد: هم‌اکنون شاهد برف و بوران شديد و مه غليظهستيم و محل برخورد وسط کوه دنا است.

13:21| رئيس سازمان هواپيمايي کشوري در خبري با بيان اينکه هواپيماي مسافربري تا 14 مايلي با مرکز کنترل در ارتباط بوده است، اعلام کرد: تا زماني که جعبه سياه هواپيما کشف نشود، نمي‌توان علت دقيق حادثه را مشخص کرد. 

علي عابد‌زاده همچنين با تاکيد براينکه هواپيماي اي‌تي‌آر سقوط کرده آسمان توليد سال 1993 ميلادي بوده است، اظهار کرد: دستگاه‌هاي ناوبري اين هواپيما مدرن بوده است.

13:22| با دستور سلطاني‌فر، وزير ورزش و جوانان 2 اکيپ کامل امداد کوهستان از ياسوج و سميرم با تجهيزات کامل و با هماهنگي فدراسيون کوهنوردي عازم محل سقوط هواپيما‌ي آسمان شدند.

تيم‌هاي امداد و نجات و مردم محلي در جست‌وجوي لاشه هواپيما در اطراف محل احتمالي سقوط

13:31| منطقه پادناي سيمرم در فاصله 120 کيلومتري جنوب سميرم و 300 کيلومتري استان اصفهان است و رشته کوه دنا در آن واقع شده است.

در اين منطقه هوا ابري و مه آلود است و بارندگي نيز بسيار است. گروه‌هاي امداد و نجات چند روستا را جستجو کردند، کوه‌ها را گشتند اما هنوز چيزي پيدا نکرده‌اند.

در حال حاضر نيروهاي امداد جنوب روستاي بيده و روستاي کنگهان را جستجو مي‌کنند. احتمال اينکه هواپيما به ارتفاعات دنا برخورد کرده باشد بسيار است چرا که مردم محلي صداي انفجار و برخورد را شنيدند اما هنوز خود هواپيما مشاهده نشده است.

13:33| مدير حوادث و فوريت‌هاي پزشکي استان اصفهان با بيان اينکه بارندگي و وزش باد در ارتفاعات، مانع يافتن لاشه هواپيما شده است، گفت: به علت شرايط جوي حاکم بر سميرم، هيچ بالگردي نمي‌تواند در آنجا پرواز کند. هيچ وسيله‌اي به جزء بالگرد، توان شناسايي مکان سقوط هواپيما را ندارد و متأسفانه شرايط جوي حاکم بر شهرستان سميرم اين امکان را سلب کرده است.

13:38| مسئول تيم اعزامي هلال‌احمر به منطقه سقوط هواپيماي تهران-ياسوج، از اعزام پهپاد به اين منطقه خبر داد.

13:39| مديرکل ورزش و جوانان کهگيلويه و بويراحمد از اعزام تيم 10 نفره يخ‌نوردي و برف‌نوردي به محل سقوط هواپيماي تهران-ياسوج خبر داد و گفت: اين سومين تيم امدادي است که از طرف ورزش و جوانان استان کهگيلويه و بويراحمد به محل حادثه اعزام مي شود.

 

اعزام تيم کوهنوردي ياسوج به محل سقوط هواپيما

13:48| سخنگوي اورژانس کشور در خبري اعلام کرد: با گذشت چند ساعت از حادثه سقوط هواپيماي تهران ياسوج تا‌کنون هيچ تيمي موفق نشده خود را به لاشه هواپيما برساند.

14:05| رئيس سازمان بسيج جامعه پزشکي استان اصفهان تيم‌هاي اضطراري بسيج جامعه پزشکي استان اصفهان به‌منظور امدادرساني به سانحه سقوط هواپيما در سميرم در حالت آماده باش قرار گرفتند.

14:07| رئيس‌جمهور در پيامي سانحه بسيار تلخ سقوط هواپيماي مسافربري شرکت آسمان در مسير تهران - ياسوج را که منجر به جان‌باختن عده‌اي از هموطنان عزيز شد، تسليت گفت. 

