پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 228692
3 تهديد مهم براي صنعت پوشاک کشور/ ارائه طرحي از سوي خانه ملت در خصوص مبارزه با قاچاق پوشاک در کشور
تاریخ انتشار : 1396/07/24 09:43:21
نمایش : 1481
عضو هيات رئيسه کميسيون صنايع و معادن مجلس با اشاره به موضوع افزايش واردات پوشاک کالا در کشور اظهارداشت: امروز صنعت توليد پوشاک کشور از سه ناحيه آسيب جدي مي بيند ، واردات ، نبود تعرفه سنگين وارداتي و از طرف ديگر عدم بروز بودن صنعت نساجي در کشور آسيب جدي را به صنعت پوشاک کشور وارد کرده است.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، سيده حميده زرآبادي، عضو هيات رئيسه کميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ با اشاره به موضوع افزايش واردات پوشاک کالا در کشور اظهارداشت: امروز صنعت توليد پوشاک کشور از سه ناحيه آسيب جدي مي بيند؛ واردات ، نبود تعرفه سنگين وارداتي و از طرف ديگر عدم بروز بودن صنعت نساجي در کشور آسيب جدي را به صنعت پوشاک وارد کرده است.

 

وي بر همين اساس اضافه کرد: صنعت نساجي کشور با توجه به بروز شدن علم و فناوري بروز نشده و اين صنعت مربوط به چندين سال پيش بوده و لازم است تا هر چه زودتر اين صنعت در کشور با روش هاي مدرن جهاني بروز رساني شود تا توليد کنندگان و تجار داخلي ديگر اجناس خارجي وارد کشور نکنند.

 

عضو هيات رئيسه کميسيون صنايع و معادن مجلس همچنين با اشاره به ارائه طرحي در مجلس براي مقابله با واردات پوشاک تصريح کرد: با توجه به اينکه امروز در کشور موضوع واردات پوشاک بيش از گذشته براي مردم و بويژه توليد کنندگان قابل مشاهده است بر آن شديم تا در کميسيون صنايع مجلس طرحي را براي مقابله با واردات پوشاک به کشور در مجلس ارائه دهيم و دولت بر اين اساس سازوکار مقابله با واردکنندگان پوشاک را بيانديشد و اجرا کند.

 

زرآبادي همچنين با ابراز ناخوشايندي از نبود تعرفه واردات سنگين کالاهاي مشابه داخل اظهارداشت: بسياري از کالاهايي که امروز وارد کشور مي شوند نمونه داخلي آنها وجود دارد اما به دليل نبود تعرفه سنگين گمرکي تجار اقدام به وارد کردن آنها مي کنند بجاي اينکه آن را در کشور توليد کنند.

 

وي با اشاره به نيمه تعطيلي و يا تعطيلي بسياري از کارگاه هاي توليد پوشاک در کشور گفت: بسياري از کارگاه ها و کارخانه هاي توليد پوشاک در اثر افزايش واردات پوشاک در کشور رو به تعطيلي و يا نيمه فعال شدن هستند که بايد براي احياء آنها حتما و حتما با موضوع واردات پوشاک در کشور مقابله کنيم.

 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html