پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 228706
ورود دوباره چهارمحال و بختياري به ليگ هاي برتر
تاریخ انتشار : 1396/07/26 15:41:39
نمایش : 1691
چهارده سال پيش درست در فصل پاييز، ورزشگاههاي تختي و انقلاب شهرکرد مملو از تماشاگراني بود که براي تماشاي رشته هاي ورزشي به ميدان بسيج يا جهاد مرکز استان مي رفتند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، باورش سخت بود اما چهارمحال و بختياري در اوايل دهه 80 با جمعيت 700هزار نفري، داراي 6 تيم ليگ برتري بود، ليگ هايي که هر کدام براي خود اسم و رسمي داشتند.

ورزشکاران اين استان در رشته هاي ورزشي بسکتبال ، هندبال، واليبال ، کشتي فرنگي، ووشو و فوتسال در ليگ هاي برتر ايران حضور داشتند و هر پنجشنبه و جمعه پاييز تا ابتداي بهار فصل بعد، بازي هاي ليگ برتر با شدت و حرارات عجيب تماشاگران در اين شهر برگزار مي شود.

اسکلت و پيکره تيم هاي ليگ برتري چهارمحال و بختياري را بازيکنان بومي استان تشکيل مي دادند و اين بازيکنان در رده هاي مختلف در تيم هاي ملي حضوري پررنگ داشتند.

در رشته ورزشي هندبال، فوتسال و ووشو علاوه بر اينکه سرگروهي تيم ملي در اختيار بازيکنان استان بود مربيان استان نيز در تيم ملي حضور نقش آفرين داشتند.

از سوي ديگر برخي از ورزشکاران در رشته هاي انفرادي از اين استان براي ديگر تيم هاي مطرح کشور به ميدان مي رفتند که در دوچرخه سواري، دووميداني، وزنه برداري و شنا از جمله اين رشته ها بود.

حدود 5 سال ، پديده هاي ليگ برتر رشته هاي ورزشي مذکور از چهارمحال و بختياري در ايران مطرح مي شدند و چهار مدال، ابتدايي ترين صيد ورزشکاران استان از حضور در رقابت هاي بين المللي بود.

پس از آنکه ورزش حرفه اي رنگ و بوي پول را به خود گرفت، تيم هاي ورزشي چهارمحال و بختياري در ليگ برتر يکي پس از ديگر از گردونه رقابت ها انصراف دادند که کشتي فرنگي نخستين رشته و بسکتبال نيز آخرين ورزشي بود که از گردونه حضور در رقابت هاي ليگ برتري انصراف زد.

مسوولان ورزشي هر چه تلاش کردند تا بتوانند حامي مالي براي ورزش استان پيدا کنند موفق نشدند و به يکباره بازيکنان تراز اول اين استان در هشت رشته ورزشي به عضويت تيم هاي مطرح استانهاي ديگر يا پايتخت در آمدند.

هيات ها کوشيدند با تکيه بر استعداديابي، براي رشته هاي ورزشي استان آينده سازي کنند اما با کسب هر مدال در رقابت هاي بين المللي از سوي ورزشکاران نوجوان و جوان،استانهاي همجوار بلافاصله ورزشکاران چهارمحال و بختياري را به خدمت مي گرفتند و تمام رشته هاي هيات ها پنبه مي شد.

حدود هفت هشت سال تيم هاي ليگ برتري در چهارمحال و بختياري به خواب زمستاني رفتند و هيچ حامي مالي براي حمايت جدي از ورزشکاران پيشگام نشد تا اينکه پس از مدت ها رشته ورزشي فوتبال ساحلي بانوان از يک شهر کوچک ، مجوز حضور در يک ليگ برتري را گرفت.

اين تيم اگر چه بي ادعا بود اما نتوانست براي حضور پررنگ در ليگ برتر حامي مالي قدري پيدا کردند هر چند مي توانست قهرمان ايران در اين رشته باشد.

