پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229039
کارشناس مسائل هسته‌اي در گفتگو با دانا:
شروط ترامپ براي ادامه برجام، نقض برجام است/ موضوعات غيرهسته‌اي ايران به ترامپ ربطي ندارد/ پارادوکس رفتاري آمريکا در تعليق و تمديد تحريم ها
تاریخ انتشار : 1396/10/24 09:30:59
نمایش : 1420
يک کارشناس مسائل هسته‌اي در خصوص اقدامات متقابلي که ايران مي تواند انجام دهد عنوان کرد: خروج ايران از برجام آخرين راه بوده چرا که اين کار افکار عمومي را عليه ايران تحريک مي کند، ايران بايد خود را در حوزه اتحاديه اروپا گسترش دهد و ارتباطات خود را با کشورهاي روسيه، چين، فرانسه و آلمان حفظ کند.

حسن هاني زاده، کارشناس مسائل هسته‌اي در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ در خصوص تمديد تعليق تحريم ها عليه ايران از سوي ترامپ اظهار داشت: اقدام اخير دونالد ترامپ در تمديد توافق نامه برجام و تعليق تحريم ها تا 4 ماه ديگر به دليل فشارهاي بين المللي و نصيحت هاي اروپايي ها به ترامپ است؛ چرا که اگر ترامپ به طور ناگهاني از برجام خارج شود، افکار عمومي اين حق را به ايران مي دهد که به نقطه آغازين قبل از توافق برجام بازگردد.

وي با بيان اينکه اگر آمريکا از برجام خارج شود ايران مي تواند فعاليت هاي هسته‌اي خود را از سر بگيرد عنوان کرد: در اين صورت آمريکا در بين همپيمانان اروپايي خود منزوي تر از قبل شده و از همين رو ترامپ عليرغم ميل باطني اش مجبور به تمديد تعليق تحريم هاي هسته اي عليه ايران شد.

اين کارشناس مسائل هسته‌اي افزود: ترامپ مايل است از برجام خارج شود اما به خاطر توصيه هاي اطرافيان اين اقدام را انجام نداد و اکنون براي اين تمديد تعليق تحريم ها شروطي اعلام کرده است که به نظر مي رسد اين شروط اساساً در حد حرف باشند.

هاني زاده در خصوص تحريم 14 نهاد ايراني و شخصيت گفت: اين افراد و نهادها به خاطر مسائل هسته اي تحريم نشدند و اتهامات آنها فعاليت هاي نظامي و نقض حقوق بشر است. در همين راستا ديده شد که شخص رئيس قوه قضاييه هم تحريم شد.

وي خاطر نشان کرد: يکي از ضعف هاي برجام اين است که پيش بيني لازم را براي تشکيل يک کميته داوري در اين خصوص نکرده است؛ به همين دليل وضع تحريم ها عليه ايران ادامه خواهد يافت و برجام به طور کامل نقض مي شود.

اين کارشناس مسائل هسته‌اي با بيان اينکه وضع تحريم از سوي وزارت خزانه داري در کنار تمديد تعليق تحريم ها نوعي پارادوکس در رفتار آمريکاست عنوان کرد: تناقضات رفتاري جزئي از ويژگي هاي شخصيتي ترامپ است که در اين خصوص بايد تيم مذاکره کننده و دستگاه ديپلماسي بايد فعاليت خود را براي خنثي سازي اثرات اين تحريم ها آغاز کند.

هاني زاده عنوان کرد: به نظر مي رسد شرايطي که ترامپ براي ايران قرار داده مانند دسترسي به مراکز نظامي ايران براي بازرسي نوعي زياده خواهي است؛ منع فعاليت هاي نظامي ايران و عدم توليد موشک‌هاي بالستيک از سوي ايران مواردي است که ترامپ اعلام کرده است.

وي ضمن بيان اينکه شروط ترامپ هيچ ربطي به موضوع هسته‌اي ندارد، اظهار داشت: اين موارد کاملاً داخلي بوده و اساساً اين شروط براي برجام نقض آشکار برجام به حساب مي‌آيد.

اين کارشناس مسائل هسته‌اي در خصوص اقدامات متقابلي که ايران مي تواند انجام دهد عنوان کرد: خروج ايران از برجام آخرين راه بوده چرا که اين کار افکار عمومي را عليه ايران تحريک مي کند، ايران بايد خود را در حوزه اتحاديه اروپا گسترش دهد و ارتباطات خود را با کشورهاي روسيه، چين، فرانسه و آلمان حفظ کند چرا که برجام يک توافق نامه بين المللي است و خروج آمريکا از برجام نشان مي دهد که آمريکا به تعهدات خود عمل نمي کند.

هاني زاده در پايان افزود: امروز لازم است ديپلماسي ايران بيشتر از هر زمان ديگري فعال شود و بهتر است براي تضمين اجراي برجام روابط بيشتر و قدرتمند تري با اتحاديه اروپا ايجاد شود.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html