پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 228696
امکان گزارش پيامک هاي مزاحم فراهم شد
تاریخ انتشار : 1396/07/25 09:07:22
نمایش : 1607
وزير ارتباطات از راه اندازي سامانه گزارش پيامک هاي مزاحم خبر داد و گفت: مشترکان از اين پس مي توانند در صورت دريافت پيامک هاي تبليغي و مزاحم آن را گزارش کنند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، محمدجواد آذري جهرمي امروز در جمع خبرنگاران گفت: به وعده خود براي حل مشکل مزاحمت هاي پيامکي عمل کرده ايم و امروز از راه اندازي سامانه پيامکي ۱۹۵ خبر مي دهيم.

وي افزود: با راه اندازي اين سامانه پيامک هاي تبليغاتي که براي مشترکان مزاحمت ايجاد مي کنند مي توانند از سوي مشترکان به اين سامانه اعلام شوند.

وزير ارتباطات ادامه داد: در اين طرح بايد مشترکان شماره ارسال کننده پيامک را به سامانه ۱۹۵ پيامک کنند که البته اين پيامک و ارائه گزارش، هزينه اي براي مشترکان دربرنخواهد داشت. پس از آن بر اساس مکانيزم هاي در نظر گرفته شده شماره اعلام شده از سوي مشترک تحليل و شناسايي مي شود که آيا اين پيامک تبليغي و مزاحم بوده يا خير.

آذري جرمي خاطرنشان کرد: در اين سامانه از سيستم پردازش هوشمند و سيستم صورتحساب اپراتورهاي تلفن همراه (بيلينگ) استفاده شده و شماره هايي که مزاحمت آنها احراز شود مسدود خواهد شد همچنين به مشترک نتيجه کار گزارش دهي خواهد شد.

آيين نامه مقررات گذاري شبکه هاي پيام رسان موبايلي آماده شد

آذري جهرمي همچنين از تدوين آيين نامه مقررات گذاري فعاليت شبکه هاي پيام رسان موبايلي خبر داد و گفت مطابق با مصوبه شوراي عالي فضاي مجازي، وزارت ارتباطات ملزم به تدوين آيين نامه مقرراتي براي فعاليت شبکه هاي پيام رسان موبايل در کشور شده بود.

وي گفت: اين آيين نامه در راستاي مصوبه شوراي عالي فضاي مجازي براي حمايت هاي حاکميتي از پيام رسان ها صورت گرفته و بر اساس آن رگولاتوري آيين نامه را تدوين و آماده کرده است.

وزير ارتباطات خاطرنشان کرد: اگر چه شوراي عالي فضاي مجازي يکماه به وزارت ارتباطات مهلت تدوين اين آيين نامه را داده بود با يک تاخير يک ماهه، روز شنبه هفته جاري اين آيين نامه را آماده و به مرکز ملي فضاي مجازي ارائه داديم.

آذري جهرمي تاکيد کرد: در صورت تاييد مرکز ملي و شوراي عالي فضاي مجازي اين آيين نامه در کميسيون تنظيم مقررات ارتباطات به تصويب مي رسد.

وي در مورد ورشکستگي يکي از شبکه هاي اجتماعي داخلي در کشور اظهار کرد: نمي توان از بخش خصوصي انتظار سرمايه گذاري حاکميتي داشت و از آنجايي يک کسب و کار نتواند مشتري جمع کند سرمايه گذاري آن توجيه نخواهد داشت.

وزير ارتباطات افزود: فعاليت شبکه اي اجتماعي در کشور نيازمند استراژي توسعه بازار است اگرنه اين فعاليت به شکست منجر مي شود.

استفاده کسب و کارهاي نوپا از منابع عمومي غيردولتي

آذري جهرمي که در حاشيه پنل تخصصي چالش هاي توسعه اقتصاد ديجيتال سخن مي گفت، مهمترين موانع جدي براي شکل گيري اقتصاد ديجيتال را در کشور نبود محتوا و خدمات در حوزه فضاي مجازي عنوان و اضافه کرد: براي برون رفت از موانع پذيرش فناوري و اقتصاد ديجيتال در کشور نيازمند نوآوري در مدل هاي کسب و کار هستيم.

وزير ارتباطات با بيان اينکه بايد موضوع مالکيت معنوي در راستاي نظامند کردن اعتماد عمومي در کشور قانوني شود افزود: براي تامين منابع سرمايه گذاري و فعال سازي صندوق هاي خطرپذير موضوع استفاده از منابع عمومي غيردولتي را براي VC ها برنامه ريزي کرديم و در اين زمينه قرار است با بانک مرکزي و وزارت صنعت مذاکراتي داشته باشيم تا سرمايه کسب و کارهاي نوپا از طريق صندوق هاي خطرپذير تامين شود.

وي از حل مشکلات نقدينگي شرکت مخابرات ايران خبر داد و گفت: با توجه به اينکه دولت يکي از سهامداران مخابرات است مشکل مخابرات ايران را با تشکيل جلسه اي با حضور سهامداران و هيات مديره بررسي خواهيم کرد تا به يک نتيجه مطلوب برسيم. در همين حال با بانک مرکزي نيز براي تامين بخشي از منابع مخابرات مذاکره مي کنيم.

آذري جهرمي همچنين از تشکيل کارگروهي با حضور وزارت ارتباطات، دادستاني، وزارت صنعت و بانک مرکزي براي حل مشکلات حوزه پرداخت هاي آنلاين خبر داد و گفت: در اين زمينه نيازمند استفاده از ظرفيت هاي مرکز ملي فضاي مجازي نيز هستيم.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html