14:09| جلال پوران‌فر رئيس اورژانس کهگيلويه و بويراحمد با بيان اينکه هنوز لاشه هواپيما يا پيکر اجساد يافت نشده است، افزود: دقايقي پيش ستاد بحران شهرستان سميرم در روستاي "بيده" به‌منظور تقسيم کار جهت عمليات جست‌و‌جو برگزار شد و به‌زودي عمليات جست‌و‌جو آغاز مي‌شود.

14:14| ستاد بحران استان کهگيلويه و بويراحمد در اطلاعيه‌اي با تاکيد براينکه هيچ کوهنوردي و گروه کوهنوردي چه به صورت انفرادي و چه گروهي بدون هماهنگي با مديريت بحران به محل سقوط هواپيما اعزام نشوند، آورده است: کساني که مي‌خواهند در اين زمينه به گروه‌هاي امدادي را کمک کنند، بدون هماهنگي اين ستاد به منطقه سقوط هواپيما نروند.

14:14| در پي سقوط هواپيماي مسافربري تهران-ياسوج و جان‌باختن تعدادي از هم‌وطنانمان در اين حادثه، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي پيام تسليتي صادر کردند.

متن پيام به شرح زير است:

بسمه تعالي

سانحه‌ي مصيبت‌بار سقوط هواپيماي مسافربري که به جان باختن چندين نفر از هم‌ميهنان عزيزمان انجاميد دل ها را لبريز از اندوه و تأسف کرد. اينجانب مراتب تأثّر عميق و همدردي صميمانه‌ي خود را با خانواده‌هاي داغدار آنان ابراز ميدارم و صبر جميل و اجر جزيل براي آنان و رحمت و مغفرت الهي براي جان‌باختگان از خداوند متعال مسألت مي‌کنم. مسئولان ذيربط لازم است همه‌ي تلاش و همکاري خود را براي اقدام‌هاي لازم در اين مورد بکار برند و امکان تکريم و تشييع پيکرهاي آنان را فراهم سازند. 

سيدعلي خامنه‌اي

29بهمن1396

14:17| عزيز فيلي معاون استاندار کهگيلويه و بويراحمد با بيان اينکه هنوز محل دقيق حادثه سقوط هواپيماي تهران-ياسوج مشخص نشده، گفت: به‌علت سخت‌گذر بودن مسير، مه و کولاک شديد و بارش برف، بالگردهاي اعزام شده به منطقه قادر به شناسايي دقيق و فرود در محل حادثه نيستند.

14:28| سخنگوي سازمان هواپيمايي کشور در خبري تاکيد کرد: در حال حاضر نمي‌توان در مورد چرايي موضوع سقوط هواپيماي آسمان اظهارنظر کرد.

14:46| سرهنگ نادر رحماني رئيس مرکز اطلاعات و کنترل ترافيک پليس راهور ناجا در گفت‌وگو با تسنيم، با اشاره به تمهيدات ترافيکي براي امدادرسانان به هواپيماي سقوط کرده تهران - ياسوج اظهار داشت: بر‌اساس تمهيدات در نظر گرفته شده مقرر شدمسير ياسوج به سميرم و اصفهان به سميرم در هر دو مسير رفت و برگشت مسدود شود تا جلوي ترددهاي غيرضروري به منطقه مورد نظر گرفته شود و خودروهاي تيم‌هاي امدادي راحت‌تر بتوانند در مسير مذکور تردد داشته باشند.

14:50| مديرکل مديريت بحران استانداري کهگيلويه و بويراحمد گفت: به‌علت مه، برف و باران شديد در منطقه سقوط هواپيماي تهران-ياسوج، يافتن لاشه هواپيما يا بخشي از آن دشوار است.

15:10| علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي در جلسه علني نوبت عصر امروز (يکشنبه، 29 بهمن) پارلمان ضمن ابراز همدردي با خانواده‌هاي جانباختگان سقوط هواپيما در محور تهران-ياسوج، با بيان اينکه اين حادثه، دردناک بود و نمايندگان مجلس هم به شدت از اين موضوع متأثر هستند؛ هرچند که ما موضوع بررسي بودجه 97 را در مجلس داريم اما نمايندگان مجلس مکررا تماس داشتند و پيگير علت اين حادثه بوده‌اند، افزود: لازم است کميسيون عمران مجلس اين حادثه سقوط هواپيما در سميرم را به طور جدي ريشه‌يابي کرده و مشخص کند که ريشه اين حوادث چيست.

