پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 228520
خطرات اضافه وزن بعد از بارداري
تاریخ انتشار : 1396/05/14 09:46:56
نمایش : 1713
به گفته محققان وزن زنان قبل از بارداري و ميزان اضافه وزن شان در طول بارداري از جمله فاکتورهاي پرخطر ديابت بارداري است. ديابت بارداري نوعي قندخون بالاست که در طول بارداري روي مي دهد. اين عارضه مي تواند هم براي مادر و هم براي نوزاد عوارضي به همراه داشته باشد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، محققان دانشگاه برگن نروژ به سرپرستي لين سربي، ريسک ديابت را در بين زناني قبلا يک يا دو بار باردار شده بودند بررسي کردند.

اين مطالعه شامل حدود ۲۴,۲۰۰ زن بود که بين سال هاي ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۴ زايمان کرده بودند. محققان سابقه قبلي ابتلا به ديابت بارداري زنان و شاخص توده بدني شان (BMI) را در زمان بارداري مدنظر قرار دادند.

حدود ۳۶ درصد زنان بين اولين و دومين بارداري شان بيش از ۱ واحد BMI اضافه وزن داشتند. اين زنان بيش از زناني که وزن شان ثابت مانده بود در طول بارداري دوم مبتلا به ديابت شده بودند.

محققان دريافتند زناني که وزن شان ۲ واحد BMI افزايش يافته بود دو برابر بيشتر در معرض ديابت بارداري بودند. و اين ريسک در زنان داراي بيشترين اضافه وزن پنج برابر بود.

مهر

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html