پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229045
جزئيات پرونده مهدي جهانگيري و برادر رئيس‌جمهور/ امکان اختفاي سرشاخه‌هاي اغتشاشات/ دستگيري فرد ۲ تابعيتي حين عکسبرداري
تاریخ انتشار : 1396/10/25 07:32:13
نمایش : 1395
سخنگوي قوه قضاييه در نشست خبري به سؤالات خبرنگاران درباره پرونده مهدي جهانگيري و برادر رئيس‌جمهور، اغتشاشات اخير در کشور،‌ فيلترينگ فضاي مجازي و مسائل ديگر پاسخ داد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حجت الاسلام محسني اژه‌اي در نشست خبري خود با نمايندگان رسانه ها حاضر شد و در مدت 90 دقيقه به سوالات نمايندگان رسانه ها پاسخ گفت.

دشمنان عواملي از خود را به صفوف مردم فرستادند/ شرارت آمريکا و صهيونيست قابل مشاهده بود

حجت الاسلام محسني اژه‌اي سخنگوي قوه قضاييه ظهر امروز در صد و بيست و سومين نشست خبري خود گفت: مثل چنين روزهايي شاه خائن از کشور گريخت و هنوز صداي انقلابي مردم در گوشمان است.

در هفته هاي اخير شرارت هاي آمريکا و صهيونيست هايي را داشتيم که با پشتيباني‌شان، شرارت هايي را در کشور ايجاد کردند و فکر مي کردند مي توانند بر موج نارضايتي مردم سوار شوند.

عواملي خود را بين صفوف مردن فرستادند تا نا آرامي ايجاد کنند و عده اي احياناً کشته شوند.

اين نشان داد که کينه توزي آمريکا ادامه دارد و براي رسيدن به اهداف خود از هر ابزاري مثل فضاي مجازي استفاده مي کنند
اما مردم متدين و انقلابي ما هوشيار هستند و وقتي فهميدند نقشه دشمن است بلافاصله صف خود را از اغتشاشگران جدا کردند و در مدت کوتاهي در استانهاي مختلف مقابل اغتشاشگران ايستادند و اعلام کردند که ممکن است مشکلاتي باشد اما هيچ وقت در صف دشمن قرار نمي گيرند.

اتفاق ديگري که افتاد بي حيايي آمريکا بود که تحريم هايي را عليه شخصيت هاي نظام از جمله رييس قوه قضاييه اعمال کردند.

آمريکاي فلک زده نمي داند مردم ما انقدر از دولتمردان آمريکا متنفرند که اگر به کسي چيزي گفته شود و تحريم شود در کارنامه او نمره مثبت ثبت مي شود.

اگر مردم ما خوشحال نباشند از اينکه عده اي اسمشان در ليست تحريم ها قرار نگيرد نگراني هم ندارند.

 

افرادي که تشکيلاتي در اغتشاشات دست داشتند بايد شناسايي شوند/صدور 622 قرار بازداشت تنها در سه روز

حجت الاسلام محسني اژه‌اي سخنگوي قوه قضاييه ظهر امروز در صد و بيست و سومين نشست خبري خود گفت: در خصوص اغتشاشات اخير که نقش و خمايت هاي دشمن بوز و توسط نيروهاي انقلابي و اطلاعاتي در حال پيگيري است و کساني که شناسايي شده اند و مي شوند مجازات خواهند شد.

عده اي هم که يا براي مطالبات خود آمده بودند يا در صف دشمن نيودند و يا جواني بوده که فريب خورده و حرفي زده اما پرچمي را يا مسجدي را آتش نزده و خسارتي را به بار نياورده، حتما جدا شوند و اگر هم دستگير شدند به زندان نبرند و برايشان سوءسابقه درست نکنند

افراد مجرمي که تشکيلاتي در اين ايام دست به اغتشاش زدند بايد شناسايي شوند.

وي افزود: به همه دادستان ها و نيروهاي انتظامي تاکيد شد که پالايش کنند و افراد بي گناه آزاد شوند براي همين در دو مرحله عده کثيري آزاد شدند.

تعدادي هم بودند که طبق گزارش اوليه و سازمان اطلاعات سپاه به عنوان مطلع و ليدر بازداشت شدند که در سه روز اول براي ٦٢٢ نفر قرار بازداشت موقت صادر شد. از اين تعداد هم عده اي آزاد شدند.