15:25| آيت‌الله آملي‌لاريجاني رئيس قوه قضاييه در پي سقوط هواپيماي مسافربري تهران به ياسوج و درگذشت جمعي از هموطنان ضمن تسليت به بازماندگان، از دادستان کل کشور خواست با تشکيل کميته‌اي علت وقوع حادثه را بررسي و نسبت به برخورد قانوني با مقصرين اقدام کند.

حضور نيروهاي اورژانس در نزديکي محل حادثه

15:25| خبرنگار اعزامي تسنيم به شهرستان سميرم از آخرين تلاش‌هاي نيروهاي جستجو براي يافتن لاشه هواپيماي سقوط کرده در منطقه پادنا خبر داد.

روستاي خفر يکي از مناطقي است که گفته مي‌شود احتمال سقوط هواپيما در آن منطقه وجود دارد. مسيرهاي منتهي به روستا لغزنده و باران در حال باريدن است. منطقه نيز در پوششي از مه قرار دارد. براساس اعلام نيروهاي امدادي 4 روستا در اين منطقه براي ادامه عمليات جستجو مدنظر قرار دارد.

بر اساس اين گزارش به علت عدم امکان حضور نيروهاي امدادي با خودرو، اين نيروها بعد از رسيدن به روستاي خفر بايد مسير را در ادامه به صورت پياده طي کنند. 

15:35| مسعود وکيلي معاون هلال‌احمر کهگيلويه و بويراحمد اظهار داشت: بنا به گفته برخي از افراد محلي دودي در محدوده "دنگزلي پس دنا" بين روستاهاي "نقل" و "خفر" در محدوده پادنا مشاهده شده که با اين خبر تيم‌هاي تخصصي به اين محدوده اعزام شدند.

15:40| سيديونس موسوي سرتيم گروه کوهنوردي اعزامي به دناکوه با بيان اينکه خبر اعلام شده مبني بر يافتن لاشه هواپيما صحت ندارد، گفت: با تمامي گروه‌هاي کوهنوردي مستقر در منطقه که در حال جستجوي لاشه هستند، در ارتباط هستيم و تا اين لحظه خبري مبني بر يافتن لاشه به اطلاع ما نرسيده است.

15:53| عبدالحسين افتخاري مديرکل مخابرات کهگيلويه و بوير‌احمد گفت: تلفن همراه يکي از مسافران پرواز زنگ مي‌خورد و با توجه به اين مسئله و رديابي انجام شده، احتمالاً هواپيما در محدوده کوه سياه سميرم سقوط کرده است.

15:57| سخنگوي سازمان هواپيمايي در خبري اعلام کرد: جستجوها ادامه دارد و خبر کشف لاشه هواپيماي مسافربري تکذيب مي‌شود.

16:19| سردار حسن مهري فرمانده پليس فرودگاه‌هاي کشور با بيان اينکه هواپيما ATR هواپيمايي آسمان از ناوگان جديد خريداري شده نيست، اظهار داشت: سياست سازمان هواپيمايي کشوري ايمن بودن پروازهاست و تا امنيت پرواز حاصل نشود اجازه پرواز داده نمي‌شود و هيچ نگراني در مورد ديگر پروازها نيست.

16:30| مسئول پيش‌بيني اداره‌کل هواشناسي استان اصفهان ضمن تشريح آخرين وضعيت آب و هوايي مناطق احتمالي سقوط هواپيما در سميرم گفت: از اوايل امشب با پديده مه‌گرفتگي در سميرم و دنا مواجه خواهيم شد.

حسن خدابخش اظهار داشت: همچنين در بعضي مناطق کولاک وجود دارد که مشکلات عديده‌اي را در راه امدادرساني به سانحه هواپيمايي به وجود خواهد آورد.

16:39| محسن مهرعليزاده استاندار اصفهان گفت: تاکنون 2 مرتبه به منطقه، هليکوپتر اعزام شده اما نتوانستند جلو بروند و به عقب برگشتند و اکنون در منطقه حضور دارند تا در صورت بهبود وضعيت جوي مجدداً پرواز کنند.

