پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 228676
خروج آمريکا از برجام توهين به سازمان ملل است
تاریخ انتشار : 1396/07/18 09:17:46
نمایش : 1642
رئيس اسبق آژانس بين المللي انرژي اتمي خروج آمريکا از توافق هسته اي ايران (برجام) را توهين و دهن کجي جديد مقامات واشنگتن به سازمان ملل خواند و در مورد آن هشدار داد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از خبرگزاري فرانسه، «هانس بليکس» روز دوشنبه هشدار داد که خروج آمريکا از توافق هسته اي گروه ۱+۵ با ايران- آنهم ۱۴ سال پس از تهاجم نظامي آمريکا به عراق- توهين و دهن کجي جديد مقامات واشنگتن به سازمان ملل خواهد بود.

هانس بليکس در اينباره گفت: «اگر اقتدار و مرجعيت سازمان ملل براي [دونالد] ترامپ اهميت دارد، بنابراين نمي تواند بطور يکجانبه از اين توافق کنار بکشد».

شايان ذکر است که رئيس جمهور آمريکا يکي از منتقدان سرسخت برجام (توافق منعقده در سال ۲۰۱۵) ميان ايران و شش قدرت جهاني از جمله آمريکا است و آن را «بدترين توافق واشنگتن تا به امروز» خوانده است.

پيش بيني مي شود که رئيس جمهوري آمريکا طي هفته جاري، پايبندي تهران به اين توافق هسته اي را «تأييد نکند».

اين ديپلمات سابق سوئدي در ادامه گفت: «من از اين نگرش منفردانه ترامپ کمي گيج شدم... زيرا وي عدم رضايت خود از توافق هسته اي با ايران را در برابر جامعه بين المللي که تقريباً متفق القول حامي اين توافق هستند، با صداي بلند اعلام کرد».

توافق هسته اي با ايران (برجام) در ژوئيه سال ۲۰۱۵ ميان تهران و پنج عضو دائمي شوراي امنيت سازمان ملل متحد (آمريکا، روسيه، انگليس، فرانسه و چين) به همراه آلمان منعقد شد.

گفتني است زماني که مقامات آمريکا در تلاش براي اقناع جامعه جهاني جهت تهاجم نظامي به عراق (۲۰۰۳) بودند، يک تيم از بازرسان سازمان ملل متحد به رياست هانس بليکس در بازرسي هاي خود هيچگونه شواهد و مدارکي دال بر وجود تسليحات کشتار جمعي در عراق نيافتند. با اين حال، «جورج دبليو. بوش» رئيس جمهور وقت آمريکا و دولت وي مصرانه مدعي برخورداري رژيم صدام حسين از تسليحات شيميايي و بيولوژيکي و همچنين توسعه تسليحات هسته اي شدند.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html