پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 228699
کشف 3500 کيلوگرم انواع مواد غذايي تاريخ گذشته در شهرستان فارسان
تاریخ انتشار : 1396/07/25 11:03:03
نمایش : 1039
رئيس شبکه بهداشت و درمان شهرستان فارسان گفت: در شش‌ماهه اول امسال تعداد 3500 کيلوگرم مواد غذايي تاريخ‌مصرف گذشته را از فروشگاه‌هاي مواد غذايي کشف و جمع‌آوري شد و حدود 165 فقره به تعزيرات حکومتي معرفي شدند.
دکتر  مجيد فاضلي در گفتگو با خبرنگار پايگاه خبري تحليلي پيرغار افزود: کارگروه سلامت و امنيت غذايي در محل فرمانداري و با حضور فرماندار و مسئولان شهرستان برگزار شد و در اين جلسه موضوعات مختلف و مرتبط با فصل موردبحث و بررسي قرار گرفت.

وي در ادامه افزود: در اين جلسه دستوراتي با موضوعات مختلف داشتيم ازجمله بحث گزش اتلاف حيوانات، با توجه به اينکه در بعضي از شهرها و روستاهاي ميزان گزش بالا مي‌باشد اين موضوع  و بيماري هاري موردبحث قرار گرفت.

هشدار هاي لازم در مورد فصل سرما و شيوع بيماري آنفولانزا

وي خاطرنشان کرد: با توجه به شروع فصل سرما و شيوع بيماري آنفولانزا با مديران ادارات صحبت شد و در خصوص اين بيماري هشداري هاي لازم اعلام شد.

وي بيان داشت: سرما خوردگي و آنفولانزا علائمي مشابه دارند. سرما خوردگي معمولا خفيف تر است در حالي که آنفولانزا علائم شديد تري دارد. سرما خوردگي معمولا علاوه بر احساس خستگي با عطسه، سرفه و آبريزش بيني همراه است. ممکن است همراه تب نبوده يا تب پايين وجود داشته باشد. هچنين ممکن است کوفتگي عضلاني يا سوزش گلو، اشک ريزش وسر درد هم ديده شود. آنفولانزا  معمولا به طور ناگهاني شروع شده و بسيار آزار دهنده است. بيماراحساس ضعف و خستگي مي کندو تب دارد

وي تصريح کرد: همچنين در خصوص بيماري‌هاي غير واگير و سند چشم‌انداز صحبت‌هاي لازم و توضيحات ارائه شد و کليه دستگاه‌ها، دانشجويان، دانش آموزان مدارس ملزم به همکاري با شبکه بهداشت شدند.

400 مورد نمونه گيري ميکروبي آب در شهرستان انجام گرفت

وي اظهار داشت: در شش‌ماهه اول امسال تعداد 3500 کيلوگرم مواد غذايي تاريخ‌مصرف گذشته را از فروشگاه‌هاي مواد غذايي جمع‌آوري کرديم و حدود 165 فقره به تعزيرات معرفي 400 مورد نمونه‌گيري ميکروبي آب،46 مورد نمونه‌گيري شيميايي،7000 مورد هم کلر باقي‌مانده را تست کرديم که خوشبختانه همه موارد منفي بودند و موردي در اين خصوص اعلام نشد.

انتهاي پيام /590پ

 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html