محسني اژه‌اي گفت: مجموع بازداشتي هاي تهران در رابطه با اغتشاشات اخير الان به ٥٥ نفر رسيده است. از کل کشور هم تا ديروز ٤٥٥ نفر بودند که احتمالا ديروز يا امروز بخشي آزاد شدند.

 

دو نفري که در اوين و اراک خودکشي کردند هر دو معتاد بودند

حجت الاسلام محسني اژه‌اي سخنگوي قوه قضاييه ظهر امروز در صد و بيست و سومين نشست خبري خود گفت: يک نفر در کلانتري اراک خودکشي کرده بود که معتاد بود.

وي ادامه داد: اين فرد مواد مخدر هم همراه خودش داشت و هنوز به زندان معرفي نشده بود.

سخنگوي قوه قضاييه تصريح کرد: فرد ديگري هم در دستشويي زندان اوين خودکشي کرده که او هم حدودا ٢١ ساله بوده است.

اژه‌اي افزود: اين فرد هم معتاد بوده و دانشجو هم نبوده و براي او هم پرونده تشکيل شده است.

وي تصريح کرد: اين فرد همزمان با اغتشاشات دستگير شده اما اينکه در اغتشاشات کاري مي کرده چيزي ثابت نشده است.

سخنگوي قوه قضاييه گفت: مطلبي هم ادعا شد که نفر سوم و چهارمي هم خودکشي کردند که چنين چيزي صحت ندارد.

وي افزود: برخي از نيروها هم با ضد انقلاب درگير و به شهادت رسيدند که در مجموع ٢٥ نفر از مردم و نيروهاي خودي کشته شدند.

اژه‌اي گفت: البته اين افراد با اسلحه پليس و نيروهاي داخلي کشته نشدند ٢ نفر همان پدر و پسري بودند که در ماشين کشته شدند که براي هر يک از آنها پرونده تشکيل شده است و برخي با سلاح گرم و برخي با سلاح سرد کشته شدند.

سخنگوي قوه قضاييه گفت: دشمن هم قصد داشته مثل فتنه ٨٨ کشته سازي کند.

دستگيري فرد 2تابعيتي در حين عکسبرداري/ دانشجويان براي شرکت در امتحاناتشان آزاد شدند

حجت الاسلام محسني اژه‌اي سخنگوي قوه قضاييه ظهر امروز در صد و بيست و سومين نشست خبري خود گفت: اگر يک دانشجو مجرم شد نبايد انتظار داشت دانشجو تحت تعقيب قرار نگيرد پس عده ايي بايد دست از فضا سازي بردارند. اين حرف بدون منطق است.

وي ادامه داد: با توجه به اينکه زمان امتحانات بود اعلام شد دانشجويان آزاد شوند بروند امتحان دهند اگر هم تحقيقات تکميل نشده بود ترتيباتي اتخاذ شد که امتحان خود را بدهند تا به درس آنها لطمه اي نخورد.

اژه‌ايي گفت: دستگير شده خارجي در اين ايام نداشتيم و تا جايي که پيگيري کردم يک دوتابعيتي داشتيم که اين فرد در حال عکس برداري و فيلمبرداري دستگير شد.

خبرنگاري گفت: جواد لاريجاني اعتراضات اخير را به مسايل اقتصادي نسبت دادند اما روحاني مسايل غيراقتصادي را مطرح کرده اژه اي گفت: اينکه آن آقايان چه گفتند اطلاعي ندارم.

وي ادامه داد: اما اگر اعتراضي در چارچوب قانون باشد ايرادي ندارد، در کل اعتراضاتي که صورت گرفت بيشتر مسايل اقتصادي بوده است.

 

پرونده فوت هاشمي به قوه قضاييه نيامده است

حجت الاسلام محسني اژه‌اي سخنگوي قوه قضاييه ظهر امروز در صد و بيست و سومين نشست خبري خود در پاسخ به سوال خبرنگاري که پرسيد خانواده آيت الله هاشمي اعلام کردند که در آزمايش خون ايشان مقدار زيادي راديواکتيو بوده پرونده به شوراي عالي امنيت ملي رفته آيا به قوه هم پرونده رسيده است گفت: نه تا الان پرونده اي در اين خصوص به قوه قضاييه نرسيده است.

