پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 228526
خبرنگاران چهارمحال و بختياري خواستار برخورد جدي با روزنامه قانون شدند/ روزنامه هنجارشکن هرچه سريعتر از مردم عذرخواهي کند
تاریخ انتشار : 1396/05/22 13:41:57
نمایش : 1384
خبرنگاران چهارمحال و بختياري اقدام روزنامه قانون را توهين آميز و دور از فرهنگ ايثار و شهادت در جامعه دانستند و از مسئولين خواستار برخورد جدي با اين روزنامه شدند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از جهانبين نيوز، شهادت از برترين واژه هاي فرهنگ اسلامي و از مقدّس ترين مفاهيم معارف الهي است. شهادت اوج کمال انسان است، آنگاه که انسان تمام هستي خود را يکجا نثار معبود مي کند و قطرة وجودش به درياي بيکران هستي مطلق مي پيوندد.

رسول خدا صلي الله عليه و آله فرمود: «فوق کلّ ذي برٍّ برٌّ حتي يقتل في سبيل الله، فاذا قُتِلَ في سبيل الله فليس فوقه برّ؛ بالاتر از هر خير و نيکي، خير و نيکي وجود دارد تا انسان در راه خدا کشته شود که بالاتر از کشته شدن در راه خدا، خير و نيکي يافت نشود.»

شهادت که نتيجه سلامت روان، روحيه شجاعت و انتخاب آگاهانه است، مقاومت و پويايي جامعه را به دنبال دارد، چراکه ريشه در قدرت، قوت، صبر، استقامت، مبارزه با کفر، انسجام، آخرت خواهي و ظرفيت بالا دارد و اين عوامل در مجموع، مقاومت جامعه را بالا برده و اجتماع را متحرک، پويا و سازنده مي سازد.

شهيدان، مقاومت و پويايي جامعه را تضمين مي نمايند و به جامعه ظرفيت روحي مي بخشند و ضعف و سستي را از بين مي برند و هر جامعه اي که افراد آن اين گونه باشند، مشمول رحمت و نصرت خداوند هستند، و ديگر شکست نخواهند خورد که: «ان ينصرکم اللّه فلا غالب لکم؛ اگر خدا ياريتان کرد، ديگر کسي بر شما غلبه نمي کند.»

بهترين توصيف درباره شهداي مدافع حرم را رهبر معظم انقلاب اسلامي فرمودند: «حقيقتا هـم شـهداي شـما، هـم خانواده هـا، پـدران، مـادران و فرزنـدان آنـان، حـق بزرگي بر گـردن همـه ي ملت ايـران دارند. ايـن شـهدا امتيازاتـي دارند: يکـي ايـن اسـت کـه اينهـا از حريـم اهل بيـت در عـراق و سـوريه دفـاع کردنـد و در ايـن راه بـه شـهادت رسـيدند.

امتيـاز دوم ايـن شـهداي شـما ايـن اسـت کـه اينهـا رفتنـد بـا دشـمني مبـارزه کردنـد کـه اگـر اينهـا مبـارزه نمي کردنـد ايـن دشـمن مي آمـد داخـل کشـور... اگـرجلويش گرفتـه نمي شـد مـا بايد اينجـا در کرمانشاه و همـدان و بقيه اسـتانها بـا اينهـا مي جنگيديم و جلـوي اينهـا را مي گرفتيم. در واقع ايـن شهداي عزيـز ما جـان خودشان را در راه دفاع از کشـور، ملت، ديـن، انقلاب اسلامي فـدا کردند.

امتيـاز سـوم هـم اين اسـت کـه اينهـا در غربـت بـه شهادت رسيدند. ايـن هـم يـک امتيـاز بزرگـي اسـت. اين هـم پيش خـداي متعـال فرامـوش نمي شـود».

اقدام روزنامه قانون کج سليقه اي است

مهدي طهماسبي فعال رسانه اي در چهارمحال و بختياري در گفت و گو با جهانبين نيوز اين اقدام را کج سليقه اي و نشناختن وضعيت جامعه دانست و گفت: اين حرکت در زماني که جامعه نياز به همدلي و همبستگي دارد نشان از عدم شناخت بر روي وضعيت جامعه است.
 
