پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229049
ارتباط و تبادل نظر ميان کشورهاي اسلامي بايد نهادينه شود
تاریخ انتشار : 1396/10/26 10:04:53
نمایش : 1814
رئيس جمهور با بيان اينکه راه مقابله با چالش ها در جهان اسلام نگاه به قدرت هاي خارجي نيست، گفت: ارتباط و تبادل نظر و همکاري ميان کشورهاي اسلامي بايد شکل نهادينه تري به خود بگيرد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حجت الاسلام حسن روحاني در افتتاحيه بين المجالس اسلامي، گفت: در آغاز مايلم مراتب خشنودي خود را از حضور همه مسئولين و مقامات مجالس اسلامي در اين نشست ارزشمند اعلام کنم و مقدم کليه مهمانان گرامي را به جمهوري اسلامي ايران خوشامد بگويم.

وي افزود: در شرايط بسيار حساس کنوني دنياي اسلامي بدون ترديد حل بخش عمده اي از مشکلات کشورهاي ما در گرو مشارکت واقعي و منصفانه مردم در امور جاري کشورمان است و همين مهم نقش مجالس قانون گذاري که در حقيقت نماد حضور و مشارکت مردم در تمشيت امور خود مي باشد را به خوبي اشکار مي سازد.

رئيس جمهور با اشاره به نقش اتحاديه بين المجالس اسلامي در ايجاد وحدت گفت: بي ترديد تداوم اين چنين نشست هايي آثار پر برکتي براي تقويت روح برادري و توسعه در جهان اسلام و هماهنگي امت اسلامي در سطح جهان به جاي خواهد گذاشت.

وي با اشاره به چالش هاي جهان اسلام گفت: تلاش قدرت هاي خارجي براي سلطه بر امور داخلي مسلمانها، فقر و مشکلات اقتصادي و توسعه نيافتگي و اخلافات ميان کشورهاي اسلامي از جمله اين چالش هاست.

روحاني گفت: راه مقابله با اين چالش ها نگاه به قدرت هاي خارجي نيست. اين قدرت ها صرفا به فکر منابع خود آنهم با هزينه ديگران هستند. آنها در جهت کاهش آلام ديگران قدمي برنداشته و نخواهند داشت. با فروش تسليحات مرگبار به کشورهاي مختلف که منجر به مسابقه تسليحاتي مي شود و ايجاد اختلاف بين کشورهايي براي ادامه سلطه جويي خودشان از جمله اقدامات آنها براي ماندن در منطقه است.

وي افزود: براي يافتن راه حل نگاه ما بايد به درون باشد نه به بيرون. بايد به اتکا به ظرفيت ها و توانمندي هاي دروني مشکلات را از پيش رو برداريم. اين نکته به معناي انزواطلبي نيست. ما حامي تعامل سازنده اما از موضع برابر جهان اسلام با ديگران هستيم که در آن جايي براي استثمار و استعمار و دخالت در امور داخلي ديگران نباشد.

روحاني گفت: اما برخي قدرتها اعتقادي به تعامل سازنده و برابر با ديگران ندارند؛ لذا بايد اختلافات خودمان را کنار بگذاريم. ارتباط و تبادل نظر و همکاري ميان کشورهاي اسلامي بايد شکل نهادينه تري به خود بگيرد.

وي با بيان اينکه به غرب اعلام مي کنيم هيچ نيازي به دخالت شما نداريم و ما بايد با هم با صلح و مصالحه مشکلات را حل کنيم، گفت: ايران ضمن احترام به حاکميت کليه کشورهاي اسلامي راه حل مشکلات جهان اسلامي را جز تحقق همدلي تمامي کشورهاي اسلامي نمي داند. ايران رابطه خود را با ديگر کشورها بر مبناي مودت و همدلي اسلامي تعريف مي کند.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html