پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 228626
کميته کلاسيک و آيين‌نامه پلاک کلاسيک به صورت رسمي ثبت شد /مسئولين هيچ گونه حمايتي نکردند/با سنگ‌اندازي ذوق جوانان را کور نکنيد
تاریخ انتشار : 1396/06/27 09:46:13
نمایش : 1234
دبير هيات اتومبيل‌راني استان چهارمحال و بختياري و رئيس و سرپرست کميته کلاسيک استان گفت: ما توانستيم کميته کلاسيک استان چهارمحال و بختياري را به صورت رسمي و آئين‌نامه پلاک کلاسيک را به طور کامل ثبت کنيم.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از  بام ايران خبر؛ امروز بسياري از جوانان سعي دارند در کار و رشته مورد علاقه خود پيشرفت کنند آن‌ها گاهي با حمايت خانواده‌ها و گاهي با تشويق دوستان و گاهي هم با حمايتي از جانب مسئولين به کار خود ادامه مي‌دهند يکي از همين جوانان که اهل چهارمحال و بختياري است گويا از کودکي به ماشين علاقه داشته و هميشه به دنبال چگونگي ساخت ماشين‌هاي قديمي، کلاسيک و... بوده است.

وي به سراغ دسته‌بندي خودروها رفته و کم کم توانسته خودروهاي تيونينگ و خودروهاي کلاسيک را وارد استان کرده، به دنبال تقويت موتور و زيربند خودروهاي تيونينگ بوده است و خودروهاي کلاسيک را نيز در نمايشگاه‌ها به نمايش مي‌گذارد.

تاکنون دو مسابقه انجام داده و متاسفانه حمايتي نيز از جانب مسئولين از وي صورت نگرفته است.

بام ايران خبر؛ گفتگويي با اين جوان خوش‌ذوق درخصوص اقداماتش انجام داده که خواندن آن خالي از لطف نيست.

محمد عبداللهي دبير هيات اتومبيل راني چهارمحال و بختياري، رئيس و سرپرست کميته کلاسيک استان با اشاره به اينکه از ۹ سالگي علاقه زيادي به خودرو داشته و در ۱۱ سالگي نيز رانندگي را شروع کرده اظهار کرد: با موتور و زيربند خودرو قديمي و جديد کار کردم.

عبداللهي با اشاره به اينکه کارهاي زيادي را در شهرکرد انجام داديم تصريح کرد: ثبت کميته کلاسيک و پلاک تاريخي يکي از مهم‌ترين اقداماتي است که انجام داده‌ايم.

وي با اذعان بر اينکه خودروهاي تييونيک و خودروهاي کلاسيک را دسته‌بندي کرديم بيان داشت: ما توانستيم کميته کلاسيک استان چهارمحال و بختياري را به صورت رسمي و آئين‌نامه پلاک کلاسيک را به طور کامل ثبت کنيم.

عبداللهي با بيان اينکه خودروهايي که کلاسيک بوده‌اند را جمع‌آوري و آن‌ها را سامان‌دهي کرده عنوان کرد: خودروهاي تييونيک خودروهايي هستند که کلا وجهه اسپرت دارند آن‌ها را بازسازي کرده، موتور، شاسي، زيربند و... آن‌ها تقويت کامل مي‌شود.

وي ادامه داد: اتاق و رنگ خودروهاي تيونينگ با ماشين‌هاي معمولي متفاوت است.

عبداللهي به خصوصيات خودروهاي کلاسيک نيز اشاره کرد و گفت: خودروهاي کلاسيک خودروهايي هستند که بالاي ۲۵ سال سن داشته و داراي اصالت خاص و ظاهري زيبا و سالم هستند که ديگر توليد آن‌ها متوقف شده است.

وي خاطرنشان کرد: هيئت اتومبيل‌راني چهارمحال و بختياري از سال ۸۴ شروع به کار کرده تا سال ۹۴ اقدامي درخصوص کلاسيک کردن به صورت رسمي انجام نداده بود اما از سال ۹۴ به بعد کار خود را شروع و در جال حاضر ۸۰ درصد کار را انجام شده و اميد است ۲۰ درصد باقيمانده کار، انجام شود که به نتيجه مطلوبي برسيم.
 
شرکت در نمايشگاه خودروهاي کلاسيک

سرپرست کميته کلاسيک چهارمحال و بختياري گفت: در ارديبهشت ماه نمايشگاه بين المللي خودروهاي کلاسيک برگزار شد که از سراسر کشور در اين نمايشگاه خودروها حضور داشتند.

عبداللهي با اشاره به اينکه تا پايان سال جاري باز هم نمايشگاهي در اين خصوص راه‌اندازي خواهد شد افزود: نمايشگاهي که در پارک تهليجان شهرکرد بود که با نمايش خودروهاي کلاسيک و تيونينگ انجام شد.

