پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229137
افتخاري: به يک شرط حاضريم به الهلال عربستان ۲ گل آوانس بدهيم!
تاریخ انتشار : 1396/11/14 11:09:22
نمایش : 1558
مديرعامل باشگاه استقلال با بيان اينکه اين باشگاه براي بازي با عربستاني‌ها قطر را معرفي کرده است، گفت: به يک شرط حاضريم هرکجا تيم الهلال خواست بازي کنيم و دو گل هم به آنها آوانس بدهيم!
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، تيم فوتبال استقلال بعد از موفقيت در نيمه نهايي جام حذفي و صعود به فينال اين مسابقات، آماده حضور در مسابقات مهم و معتبر ليگ قهرمانان آسيا مي‌شود. مهمترين اتفاقات پيرامون حضور استقلال در ليگ قهرمانان آسيا بحث ميزباني اين تيم از الهلال در مرحله گروهي مسابقات و استخدام يک مهاجم خارجي به منظور تقويت تيم براي حضور در اين رقابتها است. سيدرضا افتخاري مديرعامل اين باشگاه در گفتگو با خبرنگار مهر توضيحاتي را ارائه کرد:

عمان را از گزينه هايمان خارج کرديم
افتخاري درباره اينکه رسانه هاي کشورهاي عربي مدعي شده اند عمان ميزبان تيم هاي ايراني برابر عربستاني ها است، بيان داشت: ابتدا فکر مي‌کرديم بر خلاف سال گذشته مي‌توانيم از تيم‌هاي عربستاني در ايران ميزباني کنيم. اما بعد که مشخص شد اينطور نيست و بايد مثل سابق در کشور ثالثي ميزبان عربستاني‌ها باشيم به بررسي گزينه‌ها پرداختيم. مسقط را خيلي زود از گزينه‌هاي خود خارج کرديم چون به دليل نزديکي عربستان به اين کشور و سهولت سفر شهروندان عربستان به مسقط عملا آنجا ميزبان تيم عربستاني مي‌شد و شرايط براي تيم هاي ايراني مناسب نبود. 

آذربايجان و ارمنستان نمي‌شد؛ به قطر رسيديم
وي ادامه داد: سپس به برخي کشورها نظير آذربايجان و ارمنستان فکر کرديم که ديديم به دليل اروپايي بودن اين کشورها طرح اين موضوع مي‌تواند از اساس با مخالفت مواجه شود. در کشورهاي اطراف بعضي‌ها از نظر آب و هوايي در اين فصل سال مناسب انجام اين بازي نبودند، بعضي‌ها شرايط ميزباني از مسابقاتي به اين مهمي را نداشتند و عملا گزينه‌هاي ما محدود مي‌شد. لذا به گزينه قطر رسيديم و اين کشور را معرفي کرديم.

امکان تغيير قطر زياد نيست
مديرعامل باشگاه استقلال تصريح کرد: بعيد مي‌دانم AFC با ميزباني ما در قطر مخالفت کند. از يک سو زمان زيادي به مسابقات نمانده و از سوي ديگر شرايط برگزاري بازي‌ها در قطر و اسپانسرينگ به نوعي هست که AFC هم تمايلي به تغيير محل برگزاري اين بازي نداشته باشد. لذا ما به جو سازي رسانه‌هاي سعودي توجه نمي‌کنيم و فعلا بنا را بر حضور در کشور قطر گذاشته‌ايم.

عربستاني‌ها مي خواهند حرف زور بزنند
وي يادآور شد: عربستاني‌ها دوست دارند حرف خودشان را به کرسي بنشانند. آنها يکبار با نفوذي که داشتند بازي‌ها را به کشور ثالث کشيدند و لابد الان هم دلشان مي‌خواهد ميزباني را به کشوري ببرند که دوست دارند. قطعا به دليل مراودات سياسي عربستاني ها با کشور قطر تمايلي به حضور در اين کشور ندارند اما ما به اين جوسازي آنها توجه نمي‌کنيم.

يک ايراني در سوئد گزينه ما را ترساند
افتخاري در خصوص جذب مهاجم خارجي گفت: حالا همه مي‌دانند که ما روي هر گزينه‌اي دست گذاشتيم يا از داخل ايران به خاطر منافع مالي خودشان و يا عوامل ضد انقلاب خارج از ايران  براي مقاصد سياسي، او را از حضور در ايران ترساندند. اخيرا هم روي يک مهاجمي که در سوئد بازي مي کند، دست گذاشتيم که متاسفانه ايشان به يک ايراني مقيم سوئد مراجعه مي‌کند تا براي حضور در استقلال تحقيق کند و آن فرد گزينه ما را از حضور در ايران مي ترساند.  يکي دو گزينه ديگر را هم يک ايجنت ايراني ترساند که شفر او را شناسايي و به ما اعلام کرد. 

