پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229198
اگر برجام را امضا کرديد، شهامت متعهد ماندن به آن را داشته باشيد
تاریخ انتشار : 1396/11/29 10:59:44
نمایش : 1532
معاون کميته امور خارجي شوراي فدراسيون روسيه در حاشيه نشست امنيتي مونيخ از معاون وزير خارجه آمريکا خواست که به قواعد حقوق بين‌الملل احترام بگذارد و تعهدات برجامي خود را محترم بشمارند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، «سرگئي کيسلياک» معاون کميته امور خارجي شوراي فدراسيون روسيه امروز در يکي از نشست‌هاي جنبي کنفرانس امنيتي مونيخ، از آمريکايي ها خواست شجاعت عملل به تعهدات برجامي خود را داشته باشند.

در اين نشست که مدعوين ديگري از چين، استوني و کره جنوبي حضور داشتند، «جان ساليوان» معاون وزير خارجه آمريکا هم حضور داشت.

موضوع نشست «ايمني هسته‌اي» بود؛ مدعو روس پس از پرداختن به اختلاف ميان کشورش و آمريکايي‌ها بر سر اجراي توافق کاهش تسليحات هسته‌اي، به موضع آمريکايي‌ها در قبال برجام پرداخت.

سرگئي کيسلياک که براي سخنانش مدرک مي‌آورد، ابتدا گفت که آژانس بين‌المللي انرژي هسته‌اي، بر اساس گزارش بازرسان خود، تاکنون چندين بار پايبندي ايران به توافق هسته‌اي را تأييد کرده است.

کيسلياک ادامه داد: «اخيراً مي‌شنويم که آمريکايي‌ها از بازنگري حضور خود در توافق هسته‌اي سخن مي‌گويند و اگر چنين شود، اين اقدام، ضربه‌اي جدي به حيات نظام عدم اشاعه خواهد بود.»

اين مقام روس در ادامه پرداختن به عواقب منفي اين بدعهدي آمريکايي‌ها گفت: «اين کار همچنين سيگنالي خيلي منفي به کره شمالي ارسال خواهد کرد چون الان همه از اين کشور مي‌خواهند که مسئله تسليحات هسته‌اي خود را با مذاکره حل کند.»

سرگئي کيسيلياک سپس به اصل وفاي به عهد (Pacta Sunt Servanda) به عنوان يکي از اصول اساسي حقوق بين‌الملل اشاره کرد و با کنايه به مقام آمريکايي حاضر گفت: «اگر با کسي توافق مي‌کنيد، بايد عقلانيت و شجاعت تعهد به آن را داشته باشيد.»

بر اساس توافق هسته‌اي، تحريم‌هاي يکجانبه مرتبط با هسته‌اي آمريکا عليه ايران تعليق شده و رئيس‌جمهور آمريکا طبق قوانين داخلي اين کشور بايد هر چهار ماه يکبار اين تعليق را تمديد کند.

«دونالد ترامپ» رئيس‌جمهور آمريکا يک ماه پيش، زماني که اين تعليق تحريم‌ها را تمديد کرد، گفت اين آخرين باري است که اين کار را انجام مي‌دهد، مگر آنکه کنگره آمريکا و اتحاديه اروپا به «نواقص» توافق هسته‌اي را برطرف کنند.

رفع سقف زماني محدوديت‌هاي توافق هسته‌‌اي، ايجاد محدوديت بر برنامه موشکي ايران و محدود کردن فعاليت‌هاي منطقه‌اي ايران از جمله شروطي است که واشنگتن براي پايبندي به توافق هسته‌اي مطرح کرده است.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html