17:07| فردين ميرزايي عضو شوراي اسلامي روستا بيده با بيان اينکه اگر هوا خوب بود هواپيما در نيمي از روز پيدا مي‌شد اما به دليل وضعيت نامناسب جوي امکان جستجوي سريع براي يافتن لاشه هواپيما وجود ندارد، به خبرنگار تسنيم مي‌گويد: باد شديد، برف و باران و مه آلودگي، اجازه ورود به کوه را نمي‌دهد، گروه‌هاي محلي در حال کمک به امدادگران هستند اما تا الان هيچ سرنخي پيدا نشده است.

17:18| منصور شيشه‌فروش مديرکل مديريت بحران استانداري اصفهان با بيان اينکه با توجه به کولاک، برف، کاهش ديد، مه‌آلودگي و صعب‌العبور بودن منطقه دسترسي به محل دشوار است، گفت: بيش از 70 نفر کوهنورد متخصص و 380 نفر از عوامل متخصص امدادي به منطقه اعزام شدند.

 

17:38| جلال پوران‌فرد رئيس اورژانس کهگلويه و بويراحمد گفت: امکان عمليات جست‌و‌جو ديگر وجود ندارد، هنوز محل دقيق سقوط هواپيما مشخص نيست و تمامي محل‌هاي اعلام شده در حد شايعه بوده است.

وي گفت: به‌دليل بارش شديد برف و وقوع بوران، امکان حضور در ارتفاعات وجود ندارد و بايد منتظر بمانيم در صورتي که فردا هوا مساعد شد با کمک بالگرد امدادي عمليات جست‌و‌جو را آغاز کنيم.

17:57‌| عمليات جستجو در منطقه پادنا و اطراف روستاي کهنگان در پادنا عليا ادامه دارد. 30 تيم جستجو در اين عمليات حضور دارند که با توجه شرايط جوي آب و هوايي ازجمله کولاک و برف اين عمليات به‌ دشواري انجام مي‌شود. تا کنون هيچ اطلاعي از محل سقوط هواپيما در دست نيست، منطقه بيژن تا آخرين نقطه و تا کوه بروکلي جستجو شده در دامنه‌ها اثري از لاشه هواپيما پيدا نشده ‌و احتمال سقوط در ارتفاعات قوت گرفته است.

18:15‌|منصور شيشه‌فروش مديرکل مديريت بحران استانداري اصفهان به نمايندگي از استاندار اصفهان به منطقه پادنا رفت. شيشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار تسنيم خبر از برگزاري جلسه هماهنگي و امداد نجات را امشب در اين منطقه خبر داد و اعلام کرد پس از برپايي اين جلسه اطلاعات در اختيار عموم قرار مي‌گيرد.

18:33| با توجه به وضعيت نامساعد جوي تاکنون تلاش‌هاي تيم‌هاي جستجو براي يافتن اثري از هواپيما بي‌نتيجه مانده است اما تلاش‌ها همچنان ادامه دارد.

 

18:45| صديف بدري سخنگوي کميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با خبرنگار تسنيم در اردبيل اظهار داشت: با حضور اعضاي کميسيون عمران و کميته حمل و نقل کميسيون جلسه‌اي در سازمان هواپيمايي تشکيل و در زمينه حادثه سقوط هواپيمايي امروز ابعاد مختلف آن بررسي شد. وي افزود: از لحظه حرکت هواپيما تا زماني که ناپديد شده تمامي مکالمات با خلبان بررسي شد و در نهايت هيچ گونه مکالمه غيرعادي مشاهده نشد و تمامي اين مکالمات عادي بوده که در يک لحظه اين ارتباط قطع شده و هواپيما از رادار مشاهده نمي‌شود.

19:25|مديرکل روابط عمومي ارتش در اصفهان نيز با بيان اينکه در حال حاضر هيچ بالگردي به منطقه‌اي که هواپيما سقوط کرده اعزام نشده است، گفت: تيم‌هاي اورژانس 22 که از شهرضا مستقر و به منطقه پادنا نزديک‌تر هستند اعزام شدند و کمک‌هايي در اين زمينه انجام مي‌دهند. سرگرد ياري اضافه کرد: در صورتي که فرمانداري و يا استانداري نياز به کمک‌رساني داشته باشند ارتش اصفهان در تمامي زمينه‌ها اعلام آمادگي مي‌کند.

