پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229182
عدم حضور ايران در جام جهاني کشتي آزاد/لغو ميزباني جام جهاني فرنگي
تاریخ انتشار : 1396/11/24 10:37:27
نمایش : 1697
پس از رد درخواست ايران از سوي اتحاديه جهاني براي تغيير نيافتن زمان جام جهاني کشتي فرنگي، فدراسيون کشتي اعلام کرد در جام جهاني کشتي آزاد آمريکا شرکت نمي‌کند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، اتحاديه جهاني در پاسخ به نامه ايران در مورد تغيير نکردن زمان جام جهاني کشتي فرنگي اعلام کرد که ضمن اينکه متوجه نگراني هاي فدراسيون ايران در اين خصوص مي باشد، موافق برگزاري مسابقات در فروردين ماه نيست و در صورتي که ايران نتواند مسابقات را در آذرماه سال ۹۷ برگزار کند ميزباني جام جهاني را به يک کشور ديگر واگذار مي کند.

در پي اين نامه فدراسيون کشتي ايران به اتحاديه جهاني کشتي اعلام کرد که به دليل بر هم خوردن برنامه هاي فني مسابقات ملي خود، در جام جهاني کشتي آزاد در آمريکا شرکت نمي کند و با توجه به لزوم مذاکره مجدد با حاميان مالي بزودي در مورد قبول ميزباني جام جهاني کشتي فرنگي در آذرماه سال ۹۷ نظر خود را اعلام مي کند.

متن پاسخ ايران به اتحاديه جهاني کشتي به شرح زير است:

« ۱) در مورد تاريخ جديد، لازم است مجدد با اسپانسرهاي جديدي وارد مذاکره شويم. بزودي نظر فدراسيون ايران براي برگزاري مسابقات جام جهاني کشتي فرنگي در تاريخ جديد مشخص شده از سوي اتحاديه را اعلام مي کنيم.

۲) اما اين سوال فدراسيون ايران بي پاسخ ماند که چطور کشورهاي اروپايي براي شرکت در جام جهاني آمريکا،  که حدود سه روز از تاريخ پيشنهادي جديد ايران فاصله دارد، مشکلي ندارند، اما با زمان جديد پيشنهادي از سوي ايران (در تاريخ ۲۲ و ۲۳ فروردين) در برگزاري جام جهاني فرنگي (سه روز بعد از آزاد) مي توانند مشکل داشته باشند. به نظر مي رسد مخالفت با زمان قبلي برگزاري مسابقات جام جهاني کشتي فرنگي،  مشکل همه کشورهاي اروپايي نيست.

۳) به هر حال با توجه به اينکه تاريخ اعلامي جديد اتحاديه، که بر خلاف تاريخ مصوب در جلسه هيات رييسه در فرانسه مي باشد، متاسفانه تمامي برنامه هاي برگزاري مسابقات انتخابي تيم هاي ملي بزرگسالان آزاد و فرنگي ايران را که بر اساس يک برنامه مشخص مطابق خواست مردم و علاقمندان به کشتي در ايران، هر ساله، همزمان برگزار مي شود، تحت تاثير خود قرار مي دهد. از سوي ديگر فدراسيون ايران بايد تدارک حضور سه تيم ملي در کشتي فرنگي خود را، در مسابقات بازيهاي آسيايي، جهاني و جام جهاني در حد فاصل زماني نسبتاً محدودي ببيند. از اينرو ضرورت دارد، تاريخ مسابقات انتخابي تيم هاي ملي آزاد و فرنگي ايران تغيير کند. به همين دليل با توجه به مشکل بوجود آمده، همانطور که در نامه پيشين اعلام شد،  تيم کشتي آزاد ايران نمي تواند در جام جهاني آمريکا شرکت کند.»

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html