پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229200
حمايت خانه ملت از خصوصي سازي شرکت هاي خودروسازي کشور/ فولادگر: "خصوصي سازي"، تنها راه حل پيشرفت در صنعت خودروسازي
تاریخ انتشار : 1396/11/29 11:02:49
نمایش : 1188
عضو کميسيون صنايع و معادن مجلس گفت: تا زماني که صنعت خودروسازي کشور در اختيار بخش نيمه دولتي باشد هيچ پيشرفتي در اين حوزه شاهد نخواهيم بود چرا که امروز در بازار خودروساز هاي داخلي رقابت وجود ندارد و مردم ناچارند سوار چنين خودروهايي بشوند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حميدرضا فولادگر، عضو کميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ با اشاره به اعلام آمادگي شرکت هاي خودروسازي براي واگذاري به بخش خصوصي اظهارداشت: اخيرا مديران عامل شرکت هاي خودروسازي در خصوص واگذاري اين شرکت ها به بخش خصوصي اعلام آمادگي کرده اند که اين امر در صورت تحقق باعث پيشرفت خودروسازي خواهد شد.

 

وي بر همين اساس اضافه کرد: از قبل هم مجلس و متخصصان اين حوزه اعلام کرده بودند صنعت خودروسازي کشور براي پيشرفت راهي جز واگذاري به بخش خصوصي ندارد و بايد صنعت خودروسازي در کشور به سمت خصوصي سازي حرکت کند و بازار رقابتي در اين حوزه ايجاد شود.

 

عضو کميسيون صنايع و معادن مجلس ادامه داد: تا زماني که صنعت خودروسازي کشور در اختيار بخش نيمه دولتي باشد هيچ پيشرفتي در اين حوزه شاهد نخواهيم بود چرا که امروز در بازار خودروساز هاي داخلي رقابت وجود ندارد و مردم ناچارند سوار چنين خودروهايي بشوند.

 

فولادگر با بيان اينکه بايد مقدمات واگذاري شرکت هاي خودروسازي به بخش خصوصي هر چه زودتر صورت پذيرد؛ خاطرنشان کرد: حال که مديران عامل شرکت هاي خودروسازي در اين باره اعلام آمادگي کرده تعلل بي معناست و بايد هر چه زودتر دولت نسبت به واگذاري صنعت خودروسازي به بخش خصوصي اقدام کند.

 

وي همچنين در خصوص نوع فعاليت هاي شرکت هاي خودروسازي در حال حاضر گفت: شرکت هاي خودروسازي در حال حاضر تنها به دولت پاسخ مي دهند ولي اگر اين بخش تبديل به خصوصي شود و سهام آن در دست مردم باشد آن وقت بايد درباره نوع فعاليت خود به مردم هم پاسخگو باشند و صورت هاي مالي خود را به صورت شفاف اعلام کنند.

 

نماينده مردم اصفهان در ادامه با بيان اينکه صنعت خودروسازي کشور از کيفيت و استاندارد هاي جهاني خودروسازي برخوردار نيست، عنوان کرد: بايد استاندارد هاي خودروسازي در کشور با توجه به استاندارد هاي جهاني در کشور رعايت شود اما متاسفانه در حال حاضر صنعت خودروسازي کشور نه تنها اين استاندارد ها را رعايت نمي کند بلکه تبديل به مونتاژ کننده شده است و عملا توليدات داخلي آنچناني در کشور وجود ندارد.

 

فولادگر افزود: اگر مي خواهيم در صنعت خودروسازي کشور پيشرفت کنيم تنها راه حل اين مسئله واگذاري صنعت خودروسازي به بخش خصوصي است و بدون تحقق اين امر نمي توانيم در اين حوزه پيشرفت کنيم.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html