19:35|در حالي که تاکنون تلاش‌ها براي يافتن اثري از هواپيماي مسافربري تهران ـ ياسوج نتيجه نداشته  يک منبع آگاه مستقر در سميرم به خبرنگار تسنيم گفت: با دريافت 2 نقطه روبه‌روي هم از طريق امواج جي.پي.اس، در حال حاضر 2 گروه براي جستجو در اين دو منطقه اعزام شدند؛ در اين ميان برخي عنوان مي‌کنند که احتمال عدم برخورد هواپيما با کوه و فرود آمدن در منطقه‌اي برفگير نيز وجود دارد.

19:54| سرهنگ جواد فصيحي فرمانده ناحيه مقاومت بسيج سميرم در گفت‌وگو با خبرنگار تسنيم در اصفهان اظهار داشت: از صبح و همان لحظه اوليه انتشار خبر سقوط هواپيما طبق فراخواني که انجام شد 3 گردان از اکيپ‌هاي امدادي سپاه و بسيج به منطقه اعزام شدند و کل منطقه در بخش دامنه کوه را بررسي کردند ولي به علت شرايط بد جوي و مه‌آلود بودن هوا امکان دسترسي به ارتفاعات فراهم نشد , تمام برنامه‌ريزي‌ها طوري انجام شده ‌که ان‌شاءالله فردا صبح و با بهبود شرايط جوي اکيپ‌ها براي شناسايي لاشه هواپيما به سمت ارتفاعات حرکت کنند و محدوده‌ها نيز براي هر اکيپ مشخص است.

20:04| مديرکل مديريت بحران استانداري اصفهان گفت: هوا رو به تاريکي رفته و بسيار سرد است و باران و برف کار جستجو را بسيار سخت کرده است و با توجه به شرايط آب و هوايي که وجود دارد ‌دوباره از فردا کار امدادونجات آغاز شود.حتي اگر فردا شرايط جوي بهتر شود بالگردها به پرواز در مي‌آيند تا بتوانند در منطقه کار جست‌وجو را آغاز کنند و لاشه هواپيما را پيدا کنند.

20:11| مديرعامل جمعيت حلال احمر استان اصفهان با بيان اينکه واقعاً شرايط مشخص نيست و نمي‌دانيم که هواپيما در کدام منطقه دقيقاً سقوط کرده است، گفت: نزديک به 60 نفر از تيم‌هاي عملياتي در قالب‌هاي مختلف در منطقه حضور دارند و ‌اميدواريم فردا با بهتر شدن شرايط بالگردها به منطقه پادنا اعزام شوند.

20:28| در پي سانحه سقوط هواپيماي تهران به ياسوج در ارتفاعات دنا، آيت الله سيد شرف الدين ملک حسيني نماينده ولي فقيه و علي محمد احمدي استاندار کهگيلويه و بويراحمد از فردا دوشنبه به مدت سه روز عزاي عمومي اعلام کردند.

20:39| استاندار کهگيلويه و بويراحمد با بيان اينکه حداکثر ديد افقي در منطقه احتمالي سقوط هواپيماي مسافربري تهران ياسوج حدود 200 متر است، گفت: اين مسئله عمليات جست و جو لاشه هواپيما را با مشکل روبه‌رو کرده است لذا ‌از خانواده جانباختگان هواپيماي آسمان مي‌خواهيم به سبب محدود بودن راه‌هاي دسترسي به اين منطقه مراجعه نکنند.

20:58|برخي مديران کهگيلويه و بويراحمد از جمله جعفر گوهرگاني معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندار، عزيز فيلي معاون هماهنگي امور عمراني، امان الله جهانبين مديرعامل جمعيت هلال احمر، سيد محمدتقي علوي مديرکل ورزش و جوانان، جلال پوران فرد رئيس مرکز اورژانس و فوريت‌هاي پزشکي و برخي ديگر از مسئولان شهرستاني در بخشداري دنا کوه شهرستان سميرم مستقر شدند.

