پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 228638
رانش خاک و سنگ حين عمليات ايمن‌سازي ورودي تونل چري عامل ريزش تونل بوده است
تاریخ انتشار : 1396/07/01 11:23:00
نمایش : 1160
مديرکل راه و شهرسازي چهارمحال و بختياري گفت: رانش خاک و سنگ حين عمليات ايمن‌سازي ورودي تونل چري عامل ريزش تونل بوده است.
 به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، قاسم قاسمي مديرکل راه و شهرسازي چهارمحال و بختياري در گفت وگوبا جهانبين نيوز، با اعلام اين خبر افزود: پيمانکار پروژه حفر تونل چري با دستور کار ارائه شده توسط مهندسان مشاورناظر پروژه، مشغول عمليات ايمن سازي و احداث گالري (حفاظ بتني) براي عبور و مرور ايمن نيروي انساني مشغول به کار درکارگاه مذکور بوده که متأسفانه حين اين عمليات ، رانش قسمت بالادست سازه درحال احداث، باعث فوت سه نفر و مصدوميت ۴ نفر از عوامل کارگاه گرديد.

وي ضمن عرض تسليت و ابراز همدردي با خانواده‌هاي داغدار اين افراد اضافه کرد: تونل چري با مطالعه و نظارت يکي از شرکت‌هاي مهندسين مشاور مجرب، توسط يکي از پيمانکاران توانمند استان در حال احداث است.

مديرکل راه و شهرسازي استان اظهار کرد: ريزش توده سنگ و خاک در داخل تونل نبوده ، بلکه عوامل در حال اجراي بتن ريزي حفاظ ورودي تونل بودند تا در صورت شروع عمليات حفر تونل، ازمخاطرات احتمالي جلوگيري به عمل آمده و عبور و مرور و عمليات اجرايي با ايمني کامل صورت پذيرد که متأسفانه درحين انجام اقدامات پيشگيرانه مذکور، توده خاک و سنگ قسمت بالادست تونل ريزش مي‌کند.

قاسمي ادامه داد: با توجه به اينکه در سال گذشته قسمتي از تونل حفاري شد اما پس ازشروع بارندگي‌ها و تعطيلي کارگاه ناپايداري‌هايي در قسمت ورودي تونل مشاهده شد، با توجه به جنس خاک منطقه و وجود آب فراوان در بافت آبرفتي اين نقطه، عمليات حفر تونل متوقف و اقدام به ايمن‌سازي ۳ مرحله اي شد که اين مراحل شامل کاهش شيب، ايجاد پله در ترانشه ورودي و ساخت حفاظ بتني بوده است.

وي افزود: عمليات جستجوي فرد محبوس شده به دليل خطر ريزش مجدد و مشکلات جاگيري و دسترسي ماشين آلات تا ساعت ۲ بامداد روزچهارشنبه طول کشيد که متأسفانه جسد سومين فوتي اين سانحه نيز تحويل پزشکي قانوني شد.

قاسمي خاطرنشان کرد: در اين سانحه دلخراش ۴ نفر مصدوم شده‌اند که يک نفر از آنها در بيمارستان فارسان، يک نفر در بيمارستان آيت‌الله کاشاني شهرکرد، يک نفر در بيمارستان الزهراء اصفهان بستري شده‌اند و يکي از مصدومين نيز بعد از مداوا از بيمارستان ترخيص شده است.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html