اژه‌اي درخصوص اتهامات افراد دستگير شده گفت: برخي افراد امنيتي و برخي اتهامشان اخلال در نظم عمومي و برخي علاوه بر اينها خسارت هم به کشور وارد کردند.

وي ادامه داد: به هر تقدير اتهامات اينها مختالف است و بهشون تفهيم اتهام شده و به زندان رفته‌اند.

اژه‌اي افزود: افرادي که به صورت مجازي يا غير مجازي در خارج از کشور اقدام به تشويق و تحريک افراد براي اغتشاشات مي کردند قرار شده از طريق اينترپل تحت تعقيب قرار بگيرند.

وي در مورد آخرين وضعيت پرونده خاوري و اينکه آيا رايزني براي بازگشت وي صورت گرفته، گفت: بيش از رايزني صورت گرفته و ما بارها از کانال هاي مختلف اقدام کرده ايم تا ايشان را دستگير کنند.

سخنگوي قوه قضاييه گفت: هنوز به راي دادگاه اعتراض نکرده و چون در خارج از کشور است فرصت اعتراضش بيشتر است.


معتقديم اينترنت بايد آزادتر و ارزان تر به دست مردم برسد/ فضاي مجازي پر شده از مفسده ها

حجت الاسلام محسني اژه‌اي سخنگوي قوه قضاييه ظهر امروز در صد و بيست و سومين نشست خبري خود در پاسخ به سوالي در خصوص اينکه معاون قضايي دادستان اظهار کرده که ما به مسئولان وزارت ارتباطات درباره فضاي مجازي تذکر داده بوديم، شما هم يک ضرب‌العجل داده بوديد، آيا پرونده اي تشکيل شده ؟ گفت: ما بر اين اعتقاد بوده و هستيم که بايد از فناوري هاي نوين مثل پيام رسان ها استفاده کرد اما حتما بايد از سوي ايران يک مديريتي باشد.

وي ادامه داد: همانطور که در هيچ کشوري به کشور ديگري اجازه نمي‌دهند که به شئونات آن کشور ديگر مسلط باشد.

سخنگوي قوه قضاييه افزود: از سوي ديگر فضاي مجازي رها شده امروز مفسده هاي امنيتي، اقتصادي ، اخلاقي به همراه دارد.

اژه اي گفت: آيا با وجود اين همه مفسده ما بايد اين فضا و مديريتش را رها کنيم و کاري نکنيم؟

شوراي عالي فضاي مجازي اعلام کردند که ما سياست گذاري مي کنيم، ما هم که نمي خواهيم جلوي فضاي مجازي را بگيريم و محدوديت ايجاد کنيم، مردم نبايد محروم شوند حتي مي گوييم بايد اينترنت آزادتر و ارزان تر در اختيار مردم قرار گيرد اما مي گوييم بايد کنترل شود.

وي افزود: ما همان زمان هم گفتيم اگر اقدام نکنند قوه قضاييه وارد مي شود. وزارت ارتباطات آن زمان قول دادند و از ما يک فرضت ٣ ماهه و بعد ٦ ماهه گرفتند کارهايي شد اما کافي نبود.

سخنگوي قوه قضاييه گفت: هرکسي بتواند کاري کند و نکند اشتباه است حالا آيا مي شود کاري بکنند و نکردند؟

اژه‌اي افزود: من از لحاظ فني وارد نيستم اما افراد فني مي گويند که مي شود هم فيلتر نکنيم هم مديريت کنيم اما هزينه دارد. اگر روزي ثابت شود که مي شده و نکردند بايد تحت تعقيب قرار گيرند.

وي ادامه داد: هيچ کس ترديد ندارد که در اغتشاشات اخير فضاي مجازي موثر بوده است و بر همين اساس محدوديت ايجاد شد. آيا اين ضررها امکان تکرار ندارد؟

سخنگوي قوه قضاييه تصريح کرد: قوه قضاييه مدتها دنبال اين است که از لحاظ فني بررسي مي کند که مي شود هم مردم استفاده کنند هم جمع نشود.