حالا فوتبال ساحلي پس از 14سال دوباه نام چهارمحال و بختياري را وارد باشگاه ليگ برتري ها کرده است، ليگ هايي که حتي پخش مستقيم آن مي تواند براي باقي ورزشکاران انگيزه ايجاد کند.

مديرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختياري مي گويد:تيم فوتبال ساحلي شهداي چليچه با قرار گرفتن در مقام سومي ليگ دسته يک موفق به صعود به ليگ برتر شد.

عبدالرحمان قاسمي روز دوشنبه در گفت وگو با ايرنا افزود:تيم شهداي چليچه نماينده چهارمحال و بختياري در مسابقات ليگ دسته يک فوتبال ساحلي کشور پس از 14 هفته توانست جواز حضور را پيدا کند.

وي افزود: در مسابقات ليگ دسته يک تيم هاي قدرتمند استان‌هاي هرمزگان، سيستان و بلوچستان، اصفهان، مازندران، سمنان و بوشهر حضور داشتند که در نهايت تيم‌هاي شهرداري سمنان با 29 امتياز، شهرداري چابهار با 25 و شهداي چليچه با 24 امتياز به ترتيب به مقام‌هاي اول تا سوم ليگ دست يافتند.

به گفته وي، بر اساس جدول رده‌ بندي و امتيازات کسب‌ شده دو تيم برتر، ليگ دسته يک امکان حضور در ليگ برتر را به دست آوردند که بنا بر مقررات اعلام‌شده فدراسيون فوتبال، تيم شهرداري سمنان به دليل حضور نيافتن در مسابقات رده سني پايه فوتبال ساحلي از صعود به ليگ برتر بازماند تا بازيکنان شهرداري چابهار و شهداي چليچه در فصل آينده در رقابت‌ها ليگ برتر فوتبال ساحلي کشور پا به توپ شوند.

مدبرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختياري با تبريک صعود تيم شهداي چليچه به ليگ برتر افزود: کسب مقام سوم تيم شهداي چليچه در ليگ دسته يک فوتبال ساحلي کشور و صعود اين تيم به ليگ برتر موجي از شادي و نشاط را براي مردم استان به ارمغان آورد که بي‌شک در تاريخ افتخارات جامعه ورزشي چهارمحال و بختياري ماندگار خواهد بود.

به گزارش ايرنا، فوتبال ساحلي گونه اي از ورزش فوتبال در ورزش است که به صورت متداول در کنار ساحل رودخانه ها و درياها و درياچه ها برگزار مي شود.

تاريخ پيدايش فوتبال ساحلي به سواحل برزيل، جايي که مردم دست به ابداع بازي هاي ابتکاري مي زنند، باز مي گردد.

نخستين بار در سال 1992 بود که قوانين بازي تدوين و رقابت هاي آزمايشي آن در سواحل لس آنجلس برگزار شد و تابستان بعد از آن نيز نخستين دوره رقابت هاي حرفه اي فوتبال ساحلي در سواحل ميامي آمريکا برگزار شد.

اين ورزش مفرح که بر روي شن هاي مخصوص برگزار مي شود، فوتبالي بسيار هيجان انگير است که بازيکنان با انعطاف پذيري خاص خود به اين ورزش هيجان مي بخشند.

اما در چهارمحال وبختياري تا چشم کار مي کند فقط بلنداي کوه است و نماياني ستيغ آراسته قله هاي زاگرس و اينجا خبري از دريا و رودخانه و کناره و ساحل نيست اما با اين حال با ايجاد زمين مصنوعي در شهر چليچه فارسان اين رشته در استان رونق گرفت.

چهارمحال و بختياري پس از 14سال اکنون بيش از 950هزار نفر جمعيت دارد.

شهر چليچه شهرستان فارسان در 34کيلومتري مرکز استان است.

ايرنا
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html