21:11| عزيز فيلي معاون هماهنگي امور عمراني استاندار کهگيلويه و بويراحمد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنيم در ياسوج اظهار داشت: با هدف تسريع در روند اجرايي عمليات جست‌وجوي لاشه هواپيماي سقوط کرده تهران ـ ياسوج مثلثي را مشخص کرده‌ايم که فردا در صورت مساعد بودن وضعيت جوي اين عمليات آغاز مي‌شود.

21:40|مديرکل مديريت بحران استانداري اصفهان گفت: کوهنوردان و بالگردها آماده هستند که از فردا صبح با روشن شدن هوا عمليات جستجو را آغاز کنند. در بخشداري دنا کوه جلسه مديريت بحران تشکيل شده و آخرين وضعيت در حال بررسي است، مناطق مختلف بازديد شده و جستجو در مناطقي از جمله کهنگان، اميرآباد، نورآباد و ذبيح‌آباد انجام گرفته است.

21:41|مديرعامل جمعيت هلال احمر استان فارس از آماده باش کامل تيم‌هاي امداد و نجات کوهستان اين جمعيت به منظور اعزام به منطقه سقوط هواپيما در سميرم خبر داد و اظهار داشت: با توجه به مجاورت استان فارس به منطقه رويداد حادثه، 2 تيم 5 نفره عملياتي همراه با دو خودرو نجات از شهرستان‌هاي اقليد و سپيدان فارس به منطقه حادثه ديده اعزام شدند.

22:06|فرمانده انتظامي استان اصفهان به اعزام تيم‌هاي" دي وي آي" تشخيص هويت پليس آگاهي استان اصفهان براي شناسايي و هويت جانباختگان حادثه به سميرم اشاره کرد و گفت: از مردم تقاضا داريم به منظور سرعت و سهولت در انجام کار، همکاري لازم را با نيروهاي امدادي و انتظامي داشته باشند و از تجمع و حضور بي مورد در منطقه خودداري کنند.

22:13| مديرکل بهزيستي استان اصفهان گفت: 2 تيم روان‌شناسي براي اعزام به محل حادثه سقوط هواپيماي تهران ـ ياسوج پيش‌بيني شده تا در صورت دستور ستاد مديريت بحران استان به منطقه بروند.

22:22| رئيس دانشگاه علوم پزشکي کهگيلويه و بويراحمد گفت: در صورت مساعد بودن شرايط جوي فردا دو بالگرد امدادي اين دانشگاه به محل احتمالي سقوز هواپيماي تهران ـ ياسوج اعزام مي‌شوند.

22:36| پزشکي قانوني کهگيلويه و بويراحمد از خانواده‌هاي مسافران سانحه سقوط هواپيماي مسافربري تهران ياسوج خواسته در اسرع وقت  براي آغاز اقدامات تشخيصي و بررسي ژنتيکي با شماره تماس 09368740215 روابط عمومي اداره کل پزشکي قانوني اين استان تماس حاصل کنند.

23:01| رئيس سازمان هواپيمايي کشوري با بيان اينکه منطقه تقريبي سقوط هواپيما تا حدودي مشخص شده است گفت: هماهنگي هاي لازم براي اعزام کارشناسان سازمان به منطقه در حال انجام است.

23:55|هم اکنون جلسه هماهنگي و سازماندهي تجسس، نجات و بررسي سانحه توسط تيم‌هاي تخصصي سازمان هواپيمايي کشوري، شرکت فرودگاه‌ها و ناوبري هوايي ايران و هواپيمايي آسمان در بخشداري بيده از توابع سميرم در حال برگزاري است .

01:30|مديرکل آموزش و بهسازي نيروي انساني شرکت هواپيمايي آسمان با تاکيد مجدد بر عدم نقص فني هواپيما گفت که اخيرا  هر دو موتور اين هواپيما يکي در سوئد و يکي در فرانسه، چک و تعمير اساسي شده است.
 
01:45| فرماندار سميرم: جستجو در مناطق هموار ادامه دارد

در  حال بروز رساني...

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html