ممکن است عده اي از سرشاخه هاي اغتشاشات مخفي شده باشند

حجت الاسلام محسني اژه‌اي سخنگوي قوه قضاييه ظهر امروز در صد و بيست و سومين نشست خبري خود در پاسخ به سوال خبرنگاري که گفت در اين مدت مسئولان زيادي در باره عناصر اغتشاشات صحيت کردند، مشخصا کجا بيشتر دخيل بود ضمن اينکه ديروز فيلتر تلگرام برداشته شد ، آيا از قوه قضاييه نظري گرفته شده است گفت: من نگفتم همه سرشاخه ها دستگير شدند.

وي ادامه داد: ممکن است عده اي در داخل يا خارج کشور مخفي شده باشند، اينهايي که دست به برخي تخريب ها زدند ارتباط با نفاق و جريان هاي سلطنت طلب دارند و برخي کشورهاي منطقه و آمريکا و صهيونيست از آنها حمايت مي‌کنند.

سخنگوي قوه قضاييه گفت: در مورد تلگرام هم ما هرچيزي را که قانون يا دستگاهي که راي او لازم الاجراست ملتزم به عمل به آن هستيم حتي اگر قوه قضاييه نظر مخالف داشته باشد.

وي در مورد آخرين وضعيت پرونده صندوق دخيره فرهنگيان و اينکه آيا گزارش تحقيق و تفحص مجلس به قوه رسيده يا نه، گفت؟ هنوز اطلاع پيدا نکردم که واصل شده يا نه اما پرونده هنوز دادگاه نرفته است.

اژه‌اي گفت: اين پرونده، پرونده سنگيني بوده است و از ٨٠ نفر تحقيق شده، عمده مساله الان موضوع کارشناسي است و اگر جمع شود پرونده به دادگاه مي رود.

 

براي پرونده برادر رئيس جمهور هنوز کيفرخواست صادر نشده است/بررسي مي‌کنيم تا منشاء پولها مشخص شود

حجت الاسلام محسني اژه‌اي سخنگوي قوه قضاييه ظهر امروز در صد و بيست و سومين نشست خبري خود در پاسخ به سوالي در خصوص اظهارات شهردار تهران مبني بر اينکه در زمان انتخابات سوءاستفاده هايي شده است  و اينکه چرا اين موضوع مسکوت مانده گفت: اين چيزهايي که شهردار تهران به آن رسيده و متوجه شده را بايد به دست ما در قوه قضاييه برسانند تا بررسي کنيم. هروقت بدهند ما بررسي مي کنيم.

وي افزود: عموما در کشور مسئولاني که ميايند و بر مسند مي‌نشينند نسبت به مسئول قبلي حرف هايي دارند که ما به آنها مي‌گويم گزارش بدهيد تا ما رسيدگي کنيم.

اژه‌اي در خصوص آخرين وضعيت پرونده حسين فريدون گفت: اين پرونده تنها يک متهم ندارد، بدهي بانک در حال انتقال است، نسبت به مسايلي هم که اين پول از کجا آمده و به کحا رفته بررسي ها ادامه دارد اما هنوز منجر به صدور کيفرخواست نشده است.

سخنگوي قوه قضاييه در پاسخ به سئوالي درباره ويديوي جلسه مجلس خبرگان که فقط در آرشيو صداوسيما موجود بوده است و به بيرون درز کرده است آيا قوه قضاييه ورودي به موضوع خروج تصاوير و ويديوها از صداوسيما داشته است، گفت: ممکن است الزاما در صداوسيما نباشد و برخي چيزها فقط در آرشيو صداوسيما نباشد و مثلا همين الان جلسه مجلس و مجمع و خبرگان ضبط شود و فقط در آرشيو صداوسيما نگهداري نشود.

وي ادامه داد: اما اينکه معمولا سند و صوتي باشد که طبقه بندي شود و نبايد افشا شود، هر وقت که افشا شود، تعقيب شود. در مورد ويديو اخير هنوز قوه قضاييه وارد نشده است و به طور طبيعي در اينگونه موارد ابتدا سيستم‌هاي اطلاعاتي وارد مي‌شوند و بررسي مي‌کنند.

