پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 228683
جزئيات جديد از پرونده دري اصفهاني/ کريمي قدوسي: تشکيل جلسه مجلس با مسئولان امنيتي درگير در پرونده دري اصفهاني/ جاسوس هسته اي کارمند وزارت خزانه داري آمريکا بوده است
تاریخ انتشار : 1396/07/20 10:27:09
نمایش : 1653
عضو کميسيون امنيت ملي ضمن بيان اينکه سه نفر جاسوس ديگر در تيم هسته‌اي شناسايي شده بود که هر سه نفر آنها فرار کرده اند گفت: دري اصفهاني به اصطلاح کارشناس مسائل بانکي در تيم هسته اي بود که همزمان در وزارت خزانه داري آمريکا نيز عضويت داشته است. يعني کارمند ofac بوده و از وزارت خزانه داري آمريکا حقوق مي گرفته است.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، جواد کريمي قدوسي، عضو کميسيون امنيت ملي مجلس در گفت و گو با خبرنگار شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ در خصوص حضور يک جاسوس در تيم هسته اي و تبعات آن براي سيستم امنيتي کشور اظهار داشت: کميسيون امنيت ملي از مسئولان امنيتي کشور که در شناسايي و دستگيري دري اصفهاني دخالت داشتند، درخواست کرده است تا به مجلس آمده و در خصوص ميزان و چگونگي جاسوسي دري اصفهاني توضيحاتي را ارائه بدهد.

وي در ادامه با تاکيد بر اينکه اکنون ديگر حکم دري اصفهاني قطعي و لازم الاجرا شده است گفت: دري اصفهاني يک سال پيش دستگير شده بود که البته معاون قوه قضاييه حکم او را تاييد کرد که فردي دو تابعيتي و مرتبط با دو سرويس امنيتي مشهور دنيا بوده است.

عضو کميسيون امنيت ملي مجلس با بيان اينکه حکم اوليه ده سال بوده و به خاطر ملاحظات سني حبس وي به 5 سال تقليل پيدا کرده تصريح کرد: مسئولان امنيتي به کميسيون مي آيند تا بالاخره مشخص شود اين فرد چگونه و تا اين سطح وارد تيم مذاکره کننده شده است؛ مسئولان هسته اي بايد توضيح بدهند که چرا و با معرفي چه کسي از دري اصفهاني استفاده کرده اند.

کريمي قدوسي ضمن بيان اينکه سه نفر جاسوس ديگر در تيم هسته‌اي شناسايي شده بود که هر سه نفر آنها فرار کرده اند گفت: دري اصفهاني به اصطلاح کارشناس مسائل بانکي در تيم هسته اي بود که همزمان در وزارت خزانه داري آمريکا نيز عضويت داشته است. يعني نماينده شرکتي بوده که نظارت هاي مالي وحسابرسي را براي ofac انجام مي داده و از وزارت خزانه داري آمريکا هم حقوق مي گرفته است.

وي در ادامه افزود: دري اصفهاني از انگليس هم حقوق دريافت کرده است که برجام به گونه اي نوشته شود که تحريم ها برداشته نشوند و بعد از برجام تاثيرات تحريم ها باقي بماند؛ دري اصفهاني از تيم مذاکره هم حقوق دريافت مي کرده است که مفاد مرتبط با حوزه بانکي را به گونه اي تنظيم کند که تحريم ها برداشته شوند.

عضو کميسيون امنيت ملي مجلس در ادامه گفت: مشخص است که دري اصفهاني بيشتر عهد و پيمانش را با انگليسي ها نگه داشته است چرا که برجام تحريم ها را که برنداشت تحريم هاي جديدي را به تحريم هاي قبلي اضافه کرد. تعجب ما از موضع گيري نوبخت است که بعد از آنکه دستگاه قضايي کشور دري اصفهاني را مجرم معرفي مي کند، از او دفاع کرده و مي گويد بايد وزارت اطلاعات نتيجه را اعلام کند.

کريمي قدوسي همچنين افزود: وزير اطلاعات در صحن مجلس يادداشتي را به آقاي پزشکيان دادند که علناً اعلام کرده بودند دري اصفهاني جاسوس نيست اما با گذشت کمتر از يک سال اسنادي که به دست قوه قضاييه رسيد جاسوس بودن وي را تاييد مي کرد.

وي همچنين بيان داشت: دستگاه قضايي ضابط هاي مختلفي براي بحث هاي مربوطه دارد و هرگونه که دادستان تشيص بدهد از دستگاه هاي ضابط که امکانات ضدجاسوسي دارند استفاده مي کنند قطعاً دولتي که خودپاي اين افراد را به مذاکرات باز کرده است، اين افراد را جاسوس نمي داند.

عضو کميسيون امنيت ملي مجلس همچنين گفت: در همه جاي دنيا حداقل 8 سازمان اطلاعاتي وجود دارد که تمرکز دست يک نفر نباشد در ايران هم همين طور بوده و قوه قضاييه از ضابط ديگري به جز وزارت اطلاعات در جريان کشف جاسوسي دري اصفهاني استفاده کرده است.

کريمي قدوسي بيان داشت: مصاحبه امروز نوبخت پايه و اساسي ندارد و همانطور که در ابتدا مقامات وزارت امور خارجه و سخنگوي دولت دستگيري دري اصفهاني را به شدت تکذيب کردند، امروز هم جاسوس بودن وي را تکذيب مي کنند.

وي در پايان با بيان اينکه نبايد آقاي نوبخت روي حکم دستگاه قضايي کشور در مورد يک جاسوس ايراد وارد کند گفت: اين گونه سخنان نسنجيده براي دستگاه اجرايي کشور تبعات و مشکلات زيادي را به دنبال خواهد داشت.

خاطر نشان مي شود، امروز محمدباقر نوبخت درباره اظهارات وزارت امور خارجه درباره دري اصفهاني گفته بود: با عنايت به اين که مباحث جاسوسي و شناسايي بر عهده وزارت اطلاعات است، اين نهاد بايد گزارش دهد.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html