پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 228613
روايتي تازه از شهادت شهيد بي سر/ چرا تشييع پيکر شهيد حججي به تاخير افتاد؟
تاریخ انتشار : 1396/06/21 16:18:30
نمایش : 1656
شهيد حججي در اين ماجرا به همان گونه اي که مشهور شده به شهادت رسيده است يعني سرش از قفا بريده شده است بله در اين بين فيلمي پخش شده که مربوط به شهيد حججي نيست و اينکه در فضاي پر حرارت مجازي فيلمي پخش شود و به شهيد حججي نسبت داده شود ربطي به نظام و سپاه ندارد .
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از سپاس؛ مطلبي که به عنوان پشت پرده ايجاد جو تبليغاتي توسط سايت هايي منتشر شده است به ما مي گويند حججي ها دو بار شهيد مي شوند؛ در ميدان و رودرروي داعش ها و در کينه توزي هايي که براي پوشاندن عظمت حججي ها به رويارويي حقيقت مي ايند.

اين نوشته ها پر از حقد و کينه است، همان حقدي که به شهيد کردن حججي ها بسنده نمي کنند و سر بريده هم ارضاء شان نمي کند و به مثله کردن بدن انان دست مي زنند انگونه که عمر ابن سعد چنين کرد و بعدها اربابان همين سايت ها گفتند اسب دواني بر اجساد شهيدان کربلا و سالارشان افسانه دکان داران مرثيه سراست تا از هر چه دلخراش تر کردن صحنه عاشورا به نان چربتري برسند .

اما واقعيت واقعه چيست ؟

سعدالله زارعي در مطلبي ارسالي به سپاس نوشت: ماجرا در شمال منطقه تنف سوريه روي داده است و در اين منطقه اي که تقريبا فاقد هر عارضه طبيعي بوده است، رزمندگان واحد سيدالشهدا که جمعي عراقي به همراه تعداد کمي ايراني که عددشان نه ۴۰ نفر که حدود ۲۰۰ نفر بوده، وظيفه داشتند براي بر هم زدن طرح امنيتي امريکا در طول مرزهاي شرقي سوريه - همان ايجاد منطقه قرق از مرزهاي اردن تا مرزهاي ترکيه - را بر هم بزنند.

البته مجموعه رزمندگاني که از جنوب تا شمال اين "نوار قرق" درگير بوده اند هزاران نفر مي شوند که عمدتا" يگان هاي ارتش سوريه هستند و اين تعداد حدود ۲۰۰ نفر مربوط به منطقه شمالي تنف بوده است .

در اين عمليات که بطور بي سابقه از سوي داعش شبانه به وقوع پيوسته در حد فاصل ۳ تا حدود ۶ صبح صورت گرفته است و در واقع جنگي سخت در گرفته که در نتيجه حدود چهل نفر نيروهاي رزمنده شهيد و بيش از سي نفر از نيروهاي داعش کشته شده اند در اين ماجرا دو نفر نيروي ايراني از جمله يکي از فرماندهان ارزشمند - سردار محمد قمي - به شهادت رسيده است و محسن حججي نيز ابتدا به اسارت در آمده و فرداي آن روز در منطقه الوليد عراق - واقع در بيابان هاي جنوب الانبار - که هنوز بخش اعظم آن در سيطره داعش مي باشد به شهادت رسيده است .

شهيد حججي در اين ماجرا به همان گونه اي که مشهور شده به شهادت رسيده است يعني سرش از قفا بريده شده است بله در اين بين فيلمي پخش شده که مربوط به شهيد حججي نيست و اينکه در فضاي پر حرارت مجازي فيلمي پخش شود و به شهيد حججي نسبت داده شود ربطي به نظام و سپاه ندارد .

چند نکته مهم تکميلي :

در عمليات روز يکشنبه داعش که از ماشين هاي انفجاري و عوامل انتحاري نيز استفاده شده است، شهيد قمي دلاوري بسياري به خرج مي دهد و اگر چه خود به ارزوي مشهورش بين رزمندگان در سوريه مي رسد اما مانع شهادت جمع کثيري مي شود و ان گونه که رزمندگان اين صحنه مي گويند اگر تدبير و دلاوري او نبود تعداد شهدا به بيش از ۱۰۰ نفر مي رسيد.

2 در روز يک شنبه مورد اشاره دو ايراني ديگر در مناطق اطراف تدمر شهيد شده اند که ربطي به قضيه مورد اشاره در تنف نداشته است، تعداد شهداي ايراني در اين روز فقط چهار نفر بوده است ؛ دو نفر در تدمر و دو در تنف.

شهيد حججي در منطقه الوليد عراق بعد از شهادت مثله شده و در جريان تبادل جسد فقط نيمي از او شامل دو پا و قسمتي از نيم تنه تحويل شده و از سينه به بالا يعني سر ، سينه و دست هايش تحويل نشده و در منطقه تحت تصرف داعش در الوليد عراق باقي مانده است.

در اين رابطه امر داير بوده بين تشييع همين نيمه يا به تاخير انداختن تشييع تا الحاق بقيه اجزاء بدن شهيد يعني پس از ازادي منطقه الوليد که به زودي انجام مي شود.خانواده شهيد امر را موکول به تصميم مسيولين ذي ربط جمهوري اسلامي ايران کرده و انان براي تشييع کامل تاخير را ترجيح داده اند . پدر و مادر شهيد در جريان سفر اخيرشان به سوريه اين نظر را درست تر دانسته اند و با رغبت آن را پذيرفته اند.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html