پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 228531
چهارمحال و بختياري در نهمين سال خشکسالي/ برخي روستاها با تانکر آب‌رساني مي‌شوند
تاریخ انتشار : 1396/05/24 16:21:55
نمایش : 1439
معاون‌ توسعه‌ و‌ پشتيباني هواشناسي چهارمحال‌ و بختياري گفت: مطابق مطالعات مرکز ملي مديريت بجران، 65% استان از خشکسالي شديدو 25% جز خشکسالي متوسط و خفيف رنج مي‌برند و به طور کلي چهارمحال و بختياري جزء استان‌هاي خشک محسوب مي‌شود.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، مهرداد قطره معاون‌ توسعه‌ و‌ پشتيباني هواشناسي چهارمحال‌ و بختياري در گفت‌وگو با جهانبين نيوز با اشاره به اينکه وضعيت فعلي آب و هواي استان را کمي ابري است اظهار کرد: در سه روز آينده آسمان استان کمي ابري گاهي با وزش بادهاي شديد پيش بيني شده و حداقل دمادر مرکز استان درصبح امروز 11 درجه و در گرم ترين زمان 34 درجه سانتي گراد است.

وضعيت بارندگي در چهارمحال و بختياري نامطلوب است

قطره وضعيت بارندگي در استان را نامطلوب دانست و افزود: بارندگي از مهرماه سال گذشته تا به امروز به 504 ميلي‌متر ميانگين بلندمدت رسيده؛ اين در حالي است که اين ميزان در سال گذشته 512 و با ميانيگن بلندمدت 590 ميلي‌متر بوده است.

معاون توسعه و پشتيباني هواشناسي چهارمحال و بختياري به سال خشکسالي‌هاي پي در پي در اين استان تصريح کرد: چهارمحال و بختياري امسال نهمين سال خشکسالي را پشت سرگذاشته و در شهرستان کوهرنگ که سرچشمه رودخانه کارون بوده و دومين قطب بارش در کشور است از 9 سال گذشته تا به امروز بيش از 2 هزار ميليمتر کاهش بارندگي داشتيم.

استان چهارمحال و بختياري جزء استان‌هاي خشک کشور است

وي ادامه داد: در ده سال اخير به طور ميانگين 864 ميلي‌متر کمبود بارندگي تجربه کرديم و اين وضعيت با يک سال بارش پربار هم جبران نخواهد شد.

قطره چهارمحال و بختياري را جزء استان‌هاي خشک کشور عنوان و خاطرنشان کرد: مطابق مطالعات مرکز ملي مديريت بحران، 65% استان از خشکسالي شديد و 25% جزء خشکسالي متوسط و خفيف رنج مي‌برند و به طور کلي چهارمحال و بختياري جزء استان‌هاي خشک محسوب مي‌شود.

وي تاکيد کرد: علي‌رقم اينکه استان ما نسبت به ميانگين بارندگي کشور، استان پرآب است، اما به همين ميزان آسيب‌پذيري آن نيز بيشتر است و اين خود يک بحران جدي است.

قطره به برخي شهرستان‌ها و روستاهاي استان اشاره کرد و گفت: وضعيت استان ما به گونه است که در برخي از روستاها و شهرهاي شهرستان‌هاي بن، سامان، لردگان، بروجن و حتي کوهرنگ با تانکر آب‌رساني
مي‌شود.

وي در پايان خطاب به مسئولين و مردم گفت: بايد قدر آب را بيشتر بدانيم و در مصارف خود دقت بيشتري داشته و مسئولين نيز براي حل مشکلات اهتمام جدي بورزند.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html