پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 228702
جزييات نرخ ويژه بليت هواپيمادراربعين/رفت و برگشت حداکثر١.٥ ميليون
تاریخ انتشار : 1396/07/26 15:30:34
نمایش : 1458
معاون کالاهاي سرمايه اي سازمان حمايت، جزييات نرخ بليت هواپيما در اربعين با مصوبه اين سازمان را اعلام کرد و گفت: نرخ بليت در ايام اربعين حداکثر ١.٥ميليون تومان خواهد بود.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، وحيد منايي  در گفتگو با خبرنگار مهر از تعيين سقف نرخ بليت پرواز عتبات عاليات در اربعين امسال خبر داد و گفت: به منظور بهبود شرايط سفر، افزايش رضايتمندي مسافران و جلوگيري از سوء استفاده افراد متخلف، نرخ بليت پروازهاي عتبات عاليات ويژه ايام اربعين و نيز برنامه نظارت بر نحوه عملکرد شرکتها در ايام اربعين سيد و سالار شهيدان حضرت امام حسين عليه السلام مشخص و تصميمات اتخاذ شده به سازمانهاي صنعت، معدن و تجارت استانهاي سراسر کشور اعلام گرديد.

وي با اشاره به جلسه هماهنگي دستگاه‌هاي نظارتي در مورد تعيين نرخ حداکثري بليت پروازهاي عتبات عاليات اظهار داشت : به موجب اين تصميم؛ نرخهاي اعلام شده براي پروازهاي مذکور در بازه زماني ۱۳ آبان‌ تا ۲۲ آبان‌ماه بوده و بليت و از طريق دفاتر تمامي شرکتهاي هواپيمايي و يا نمايندگان فروش رسمي شرکتها  عرضه مي گردد.

منايي ادامه داد : مطابق توافق صورت‌گرفته، حداکثر نرخ مسير تهران – نجف (بغداد) – تهران و مسير شهرهاي ديگر به جز مشهد به صورت (رفت و برگشت) معادل يک ميليون و ۲۰۰ هزار تومان تعيين شده است.

اين مقام مسئول با بيان اينکه نرخ مسير مشهد – نجف (بغداد) – مشهد به صورت (رفت و برگشت) حداکثر معادل يک ميليون و ۵۰۰ هزار تومان تعيين شده است، تصريح کرد : نرخهاي فوق حداکثري و شامل تمامي بليت ها اعم‌از برنامه اي (سيستمي) و چارتري (دربستي) مي‌باشد.

منايي با اعلام اينکه نرخ پرواز در مسيرهاي يک طرفه معادل ۵۰ درصد نرخ مسيرهاي دوطرفه و نرخ کودک (CHD) معادل ۷۵ درصد بزرگسال است،   تاکيد کرد : درج قيمت بليت الزامي است و نرخ ابلاغي شامل کليه عوارض و کارمزدهاي متعلقه مي باشد.

وي اضافه کرد: سازمان هواپيمايي کشوري با همکاري انجمن صنفي شرکتهاي هواپيمايي اقدام به راه اندازي سامانه تاييد صحت بليت جهت جلوگيري از صدور بليت هاي تقلبي نموده که از طريق پرتال انجمن به آدرس WWW.aira.ir در دسترس مي باشد.

معاون کالاهاي سرمايه اي و خدمات سازمان حمايت در ادامه تصريح کرد: همچنين شرکتهاي هواپيمايي ملزم هستند براي جلوگيري از هرگونه سوء استفاده احتمالي، ضمن تعيين نماينده مقيم در فرودگاههاي کشور اسامي آنان را نيز به سازمان هواپيمايي کشوري اعلام نمايند.

منايي گفت: اين نرخ‌ها حداکثري است و اگر شرکت‌هايي نسبت به فروش بليت ارزانتر به زائرين مبادرت نمايند موجب تقدير و تشکر است ضمناً از متقاضيان خريد بليت هواپيما خواست از تهيه بليت هواپيما از مراکز و سايت هاي غير مجاز خودداري کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف و يا اخذ وجوه غيرقانوني توسط برخي از شرکتها و آژانسهاي هواپيمايي با سامانه ارتباطي ۱۲۴ در سراسر کشور تماس بگيرند تا نسبت به برخورد با متخلفان اقدام قانوني بعمل آيد.

پيش از اين سازمان هواپيمايي کشوري نيز در باره نرخ بليت پروازهاي ايام اربعين اعلام کرده بود: اين نرخ با هيچ گونه افزايشي رو به رو نبوده و شرکت هاي هواپيمايي و دفاتر معرفي شده ملزم هستند  بليت در مسيرهاي تهران- نجف- تهران، تهران- بغداد- تهران يک ميليون و ۲۰۰ هزار تومان و مشهد- نجف- مشهد، مشهد- بغداد- مشهد يک ميليون و ۵۰۰ هزار تومان و بليت يکسره از مبدا تهران ۶۰۰ هزار تومان و يکسره مشهد به دو مقصد نجف و بغداد ۷۵۰ هزار تومان به فروش برسانند.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html