مهاجم خارجي را براي آسيا مي خواهيم
وي افزود: خوشبختانه شرايط تيم ما به حدي رسيده که حتي بدون جذب مهاجم خارجي هم مشکل گلزني تيم حل شده است اما اصرار ما براي جذب مهاجم خارجي به تقويت اين تيم در ليگ قهرمانان آسيا باز مي گردد. اصرار شفر هم براي همين است. وگرنه با همين بازيکنان در ليگ و جام حذفي مشکلي نداريم. مي بينيد که تيم هاي عربستاني و اماراتي براي آسيا چقدر مجهز هستند و از چه بازيکنان بزرگ خارجي سود مي برند. دست ما برابر آنها با اين حساب خالي است.

با الهلال نه با کل دنيا بازي داريم
مديرعامل استقلال در ادامه صحبتهايش خاطرنشان کرد: در زمان جنگ تحميلي ما عليه عراق مي گفتيم ما با عراق نمي جنگيم بلکه با دنيا مي جنگيم. الان در فوتبال هم همين است. ما در آسيا با تيم الهلال عربستان بازي نداريم بلکه با دنيا بازي داريم. اخيرا آنها يک بازيکن گرفته‌اند به ارزش ۶ ميليون دلار. اين در حالي است که کل تيم ما با مربي و بازيکن و همه چيزش به ۶ ميليون دلار نمي‌رسد.

به يک شرط حاضريم به تيم عربستاني ۲ گل آوانس بدهيم
افتخاري ادامه داد: ما حاضريم با الهلال هرکجا که آنها بگويند در شرايطي بازي کنيم که نه ما بازيکن خارجي استفاده کنيم و نه آنها! حتي حاضريم با اين شرايط ۲ گل هم به آنها آوانس بدهيم تا مشخص شود فوتبال کدام کشور قوي تر است اما خب آنها پول دارند و مي‌توانند بهترين‌هاي دنيا را بخرند و ما از اين حيث در محدوديت کامل هستيم. بودجه تيم استقلال با بودجه تيمي مثل الهلال اصلا قابل مقايسه نيست. اين يک جنگ نابرابر است. 

دو مهاجم خارجي ديگر در راه تهران هستند
وي يادآور شد: زمان زيادي براي اعلام ليست آسيايي خود نداريم و اگر قرار است مهاجم جديدي بگيريم در اين مدت زمان کم بايد اين کار را بکنيم. شفر دو گزينه ديگر به ما معرفي کرده و ما مقدمات حضور آنها را در تهران فراهم کرديم. انشاءالله که اتفاقات گذشته تکرار نشود و خيلي زود شاهد حضور آنها در تهران باشيم تا در صورت موفقيت در تست هاي پزشکي و ديگر مراحل، نام آنها را به ليست اضافه کرده و براي ديدارهاي آسيايي نيز قادر به استفاده از آنها باشيم.

پيروزي در آبادان کار ساده‌اي نبود
مديرعامل آبي پوشان در خصوص پيروزي اين تيم برابر صنعت نفت در مرحله نيمه نهايي جام حذفي هم اظهار داشت: ما در آبادان کار سختي پيش رو داشتيم و خوشبختانه بچه‌ها توانستند از پس اين کار سخت بر آمده و با شکست صنعت نفت به فينال جام حذفي برسند. شايد به جرات بتوان گفت اگر يک تيم بود که در چنين بازي حساسي مي توانست صنعت نفت را در آبادانش شکست دهد، آن تيم، تيم استقلال بود. در خصوص قهرماني جام حذفي هم گرچه اميدمان خيلي زياد است  اما تا وقتي که جام قهرماني را در پايان بازي فينال بالاي سر نبريم نبايد در باره آن صحبت کنيم.

* پشت قائدي را خالي نمي کنيم
افتخاري در پايان در خصوص آخرين شرايط مهدي قائدي بيان داشت: از شرايط عمومي مهدي قائدي خبر دارم و خدا را شکر مي‌کنم که به زندگي برگشت. براي مرحوم احمدرضا شاکر بسيار متاثر شديم و اين ضايعه را يکبار ديگر به خانواده آن مرحوم  تسليت مي گويم. با پزشکان معالج قائدي در تماس هستيم و شرايط او را کاملا رصد مي‌کنيم. به محض اين که شرايطش به حدي برسد که امکان جابجايي‌اش وجود داشته باشد او را به تهران منتقل مي‌کنيم تا مراحل درمانش را مستقيم زير نظر بگيريم. قائدي سرمايه باشگاه استقلال است و ما پشت او را خالي نمي کنيم. براي درمان و بازگشت زود هنگامش به ميدان نيز هرکاري لازم باشد انجام مي دهيم. 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html