پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 228772
صدور ويزاي انفرادي از دستاوردهاي ستاد اربعين طي امسال بود
تاریخ انتشار : 1396/08/21 10:39:28
نمایش : 1933
مديرکل عتبات عاليات سازمان حج و زيارت گفت: صدور ويزاي انفرادي با همکاري کشور عراق يکي از دستاوردهاي مراسم اربعين امسال محسوب مي‌شود.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، محسن نظافتي شامگاه شنبه در سخناني با اشاره به مدت زمان عمليات اربعين اظهار داشت: از اول شهريورماه که ثبت‌نام را شروع کرديم تا بيستم آبان ماه، نزديک به ۸۰ روز عملياتي پر از تلاش بي‌وقفه و بدون تعطيلي و شبانه‌روزي کار انجام داديم.

وي با اشاره به آسيب‌شناسي که در سال گذشته بعد از اربعين شروع شد، يادآور شد: با حضور تمام مسئولين و دست‌اندرکاران آسيب‌شناسي را انجام داديم و اشکالاتي مشخص شد و از آن جمله بحثي که به ما مرتبط بود ويزا بود.

صدور ۲ ميليون و ۳۵۰ هزار ويزا

نظافتي ادامه داد: بحث اين بود که ويزاي مانيفستي عليرغم سرعت خوبي که در صدور دارد ولي در هنگام رفت‌وبرگشت خيلي اثر نامطلوبي را روي نامنظمي مرز و همچنين در گيت‌هاي خروجي و ورودي دارد. جدايي‌هاي افراد که در يک مانيفست هستند نگران‌کننده بود.

مديرکل عتبات عاليات سازمان حج و زيارت ادامه داد: با مسئولين در عراق چندين جلسه مذاکرات از طريق وزارت کشور، وزارت امور خارجه و ديگر دوستان برگزار شد و خوشبختانه پذيرفتند و ما هم باورمان نمي‌شد که اين کار را انجام مي‌دهند چون واقعاً صدور ۲ميليون و ۳۵۰ هزار رواديد انفرادي کار سختي بود ولي با تمام افت‌وخيزهايي که داشت اين کار جزو برگ‌هاي برنده امسال و يکي از عوامل بزرگ نظم دهي بود و کار خيلي خوبي بود که انجام شد و به‌عنوان يکي از دستاوردها محسوب مي‌شود.

وي کارهاي زيرساختي که در مرزها انجام‌شده را به‌عنوان دستاورد ديگر برشمرد و گفت: جاده‌ها عريض شد، برق‌کشي صورت گرفت و آب‌رساني کردند و امسال واقعاً در ايران هم به‌خوبي مي‌توانستيد موکب‌هاي مردمي را ببينيد.

مردم امتياز بالاتري را نسبت به مسئولين آوردند

نظافتي ادامه داد: حتي در پياده‌روي جاماندگان از اربعين هم مردم درهاي خانه خود را باز گذاشته بودند عين ايلام و عراق و دقيقاً فضاي لب مرز را ما در مسير راهپيمايي ۱۴ کيلومتري داشتيم، يعني اربعين دارد خودش را کم‌کم به‌عنوان يک حرکت بزرگ در مقابل اسلامي که تابه‌حال با دسيسه‌هاي غرب و صهيونيست‌ها و تکفيري‌ها نشان داده مي‌شود، رخ مي‌نمايد.

نظافتي تأکيد کرد: اگر روي اين مسئله کار رسانه‌اي برون‌مرزي شود، واقعاً آثار تخريبي آنچه دشمن از اسلام به نمايش گذاشت را ان‌شاءالله در اذهان مردم زايل خواهد کرد.

وي با اظهار به اينکه امسال در جمع‌بندي، مردم امتياز بالاتري را نسبت به مسئولين آوردند، تصريح کرد: مردم واقعاً مديريت کردند و مسئولان را قبول داشتند و به توصيه‌ها ازجمله مديريت در زمان رفت‌وبرگشت، مرزهاي خروجي و ساير موارد توجه کردند.

لزوم توجه به امور فرهنگي

مديرکل عتبات عاليات سازمان حج و زيارت به يکي از اشکالاتي که بايد در اربعين ۹۷ به آن توجه ويژه شود، اشاره و عنوان کرد: يکي از مسائل مورد تأکيد زائران توجه به امور فرهنگي است و اين يکي از نقاط ضعف همه ما است.

نظافتي ادامه داد: يعني آن‌قدر توجه به اينکه ماشين، موکب ، غذا و امثالهم است بايد در سال بعد بنا را بر اين بگذاريم که همه اين‌ها موجود است و برويم سراغ آنچه بايد از اربعين برداشت کنيم و اين نکته‌اي است که بايد در همه کميته‌ها در رأس خواسته‌ها قرار بگيرد و بعد به ديگر مسائل بپردازيم.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html