اژه‌اي در پاسخ به سئوال ديگري مبني بر اينکه گفته مي شود رد پاي برخي مسئولان دولت سابق در آشوب‌هاي اخير ديده شده است گفت: همه اطلاعاتي که هست بايد در قوه قضاييه رسيدگي شود و بايد ديد چه چيزي ثابت مي شود. در اين قضايا گاهي وقت‌ها دشمن از تابلوي ديگري استفاده مي‌کند. بنابراين الان برخي از اين حرف‌ها را نه رد و نه تاييد مي‌کنم. گزارش‌هايي رسيده که بايد بررسي شود تا ببينيم چه چيزي ثابت مي‌شود.

 

مگر مي شود به اين همه تعاوني مجوز داد و بعد هم از مجوز خودشان تخطي کنند؟

حجت الاسلام محسني اژه‌اي سخنگوي قوه قضاييه ظهر امروز در صد و بيست و سومين نشست خبري خود در پاسخ به سوال ديگري مبني بر شکايت سازمان ديده‌بان شفافيت عليه مسئولان بانک مرکزي و وزارت تعاون در خصوص موسسات مالي گفت: از آن تشکيلات گزارشي رسيده است اما اينکه اين مقامات احضار يا دعوت شدند، اطلاع ندارم.

وي ادامه داد: وزارت تعاون سابق و فعلي در مورد تشکيل تعاوني‌هاي اعتباري و عدم نظارت و رها شدنشان، بايد پاسخگو باشند.

اژه‌اي گفت: مگر مي شود به اين همه تعاوني مجوز داده شود و بعد هم از مجوز خودشان تخطي کنند و هيچ اقدام و نظارتي صورت نگيرد؟

سخنگوي قوه قضاييه تصريح کرد: در حال حاضر مسئله تعاوني‌هاي اعتباري در سه قوه مطرح و از هر قوه نمايندگاني تعيين شده و هر هفته حداقل يک جلسه تشکيل مي‌شود و بانک مرکزي هم به طور جد به ميدان آمده است.

وي افزود: اخيراً علاوه بر آن در هفته گذشته، يک کارگروهي تشکيل شد تا بر اجراي تصميمات اتخاذ شده، نظارت کنند. چون مردم مي‌گفتند تصميمات اتخاذ شده وقتي به بانک مي رويم، اجرا نمي‌شود.

اژه‌اي تصريح کرد: کار ديگري که در دستور کار قرار گرفته، اين است که آيا واقعاً اموالي وجود دارد که تاکنون شناسايي نشده است؟

وي ادامه داد: از همه جا کمک خواسته شده اموال اين افراد تا حد مقدور شناسايي شود. در حال حاضر کار سنگيني در رابطه با شناسايي اموال صورت مي گيرد و قرار شده بانک مرکزي خط اعتباري هايي را در ازاي اموال شناسايي شده، اختصاص دهد.

سخنگوي قوه قضاييه گفت: اميدواريم در آينده مبلغ بيشتر و به افراد بيشتري پرداخت شود و نهايت کار در اين ارتباط صورت مي گيرد. اميدواريم اين موسسات عبرتي براي بخش هاي نظارتي داخلي باشد.


جهانگيري هنوز آزاد نشده است/ قرار صادره براي وي فک نشده است

حجت الاسلام محسني اژه‌اي سخنگوي قوه قضاييه ظهر امروز در صد و بيست و سومين نشست خبري خود در پاسخ به اين سوال که با توجه به گذشت بيش از دو ماه از انتشار اخباري مبني بر دستگير برادر معاون اول رئيس جمهور و انتشار اخباري مبني بر آزادي وي بفرماييد آيا ايشان آزاده شده اند و نتيجه رسيدگي به پرونده چه بوده است گفت: اين فرد هنوز آزاد نشده است.

وي ادامه داد: بعد از اينکه تحقيقات صورت گرفت الان اين فرد تحت نظر است البته قرار صادره براي وي فک نشده است.

اژه‌اي گفت: در بخشي از امور بايد يک سلسله قراردادهايي امضا کنند، به همين جهت برخي اقدامات سندي تحت نظر ماموران در حال انجام است.

سخنگوي قوه قضاييه تصريح کرد: بايد در اين پرونده ٢ نفر ديگر هم بازداشت باشند اما مطمئن نيستم.


دانا

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html