وي شهيد را متعلق به کل جامعه دانست و گفت: شهيد تنها متعلق به خانواده‌اش نيست شهدا از خانواده خود گذشتند، شهيد از پدري کردن براي امنيت جامعه مي گذرد ما مديون اين گذشت ها هستيم.

طهماسبي تصريح کرد: در جامعه ما نگاه افراد با هر تفکر، فرهنگ و سياستي، نسبت به شهدا و شهادت نگاهي مثبت است.

وي برخورد جدي با اين روزنامه را خواستار شد و خاطرنشان کرد: بايد برخورد جدي صورت بگيرد و تفاوتي بين خوب و بد و برخي رسانه ها که همراه مردم نيستند وجود داشته باشد.

طهماسبي تاکيد کرد: اين روزنامه هرچه سريع‌تر بايد عذرخواهي کند و به ميان ملت برگردد و همسوي ملت قلم بزند.

داعش هاي وطني در صدد تشکيک در آرمان‌هاي مدافعان حرم

احسان قائدي فعال سياسي رسانه در چهارمحال و بختياري در گفت وگو با جهانبين نيوز، گفت: اخيرا برخي نشريات منتسب به جريانات ليبرال مسلک که سابقه توهين به ارزش هاي نظام را داشته و درصدد زير سوال بردن مشي مقتدرانه نظام هستند آرمان و اهداف فداکاري هاي مدافعان حرم را زير سوال برده و مدافعان حرم را به افراط و تنش زايي محکوم کردند.
 
قائدي تاکيد کرد: روزنامه قانون در مطلبي توهين آميز ضمن ملامت سپاه قدس، شليک موشک‌هاي سپاه به مقر داعش را اقدامي تنش‌زا معرفي و شهادت محسن حججي را نتيجه اشتباهات محاسباتي ايراني‌ها عنوان کرد.

اين فعال سياسي رسانه در چهارمحال و بختياري با بيان اينکه  جان فشاني فداکارانه سربازان رشيد اسلام برکسي پوشيده نيست، افزود: اين سربازان جان برکف به صورت مستشاري در مناطق مورد هجوم داعش حضور دارند و مانع از هجوم اين گروه دست آموز جريان غرب و بخصوص آمريکا به خاک و ناموسمان شده اند.

وي با اشاره به اينکه اگر امروز ما در سوريه نجنگيم قطعا بايد در خاک خودمان با داعش دست و پنجه نرم کنيم، خاطرنشان کرد: حضرت امير (ع) دراين‌باره مي فرمايند «به خدا سوگند هر ملتي که در درون خانه اش مورد هجوم دشمن قرار گيرد حتما ذليل خواهد شد ولي شما سستي به خرج داديد و دست از ياري برداشتيد، تا آن جا که دشمن پي در پي به شما حمله کرد و سرزمين شما را تصاحب نمود.»

قائدي گفت: نبود عمق فهم مسائل استراتژيک کشور منجر مي شود برخي رسانه ها  حمله موشکي سپاه به مقر اصلي فرماندهي داعش که در جواب حمله تروريستي کور اين گروه درتهران بود را تنش زا بدانند؛ اين در صورتي است که مردم کشور امنيت امروز خود را مديون اين دلاوري ها و رشادت هاي سربازان غيور سپاه هستند.

فعال سياسي رسانه در چهارمحال و بختياري با بيان اينکه امروز دشمن به سرکردگي غرب و به عامليت جريان نفاق در کشور درصدد ايجاد شبهه در حضور مدافعان حرم در منطقه هستند، افزود: گاهي با بيان اين موضوع که چرا بايد در سوريه و عراق و لبنان باشيم و گاهي با زير سوال بردن اقدامات سپاه و فداکاري هاي مدافعان حرم و گاهي با تقليل دفاع از حرم به دفاع از حکومت اسد به تشويش اذهان عموم مردم مي پردازند اما با اين همه تلاش براي تضعيف نظام، مردم معتقدمان به صورت کوبنده جواب داعش هاي وطني را داده‌اند ملتي که امثال محسن حججي را در راه دفاع از حرم آل الله مي دهد قدر خون شهداي مدافع حرم را مي دانند.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html