پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 228665
ظريف: آمريکا به تحريم‌ها معتاد شده است
تاریخ انتشار : 1396/07/15 18:54:37
نمایش : 1503
وزير امور خارجه ايران در مصاحبه با الجزيره اعلام که در صورت نقض برجام از سوي آمريکا ايران ممکن است از اين توافق خارج شود.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، «محمد جواد ظريف» وزير امور خارجه ايران در گفتگو با شبکه «الجزيره»، اعتياد «دونالد ترامپ» رئيس‌ جمهور آمريکا به ابزار تحريم را محکوم کرد.

وزير خارجه ايران در بخشي از اين مصاحبه اعلام کرد که در صورت نقض برجام از سوي آمريکا ايران ممکن است از اين توافق خارج شود. 

«محمد جواد ظريف» در ادامه گفت که اظهارات رئيس‌ جمهور آمريکا «به صلح و امنيت در منطقه کمک نمي‌ کند» و به منافع طولاني مدت آمريکا نيز زيان وارد خواهد کرد.

اين در حاليست که بنا به اذعان الجزيره، ترامپ دائماً توافق هسته ايِ ۱۴ جولاي سال ۲۰۱۵ (۲۳ تيرماه ۱۳۹۴) موسوم به «برجام» که با قطعنامه ۲۲۳۱ شوراي امنيت سازمان ملل نيز تثبيت شده است را بدترين توافقي توصيف مي کند که تاکنون درباره آن مذاکره شده است.

رئيس دستگاه ديپلماسي ايران با هشدار درباره اينکه جامعه بين‌ الملل ديگر نمي‌ تواند در صورت نقض برجام به آمريکا اعتماد کند، ادامه داد: فکر مي‌ کنم که اين يک بيانيه ناآگاهانه است؛ زيرا قطعاً هر توافقي براي تمام طرفين يک توافق کامل به شمار نمي آيد؛ يک توافق بايد توافقي کمتر از کامل باشد تا تمام طرفين بتوانند آن را بپذيرند.

ظريف در ادامه تأکيد کرد که هرگونه نقض برجام توسط آمريکا مي تواند به عقب‌ نشيني نسبي يا کامل ايران از برجام منتهي شود چرا که ايران از تهديد تحريم‌ ها باکي ندارد.

وي تصريح کرد: توافق هسته‌ اي، نتيجه ۱۰ سال ژست و ۲ سال مذاکره بود. متأسفانه اين دولت قصد بازگشت به مرحله ژست را دارد. آنها (رهبران آمريکا) ما را در مقابل تحريم‌ هاي آمريکا ايمن کرده‌ اند. از چشم‌ انداز جهاني اين چنين به نظر مي‌ رسد که آمريکا به تحريم‌ ها اعتياد پيدا کرده است.

اين ديپلمات برجسته ايراني درباره روابط ايران و عربستان نيز گفت: ما تمايل داريم درباره اختلافاتمان با عربستان سعودي وارد گفتگو شويم. اعتقاد نداريم که روابط ايران و عربستان بايد به شکل کنونيِ آن باشد.

وزير خارجه ايران در اين باره ادامه داد: معتقديم که ژست عربستان در خليج‌ فارس يک ژست مثبت نيست، اين امر شبيه  سياست هايي است که آنها در برابر قطر در پيش گرفته اند. مفاهيمي که آنها براي گل‌ آلود کردن آب مورد استفاده خود قرار مي‌ دهند و نيز سياست‌ هايي که پيامدهاي تأسف‌ بار و فاجعه‌ باري  براي منطقه ما به همراه آورده است، با سرپوش‌ هايي از قبيل صادر کردن انقلاب‌ ها، قابل توجيه نيست.

مهر

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html