پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229196
خطر تعليق کشتي ايران موقتا رفع شد/ محروميت ۶ماهه عليرضا کريمي
تاریخ انتشار : 1396/11/28 09:20:31
نمایش : 1807
خطر تعليق فدراسيون کشتي ايران با رايزني هاي مداوم، برنامه ريزي مناسب و تلاش شبانه روزي موقتا رفع شد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، فدراسيون کشتي ايران اعلام کرد درپي حوادث کشتي عليرضا کريمي با حريف روسي خود در رقابت هاي اميدهاي جهان، و با توجه به تاکيد و پيگيري هاي مداوم "کميته بين المللي المپيک" از " اتحاديه جهاني کشتي" ، براي اعمال ممانعت از حضور ايران در مسابقات بين المللي ، رايزني هاي گسترده اي از سوي تيم ديپلماسي کشتي ايران براي جلوگيري از اعلام راي به تعليق کشتي ايران با تمام توان و استفاده از تمامي ظرفيتهايي که در چند سال گذشته براي توسعه تعاملات ديپلماتيک کشتي ايران با دنيا صورت گرفته بود، اغاز شد.

با نتيجه بخشي اوليه از تلاشهاي مذکور در اواخر سال ميلادي گذشته ، ضمن گرفتن زمان براي انجام رايزني هاي لازم با مسوولان مربوطه در دو مرحله ، امکان پيگيري موضوع مذکور از طريق تشکيل پرونده اي ويژه در کميسيون اخلاق و امور انضباطي و حقوقي در اتحاديه جهاني کشتي فراهم شد.

انتفال حوزه بررسي اين موضوع از "کميته بين المللي المپيک" به "اتحاديه جهاني کشتي" موفقيت جدي براي کشتي ايران محسوب ميشد ، زيرا توان ديپلماتيک کشتي ايران در فدراسيون جهاني کشتي قابل دسترس بود و متاسفانه هيچ نفوذ و تعاملي براي ورزش ايران در کميته بين المللي المپيک وجود نداشت.

از هفته دوم اغاز فعاليت کاري در سال جديد ، مجدداً پيگيري ها و مذاکرات متعددي با نناد لالويچ رئيس اتحاديه جهاني و عضو پر نفوذ هيئت رييسه کميته بين المللي المپيک و ساير اعضاي هيئت رئيسه اتحاديه صورت گرفت که به لطف خدا موثر واقع گرديد و در نهايت، خطر تعليق فدراسيون کشتي ايران با رايزني هاي مداوم، برنامه ريزي مناسب و تلاش شبانه روزي موقتا رفع شد.

با توجه به تعاملات و پيگيريهاي انجام شده ، فدراسيون ايران موفق شد کشتي ايران را از دايره محروميت و تعليق خارج کند. از اينرو ضمن رفع موقت خطر تعليق کشتي ايران، عليرضا کريمي با تلاشهاي صورت گرفته ، جهت کاهش ميزان محروميتش، شش ماه و مربي مربوط وي (حميدرضا جمشيدي) را به مدت دو سال از حضور در ميادين کشتي محروم شدند.

بديهي است اين موفقيت با تلاش موثر ديپلماسي کشتي ايران حاصل گرديد اما پرونده تعليق همچنان مفتوح است و به نظر مي رسد بايد کليه دستگاه هاي مرتبط براي حل اين مشکل که قطعا در آينده نيز در کمين کشتي و ورزش ايران است يک راه اصولي را بيابند زيرا اين موضوع از اين پس در ميادين مهمتري همچون رقابت هاي جهاني و بالخصوص المپيک بصورت جدي تري کل ورزش ايران را تهديد مي کند.

به گزارش مهر همچنين رسول خادم رئيس فدراسيون کشتي جمهوري اسلامي ايران در اين باره گفت: عليرضا کريمي و حميدرضا جمشيدي مربي وي بر اساس راي کميته بين المللي المپيک به ترتيب 6 ماه و دو سال در رقابت هاي بين المللي محروم شدند اما فدراسيون کشتي کشورمان به اين راي براي کاهش يا ملغي کردن آن اعتراض خواهد کرد.

وي گفت: البته محروميت اين دو ورزشکار کشورمان بيش ازاين بود که با پيگيري هاي فدراسيون کشتي کاهش يافت.

خادم که در برنامه خبري تلويزيون سخن مي گفت، افزود: عليرضا کريمي و حميد رضا جمشيدي مي توانند در اين مدت در رقابت هاي داخلي و انتخابي تيم ملي حضور داشته باشند.

خادم گفت: کميته بين المللي المپيک به دليل نفوذ قدرت هاي سياسي و اقتصادي در اين کميته مي خواست کشتي کشورمان را از رقابت هاي بين المللي محروم کند که با تلاش فدراسيون کشتي و ديپلماسي فعال ناکام ماند.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html