پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229046
لزوم ورود عالمانه، هوشمندانه و عاقلانه رسانه‌ها براي انتشار «خبر خوب»/ دبيرخانه دائمي «خبر خوب» مي‌تواند اعتبار رسانه‌ها و مطبوعات را باز گرداند
تاریخ انتشار : 1396/10/25 09:34:41
نمایش : 1137
رئيس مرکز رسانه و شبکه‌هاي اجتماعي سازمان بسيج مستضعفين گفت: دبيرخانه دائمي خبر خوب مي‌تواند با همفکري فعالان رسانه‌اي، وضعيت و اعتبار گذشته را به رسانه‌ها و مطبوعات بازگرداند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار رسول شکري‌نيا در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاري فارس، درباره تأثير خبرخوب در جامعه و افزايش خبرهاي بد و نااميدکننده گفت: در حوزه فعاليت رسانه‌اي سال‌هاست که موردي خاص توجه رسانه‌ها را به خود معطوف مي‌کند که بهترين خبر، بدترين خبر است يا به عبارتي ديگر خبر بد، بهترين خبر است که متأسفانه اين موضوع در عرصه رسانه‌ها جا افتاده است.

وي افزود: بسياري از اخباري که در حوزه رسانه توليد مي‌شود، اخبار آلوده به مطالب زرد، جريان‌ساز و گاهي شايعاتي است که براي فروش بيشتر، جذب مخاطب، افزايش ممبر و فالوور و همچنين ديده‌، شنيده و خوانده شدن بازمي‌گردد.

رئيس مرکز رسانه و شبکه‌هاي اجتماعي بسيج تصريح کرد: حرکت خبرگزاري فارس جهت تأسيس دبيرخانه دائمي خبر خوب و برگزاري همايش آن بسيار ارزنده است.

شکري‌نيا تصريح کرد: در عصري قرار داريم که عصر ارتباطات نيست، بلکه عصر فرا ارتباطات است؛ چرا که در سريعترين زمان ممکن در ابعاد مختلف مي‌توان به رسانه‌هاي مکتوب، مجازي، خبرگزاري‌ها، سايت‌هاي خبري، راديو و تلويزيون دسترسي داشت و اخبار را از طريق آنها پيگيري کرد.

وي خاطرنشان کرد: انتشار اخبار خوب متأسفانه چون جذبه ندارد و ذهن خواننده و مخاطب را در سال‌هاي اخير درگير اخبار منفي، بد و هيجاني کاذب کرده‌ايم، نيازمند است جهت تغيير اين وضعيت به صورت عالمانه، عاقلانه و هوشمندانه، اخبار مثبت، اميدبخش، نويدآفرين در حوزه‌هاي مختلف فرهنگي، اجتماعي، اقتصادي، سياسي، علمي، پژوهشي و حوزه‌هاي ديگر ورود و اقدام کرد.

رئيس مرکز رسانه و شبکه‌هاي اجتماعي بسيج گفت: اگر ورود عالمانه به انتشار اخبار مثبت به صورت صحيح مديريت شود، با همراهي و همکاري ساير رسانه‌ها و شبکه‌هاي اجتماعي و فعالان عرصه رسانه مواجه شده و حرکتي ارزنده، قابل اعتماد،‌ اعتنا و جريان‌ساز خواهد بود که مي‌تواند منشأ تحول، اميدآفريني و پالس‌هاي مثبت در جامعه باشد.

وي افزود: نسل جوان و نوجوان که مسائل را پيگيري مي‌کند، گاهي از پيشينه اخبار اطلاعي ندارد و اين ضعف در ديگر رسانه‌ها نيز مشهود است و چون مخاطب از اصل قضيه و وقايع مطلع نيست، گيج خواهد شد.

شکري‌نيا در توضيح بيشتر اين موضوع افزود: آن رسانه‌اي که براي اولين بار خبر را منتشر مي‌کند،‌ عموماً ذهنيت خود را به مخاطب القاء مي‌کند در حالي‌که اين موضوع مي‌تواند مورد توجه جدي قرار گيرد.

رئيس مرکز رسانه و شبکه‌هاي اجتماعي بسيج تصريح کرد: دبيرخانه دائمي خبر خوب مي‌تواند با اهميت، همفکري فعالان رسانه‌اي، وضعيت و اعتبار گذشته را به رسانه‌ها و مطبوعات بازگرداند، درحالي‌که قبلاً رسانه‌ها و مطبوعات مورد وثوق و اعتبار بودند که در سال‌هاي اخير به دليل گسترش فناوري‌هاي مختلف و ورود شبکه‌هاي پيام‌رسان، اين وضعيت تغيير پيدا کرده است، درحالي‌که بايد رسانه مرجع، پايه و توليد محتوا باشد.

انتهاي پيام/

 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html