پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229034
ايران به تحريم‌هاي جديد آمريکا پاسخ مي‌دهد/ نقض برجام پيگيري ميشود
تاریخ انتشار : 1396/10/23 08:54:58
نمایش : 1444
وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران در بيانيه اي اعلام کرد که ضمن پيگيري نقض برجام توسط آمريکا ، به اقدامات اخير اين کشور در تحريم مقامات ايراني به بهانه واهي پاسخ مناسب خواهد داد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، متن بيانيه وزارت امور خارجه به اين شرح است: « روز جمعه مورخ 22 دي 1396 رئيس جمهور آمريکا عليرغم تلاش يک ساله خود براي از بين بردن برجام، بار ديگر ناگزير به تمديد اسقاطيه هاي الزامي در برجام گرديد. استحکام دروني برجام و حمايت بين المللي از اين توافق، راه را بر تلاش هاي آقاي ترامپ، رژيم صهيونيستي و اتحاد ناميمون تندروهاي جنگ طلب براي لغو اين توافق يا ايجاد تغييرات در آن بسته است.  

با اين حال، رئيس جمهور آمريکا بر اساس رويه يک ساله خود همچنان به اقدامات خصمانه عليه مردم ايران ادامه داده و تهديداتي را تکرار مي‌کند که بارها در اجراي آنها ناتوان مانده است و با ادامه روش يک سال گذشته خود همزمان با انجام اقدامات اجباري مندرج در برجام، و براي نشان دادن خصومت با مرم بزرگ ايران، از سر استيصال تعدادي از اتباع ايراني و غيرايراني را به بهانه هاي غيرقانوني، کهنه و مضحک در فهرست تحريم قرار داده است تا حداقل جبران بخشي از ناکامي هاي خود را کرده باشد.


جمهوري اسلامي ايران با محکوم کردن تهديدات آمريکا و اضافه کردن افراد جديد به فهرست تحريم ها، نکات زير را مورد تاکيد قرار مي دهد:


1- جمهوري اسلامي ايران همراه با اعضاي ديگر برجام و جامعه جهاني  بارها تاکيد کرده است که برجام يک سند معتبر بين المللي است و به هيچ عنوان قابل مذاکره مجدد نيست.  
2- جمهوري اسلامي ايران صراحتا تاکيد مي نمايد که هيچ اقدامي فراتر از تعهدات خود در برجام را انجام نخواهد داد، هيچ تغييري در اين توافق را نه اکنون و نه در آينده نخواهد پذيرفت، و اجازه نمي دهد هيچ ارتباطي بين برجام و هر موضوع ديگري برقرار گردد.  
3- دولت آمريکا، همچون ساير اعضاي برجام موظف به اجراي تمامي تعهدات خود مي باشد و چنانچه به بهانه هاي واهي از تکاليف خود شانه خالي نمايد مي بايست مسئوليت عواقب آن را به طور کامل پذيرا باشد.  
4- دولت آمريکا در طول دو سالي که از اجراي برجام مي گذرد همواره با بدعهدي ها، تعلل ها و سياست هاي خصمانه خود مفاد مختلفي از برجام را زير پا گذارده است. سياست يک سال گذشته آقاي ترامپ و بيانيه  امروز وي در تعارض صريح با بندهاي ۲۶، ۲۸ و ۲۹ برجام است و جمهوري اسلامي ايران اين تخلف آشکار را به کميسيون مشترک برجام گزارش و آن را پيگيري خواهد کرد.
5- تصميم رژيم آمريکا براي افزودن تعدادي از اتباع ايراني و غير ايراني به فهرست خودساخته و غيرقانوني تحريمي آمريکا، فقط و فقط اثبات کننده استمرار خصومت هيات حاکمه آمريکا عليه ملت بزرگ ايران است.
6- اقدام خصمانه و غيرقانوني رژيم ترامپ در قرار دادن نام حضرت آيت الله آملي لاريجاني رياست محترم قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران در فهرست به اصطلاح تحريم هاي جديد آمريکا از تمامي خطوط قرمز رفتاري در جامعه بين المللي عبور کرده و اقدامي خلاف اصول آمره حقوق بين‌الملل و نقض تعهدات دوجانبه و بين المللي ايالات متحده است که حتما با واکنش جدي جمهوري اسلامي پاسخ داده خواهد شد و مسئوليت تمامي تبعات اين اقدام خصمانه  بعهده دولت ايالات متحده خواهد بود.
7- استناد به مفهوم والاي حقوق بشر براي تحريم مقامات و شهرمندان ايران از سوي رژيمي که مهمترين متحدينش بدترين ناقضان حقوق بشر و حقوق بشردوستانه در تاريخ معاصرند، و از سوي فردي که آلوده به ذهنيت نژادپرستانه و بيگانه ستيزي بوده و عبارات کثيف نژادپرستانه اخير او عليه ملت‌هاي مختلف انزجار جامعه بين المللي و مردم آمريکا را برانگيخته است، و کسي که فروش ميلياردها دلار سلاح براي قتل عام انسان هاي بيگناه در خاورميانه و ترويج خشونت و هرج و مرج را افتخار خود مي داند، مايه وهن و بي آبرويي براي ملل متمدن و لکه ننگي براي زمامداري مدرن به شمار مي آيد.  
8- دولت آمريکا که خود همواره طي دهه هاي گذشته و در حال حاضر سياه ترين کارنامه را در جهان در سرکوب ملت هاي آزاديخواه و حمايت از رژيم هاي سرکوب گر، از جمله حمايت بي قيد و شرط از نظام ستم شاهي و انجام کودتا عليه دولت دموکراتيک منتخب مردم ايران در گذشته و حمايت از دولتهاي اشغالگر، متجاوز و سرکوبگر همچون رژيم صهيونيستي و اذناب منطقه اي اش از اراضي اشغالي فلسطيني تا بحرين و يمن دارد، از سويي با ريختن اشک تمساح در حرکتي مزورانه و با سردادن شعارهاي سراپا دروغ مدعي حمايت از حقوق بشر مردم ايران مي‌شود و از سويي ديگر با اعمال تحريم‌هاي ظالمانه، ممنوع ساختن ورود شهروندان ايراني به آن کشور و ديگر رفتارهاي توهين آميز، ملت متمدن ايران را تروريست لقب مي دهد.

9- اعمال تحريم هاي غير قانوني، و اظهارات و تحرکات خصمانه دولت آمريکا عليه مسئولين و ملت رشيد ايران که از ماهيت زياده خواهي و خوي سلطه طلبي حاکمان آمريکا ناشي مي‌شود، همواره و هميشه براي افکار عمومي و وجدان بيدار مردم ايران و جهان سياستي شکست خورده و بي‌اعتبار تلقي شده است و  دست يازيدن به چنين اقداماتي ناشي از سرخوردگي اين کشور از بيداري ملت فهيم ايران در مقابله با اقدامات مداخله جويانه و طراحي شده براي ايجاد اغتشاش و بحران در جمهوري اسلامي ايران طي دهه هاي گذشته و بخصوص در جريان وقايع اخير است.
10- ايالات متحده بايد بياموزد که تمامي ارکان مقتدر نظام جمهوري اسلامي ايران که مستظهر به پشتيباني قاطبه ملت هميشه سرفراز ايران هستند، با همدلي و وحدت کلمه، وقعي به اين نوع سياست‌ها و استانداردهاي دوگانه و خصمانه عليه کشور خود نگذاشته و در زمان مقتضي پاسخ مناسبي به اينگونه اقدامات خصومت آميز آمريکا خواهد داد.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html