پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 228698
شهرکرد با 4 درجه زير صفر سردترين نقطه کشور
تاریخ انتشار : 1396/07/25 09:38:47
نمایش : 1572
معاون توسعه و پيش بيني هواشناسي چهارمحال و بختياري گفت: دماي هواي صبح امروز (يکشنبه) شهرکرد با 4 درجه سانتيگراد زير صفر، سردترين نقطه کشور بود.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، مهرداد قطره ساماني روز يکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: با وجود کاهش محسوس دما، اما اثري از وقوع بارش هاي پاييزي در استان نيست و پيش بيني مي شود بارش هاي موثر از نيمه دوم آبان ماه در استان آغاز شود.

وي به وزش بادهاي شديد در استان اشاره کرد و گفت: وزش باد که سرعت آن تا 60 کيلومتر برساعت نيز مي رسد منجر به خيزش گرد و خاک محلي و آلوده شدن هواي استان طي روزهاي دوشنبه و سه شنبه مي شود.

قطره ساماني تصريح کرد: از ابتداي سال جاري تاکنون غلطت آلودگي هوا در استان که منشاء گرد و خاک داخلي است در مدت 5 روز به مرحله بحراني و هشدار رسيده و پيش بيني مي شود تا وقوع بارش هاي پاييزي روزهاي آلوده در استان تداوم يابد.

معاون توسعه و پيش بيني هواشناسي چهارمحال و بختياري خاطرنشان کرد: شهرهاي شهرکرد و بروجن بيشترين روزهاي توام با گرد و خاک را سپري کرده اند که ناشي از خيزش گرد و خاک در دشت هاي شهرکرد و سفيددشت بوده است.

تغيير اقليم و کاهش بارندگي در چهارمحال و بختياري سبب شده تا اين استان در سال زراعي 95-96 وارد دهمين سال پياپي خشکسالي شود و همين امر به خشکيدگي دشت هاي اين استان و تبديل شدن آن به چشمه هاي گرد و خاک منجر شده است.

انتهاي پيام/590پ
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html