پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 228639
مداحي شغل نيست، عشق است/ انقلابي ماندن بزرگ‌ترين پيام قيام امام حسين (ع)
تاریخ انتشار : 1396/07/02
نمایش : 1180
يکي از مداحان اهل بيت شهرستان فارسان گفت: از سن 15 سالگي بود و شايد هم زودتر افتخار اين را داشتم که وارد عرصه فعاليت هاي مذهبي شوم اما به طور رسمي مداحي را از سال 1370 آغاز کردم.
سايت پايگاه خبري تحليلي پيرغار به بهانه فرا رسيدن ايام محرم به گفت‌وگو نشست با سيد محمد تقي ميراحمدي مداح پيشکسوت فارساني که خواندن آن خالي از لطف نيست:
 
پيرغار: خودتان رو معرفي بفرمائيد و در صورت امکان يک بيوگرافي خودتان برايمان بگوييد:
 
ميراحمدي: سيد محمدتقي ميراحمدي هستم متولد 1356 در شهر بابا حيدر، خانواده من از همان ابتدا علاقه زيادي به برنامه هاي مذهبي داشته، در هئيت هاي مذهبي  فعاليت داشتند و از يکي از خاطرات بچگي من روضه‌هايي است که در ايان محرم در خانه‌مان برگزار مي‌شد به اين ترتيب همه خانواده و آبا و اجدادمان هميشه با روحانيت سر و کار داشتند و امروز هم ما همان راه پدر و مادرمان يعني عشق به امام حسين و ياران ايشان را ادامه داده و خواهيم داد.

 پيرغار: در مورد شغل‌تان کمي برايمان بگوييد:

ميراحمدي: ولي شغل اصلي من در سازمان تبليغات اداره تبليغات شهرستان فارسان کار مي کنيم  در حدود 22 سال هست که اينجا کارمند هستيم اما در کنار آن به مداحي نيز مي‌پردازم اما نه به‌عنوان شغل بلکه به دليل علاقه‌ايي که دارم در اين راه قدم گذاشتم.

پيرغار: فعاليت هاي تبليغي رو از چه سالي شروع کرديد؟

ميراحمدي: فعاليتم را تقريبا از سال 1370  آغاز کردم و در حدود 26 سال است که در هيئت‌هاي مذهبي فعال هستم.

پيرغار: از چه سني به عنوان خادم وارد هئيت هاي عزاداري امام حسين (ع) شده ايد؟
 
 ميراحمدي: از سن 15 سالگي بود و شايد هم زودتر افتخار اين را داشتم که وارد عرصه فعاليت هاي مذهبي شوم اما به طور رسمي مداحي را از سال 1370 آغاز کردم.

پيرغار: در اين طول سال‌ها چه انگيزه اي شما را مشتاق به ماندن  در هئيت هاي عزاداري امام حسين (ع) کرده که همچنان  شما با ذوق و شوق به کار خودتون ادامه مي دهيد؟

ميراحمدي: اولاَ چيزي که مهم است اين است که ما بايد از خدا بخواهيم تا لطفش را شامل حالمان کند و در اين مسير ما را نگه دارد چون مشکلات و گناهان و وسوسه‌هاي بسياري هست که انسان را از اين مسير دور مي‌سازد، در زيارت عاشورا آمده است که "أن يّجعلني معکم في الدنياء و الاخره و ان يثبت لي"  يعني در دنيا و آخرت با شما باشيم و اينکه ثابت قدم بمانيم ثبات قدم در اين مسير بسيار مهم است چون در اين راه خيلي ها مي‌آيند و خيلي ها مي‌روند اما آن چيزي که بسيار مهم است و امام سجاد (ع) از خدا مي‌خواهند اين است که خدا لحظه‌ايي انسان را به خودش واگذار نکند و دردعاي ابو حمزه ثمالي نيز مي‌فرمايد "يا سيدي و اکلتني  علي نفسي هلک"  يعني اگر آنان بخواهند هلاک مي شوند، پس چيزي که براي انسان مهم است ترک گناه است.
 
پيرغار: اگر خاطره اي که از هئيت ها و جلسات معنوي در خاطره داريد برايمان بيان بفرمائيد؟

 ميراحمدي: در  جلسات اهل بيت عصمت و طهارت (ع) خاطره هاي خوب زياد است چون هر جاي اين مراسم ها لطف و عنايت اهل بيت (ع) است پس اين خودش خاطره خوبي است که از مجالسي که برگزار مي‌شود براي ما مي‌ماند.
 
پيرغار: چه پيامي براي مردان و زنان عاشورايي داريد؟

ميراحمدي: امام حسين (ع) هدف داشتند، ما هم بايد آن هدفي که امام حسين (ع) داشتند را در صدر امور خود قرار دهيم چون تنها شرکت در روضه و عزاداري ها و باز ماندن از هدف سودي نخواهد داشت، هدف امام حسين (ع) احياي سنت رسول خدا (ص) بود، من اگر مداحي کنم و مثلا خدايي نکرده به دنبال بي بند و باري باشم، به دنبال هوي و هوس باشم و يا به دنبال دروغ و غيبت و... باشم نميتوانم بگويم که راه امام حسين (ع) را ادامه داده‌ام پس بهترين پيام اين است که همه کساني که به نوعي در عزاداري امام حسين (ع) شرکت مي‌کنند بايد در ابتدا به دنبال اين باشند که هدف امام حسين (ع) را بشناسند، پيام بعدي اين است که امروز ما بايد از امام حسين زمان يعني مقام معظم رهبري پيروي کنيم و از شمر زمان يعني آمريکا و اسرائيل اعلام انزجار نماييم.

پيرغار:  امسال که هفتۀ دفاع مقدس با عاشورا همزمان شده چه پيامي براي مردم دارد؟

ميراحمدي: جواناني که جان‌شان را کف دستشان گرفتند و خود را فدا کردند همان هدف امام حسين (ع) را دنبال کردند و ما هم امروز بايد به پيروي از آن‌ها انقلابي بمانيم وبنابر سخنان مقام معظم رهبري که فرمودند  نبايد سکولار باشيم هئيت سکولار نداريم مداح بايد انقلابي باشه هيئت بايد انقلابي باشه و دستاوردهاي دفاع مقدس را خصوصا امسال بيشتر بيان کنيم.

انتهاي پيام/590پ
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html