پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 228888
در پيشگيري از معلوليت استان ما در کشور رتبه دوم را کسب نمود
تاریخ انتشار : 1396/09/25
نمایش : 1015
مديرکل بهزيستي استان در سفر به شهرستان فارسان گفت: در پيشگيري از معلوليت استان ما در کشور رتبه دوم را کسب نمود. کساني که توانايي دارند براي خود اشتغال ايجاد کنند مي‌توانند وام 20 ميليون تومان با بهره 4 درصد دريافت کنند.
محمد ميرزايي در گفتگو با خبرنگار پايگاه خبري تحليلي پيرغار افزود: سياست سازمان بر پيشگيري از معلوليت و توانمندسازي معلولين است و در زمينه توانمندسازي توانسته‌ايم رتبه دوم کشوري را کسب نماييم.

وي در ادامه افزود: غربالگري‌هاي بسيار خوبي را در زمينه شنوايي و معلوليت تاکنون انجام داده‌ايم. در طرح غربالگري سال گذشته هم 92 و هم 98 غربال داشته‌ايم واميد است در سال 96 بتوانيم رتبه‌اي بالا مانند سال گذشته در سطح کشور کسب کنيم.

وام به مبلغ 20 ميليون تومان به مدد جويان داده مي‌شود

وي خاطرنشان کرد: در بحث توانمندسازي سال گذشته 975 تعهد اشتغال داشتيم اما خوشبختانه 1400 ايجاد شغل داشتيم و در اين خصوص و در بحث اشتغال وام‌هاي خود معرف وام‌هاي خويش‌فرما که بتوانند جامعه هدف ما را تحت پوشش قرار دهند را در دستور کارداريم اين وام به مبلغ 20 ميليون تومان به مدد جويان داده مي‌شود تا از حمايت سازمان خارج شوند و در جامعه براي خود و ديگران اشتغال‌زايي کنند.
 
  بازديد از خانوارهاي دو معلولي در شهرستان فارسان

ميرزايي افزود: اداره کل بهزيستي در قالب تفاهم نامه هاي سه جانبه بين بهزيستي، بنياد مسکن و بنياد مستضعفان پيگيري مسکن هاي روستايي را دنبال مي کند و بر اساس سهميه اختصاص داده شده، تعهد اين استان در سالجاري پنج واحد مسکوني روستايي براي خانواده هاي داراي دو معلول بوده که خوشبختانه با پيگيري هاي انجام شده اين استان توانسته تامين مسکن 48 خانوار روستايي را در دستور کار قرار دهد و رتبه دوم کشور را در تامين مسکن خانوارهاي دو عضو معلول ساکن روستا کسب کند.

وي اظهار داشت: بازديد از خانوارهاي دو معلولي در شهرستان فارسان را داشتيم و در خصوص مسکن آن‌ها مقرر گرديد که معلولين شهري از طريق مسکن و شهرسازي زمين را دريافت کنند و 30 ميليون تومان به‌صورت بلاعوض و در بحث روستايي نيز 18 ميليون تومان براي ساخت مسکن بلاعوض دريافت نمايند.

انتهاي پيام/590پ
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html