وي به دسته‌بندي ماشين‌ها نيز اشاره کرد و گفت: خودروهاي ما شامل اسپرت، تيونينگ، کلاسيک و يا معمولي هستند.

عبداللهي به نحوه استفاده خودروها نيز اشاره کرد و اظهار داشت: خودروهاي تيونيک مختص مسابقات، خودروهايي که اسپرت و کپ، موتورهاي آن تقويت و رنگ آن عوض شده، آهن‌کشي، وزن آن‌ها بيشتر مي‌شود و در نتيجه براي مسابقه آماده مي‌شود.

وي با بيان اينکه خودروهاي کلاسيک شامل ايراني و خارجي هستند يادآور شد: خوروهاي کلاسيک خودروهايي هستند که بالاي ۲۵ سال سن دارند و توليد آن‌ها متوقف شده و اصالت و ظاهري زيبا دارند.

عبداللهي تصريح کرد: خوروهاي عادي هم که ايران خودرو و سايپا توليد مي‌کنند و خودرو عادي محسوب مي‌شود.

وي با بيان اينکه خودروهاي تيونيگ به هيچ وجه در شهر نمي‌توانند حرکت کنند عنوان کرد: قدرت موتور خودروهاي تيونينگ از حد موتور عادي بالاتر است و شتاب، سرعت و صداي آن‌ها با ماشين‌هاي معمولي تفاوت دارد.

عبداللهي با تاکيد بر اينکه خودروهاي کلاسيک تردد بيشتر دارند اما تعداد آن‌ها کم و ناياب است اظهار کرد: بنز موجود در نمايشگاه يک نمونه ماشين کلاسيک است که ۶ دستگاه بيشتر در کشور نيست که از اين تعداد سه تاي آن سالم و سه تاي ديگر کامل از بين رفته است.
 
مسئولين تاکنون هيچ‌گونه حمايتي از ما نکرده‌اند

رئيس و سرپرست کميته کلاسيک چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه مسئولين هيچ‌گونه حمايتي از ما نکرده‌اند بيان داشت: ما و دوستان‌مان خودجوش در اين راستا فعاليت و همکاري داريم.

عبداللهي بيان داشت: مسئولين شهرهاي ديگر در همين راستا جوانان را حمايت مي‌کنند اما متاسفانه کسي به خودروي تيونينگ در اين استان بها نمي‌دهد.

وي با درخواست از مسئولين در جهت حمايت از آن‌ها چه در بحث بودجه‌اي و چه در بحث فرهنگي اذعان داشت: خوب است مسئولين براي جوانان ارزش قائل شوند و اگر جواني به دنبال ذوق و سليقه خود پيش مي‌رود با سنگ‌اندازي تفريح سالم را از آن جوان نگيرند.

عبداللهي اظهار کرد: اگر فرهنگ‌سازي لازم صورت گيرد و جوانان در دوره‌هاي اتومبيل‌راني و موتورسواري و مسابقات آن شرکت کنند قطعا اين جوان هرگز به سراغ موادمخدر پيش نخواهند رفت چراکه در همين جا انرژي جواني خود را تخليه خواهند کرد.
 
مسابقات را با هزينه خودمان انجام داديم

دبير هيات اتومبيل‌راني چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه تاکنون در ماه‌هاي اخير دو مسابقه انجام داديم گفت: مسابقه کارتينگ و مسابقات آفرود با هزينه خودمان برگزار شده است.

عبداللهي يادآور شد: ورزش و جوانان بودجه آنچناني براي هيات اتومبيل‌راني و موتورسواري در نظر نمي‌گيرد و اسم آن را هيات مي‌گذارند که عضو بگيريم و خودجوش باشيم.

وي عنوان کرد: ما عضو زيادي نداريم که بخواهيم از آن‌ها هزينه گرفته و برنامه برگزار کنيم.

عبداللهي با بيان اينکه ما مجبوريم براي کساني که بخواهند در مسابقه شرکت کنند ورودي بگذاريم و چند نفر دعوت کنيم خاطرنشان کرد: با گرفتن ورودي از آن‌ها و خودجوشي بچه‌ها و قسمتي از هيئت يک برنامه اجرا مي‌کنيم.

وي در پايان از جوانان خواست که به دنبال علاقه‌هاي خود پيش روند تا موفق شوند.

به گزارش بام ايران خبر؛ يکي از مشکلات ساکنان برخي از خيابان‌هاي شهرکرد اين است که جوانان اغلب به دنبال کورس گذاشتن در اين خيابان‌ها هستند و باعث ايجاد مزاحمت براي مردم اين منطقه مي‌شوند، اگر مسئولين از هيات اتومبيل‌راني و موتورسواري حمايت کرده و جوانان را به سمت آن هدايت کنند ديگر شاهد اينگونه ناهنجاري‌ها در سطح شهر نبوده و خطري جان جوانان و عابرين يک خيابان را تهديد نمي‌کند.

التماس تفکر....

گزارش: مرضيه عالي پور هفشجاني
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html