پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229024
رسوايي در انتخابات فدراسيون فوتبال عربستان و شوک فيفا به سعودي‌ها
تاریخ انتشار : 1396/10/20 09:09:16
نمایش : 1767
ديده‌بان اخلاق و قوانين فيفا از فدراسيون جهاني فوتبال خواست عضويت فدراسيون عربستان در فيفا را به خاطر دخالت مقامات دولتي در انتخابات فوتبال اين کشور تعليق کند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، ديده بان اخلاق و قوانين فيفا (فِرو) که به طور مستقل از فدراسيون جهاني فوتبال فعاليت مي کند و در زوريخ مستقر است، از دخالت نهادهاي دولتي در انتخابات فدراسيون فوتبال عربستان خبر داده و بر لزوم تعليق اين فدراسيون در فيفا تاکيد کرده است تا فوتبال عربستان در آستانه شروع ليگ قهرمانان آسيا و همچنين مسابقات جام جهاني روسيه، در شوک بزرگي فرو برود.

ديده بان اخلاق و قوانين فيفا اعلام کرد: «تحقيقات يک ساله درباره انتخابات فدراسيون فوتبال عربستان نشان مي دهد که اين انتخابات با قوانين و مقررات فيفا در تناقض بوده است. اين انتخابات شفافيت لازم را نداشته است. به عنوان مثال مسئولان بلندپايه کشور عربستان تلاش کرده اند تا عادل عزت به جاي احمد عيد به عنوان رئيس فدراسيون فوتبال عربستان انتخاب شود.»

در ادامه اين گزارش آمده است: «اين مقامات بلندپايه شامل شاهزادگان و مسئولان دولتي هستند که بر انتخابات تاثير گذاشته اند و يک باشگاه محلي را از راي دادن محروم کرده اند. آنها همچنين به ديگر راي دهندگان دستور داده اند به يک کانديداي خاص راي بدهند.»

فِرو همچنين از فيفا خواسته است تا اتهامات را عليه عادل عزت رئيس جديد فدراسيون فوتبال عربستان و حمايت رسمي کميته ورزشي عربستان از وي در مقابل رقيبش را بررسي کند: «حمايت هاي سياسي و دولتي از يک کانديدا در انتخابات فدراسيون فوتبال "رسوايي" است و بر پروسه انتخابات تاثير مي گذارد. بنابراين فيفا بايد اعلام کند که اين انتخابات تقلب بوده و بايد مجددا برگزار شود.»



مهر
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html