پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 228517
بهرام قاسمي: پيام ايران صلح، دوستي و امنيت است
تاریخ انتشار : 1396/05/14 09:37:13
نمایش : 2255
بهرام قاسمي سخنگوي وزارت امور خارجه کشورمان حضور هيأت‌هايي از 95 کشور جهان و 9 سازمان بين‌المللي و منطقه‌اي براي شرکت در مراسم تحليف حسن روحاني رئيس جمهور کشورمان را نشانگر تعامل مثبت جهان با ايران در شرايط کنوني در منطقه و جهان برشمرد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، سخنگوي به گزارش افکارنيوز، وزارت خارجه با اشاره به حضور هيأت‌هايي از 95 کشور در تهران، پيام ايران را صلح، دوستي و امنيت براي همه ملل خواند و گفت: به همه آنهايي که خواهان حسن‌نيت هستند، پاسخي دوستانه خواهيم داد.
 
وي با اشاره به مصوبه اخير کنگره آمريکا در اعمال طرح جامع تحريم‌ها که توسط دونالد ترامپ رئيس جمهور اين کشور به امضا رسيد و اقدامات و بدعهدي‌هاي واشنگتن در اجراي برجام عنوان کرد: عليرغم اينکه آمريکا از ابتداي پيروزي انقلاب اقدام به تحريم ايران کرده و کماکان نيز از اين رويه دست برنداشته و به طور يکجانبه دست به اقدامات تحريمي مي‌زند، ولي در حال حاضر استمرار اين سياست‌ها در جهان پاسخگو نيست.

*سياست‌هاي تحريمي، سياستي شکست‌خورده و بي حاصل

سخنگوي دستگاه ديپلماسي با بيان اينکه در جهان معاصر سياست‌هاي تحريمي‌، سياستي شکست خورده و بي حاصل است، يادآور شد: آنچه جهان در حال گذار امروز ما که با چالش‌هاي فراواني روبرو است، بدان نيازمند است تلاش براي واقع بيني و همگرايي و مبارزه با انواع چالش‌هاي جديد پيش روي جامعه بشري است.

وي اضافه کرد: جمهوري اسلامي ايران همواره در اين راستا کوشيده و در دولت جديد نيز بيش از گذشته در اين جهت تلاش خواهد کرد.

*تعامل و گفت‌وگو و تلاش براي مبارزه با افراط‌گرايي و تروريسم، تنها راه برون رفت از وضعيت پيچيده و خطرناک کنوني

به باور سخنگوي وزارت خارجه تنها راه برون رفت از وضعيت پيچيده و خطرناک کنوني جهان آشفته امروز ما، تعامل و گفتگو و تلاش براي مبارزه با افراط گرايي و تروريسم لجام گسيخته ضدبشري و ارزش‌هاي متعالي انساني است.

*هم‌انديشي و همگرايي بيشتر در داخل

قاسمي همچنين به حضور همه نمايندگان از تفکرات، سليقه‌ها و جريانات سياسي مختلف در مراسم تنفيذ و تحليف رئيس جمهور نيز اشاره کرد و افزود: شرايط در داخل کشور نيز به سمتي به پيش مي‌رود که تعامل و همکاري در ابعاد داخلي و بين‌المللي رو به گسترش است و اين روند مي‌تواند آغازگر هم‌انديشي و همگرايي بيشتر در داخل کشور باشد، در بعد داخلي مراسم شکوهمند تنفيذ و تحليف مي‌تواند اعلام پايان رقابت‌هاي سياسي انتخاباتي و آغازي براي همدلي‌هاي بيشتر در عين دارا بودن سلايق مختلف و ديدگاه‌هاي متفاوت در برابر مسائل گوناگون تلقي شود.

وي عنوان کرد: ايران کشوري مردمسالار و متکي به آراي مردم خود مي‌باشد و حضور اين تعداد نمايندگان ملل جهان در تهران در يک تعبير ديگر، احترام جهان به مردم آگاه ايران و نطام مردمسالار ايران نيز هست، اين حضور تاييدي بر سياست‌هاي منطقه‌اي و ثبات بخش و تلاش وافر ايران در جهت مبارزه با تروريسم و جلوگيري از رشد و گسترش آن به تمامي جهان ‌نيز مي‌تواند باشد.

*«نه» بزرگ جامعه جهاني به بدانديشان کم‌شمار پر صداي پريشان‌گو

اين ديپلمات عالي‌رتبه کشورمان ادامه داد: عليرغم همه تلاش‌هاي بدانديشان نسبت به منزوي کردن و افزايش ايران هراسي در چند سال اخير و صرف هزينه‌هاي گزاف در اين راستا، اين تلاش‌ها به دليل دروغين بودن اتهامات و نگاه نسبتا واقع گرايانه اکثريت جامعه جهاني و جايگاه کنوني ايران در منطقه و جهان و حضور اين تعداد هيأت براي شرکت در مراسم تحليف، خود «نه» بزرگ جامعه جهاني به اين بدانديشان کم‌شمار پر صداي  پريشان‌گو است.

وي تاکيد کرد: البته اين حضور را با در نظر داشت رفتار خردمندانه ايران در حوزه سياست خارجي بايد امري کاملا طبيعي دانست و ما مي‌توانيم شاهد همکاري‌ها و تفاهم بيشتري با جامعه جهاني باشيم.

*پيام ايران صلح، دوستي، توسعه و رفاه براي همه ملل جهان

سخنگوي وزارت خارجه گفت: پيام ايران صلح، دوستي، امنيت، توسعه و رفاه براي همه ملل جهان بوده و خواهد بود و ايران به تمامي آناني که خواهان حسن نيت و دوستي با ايران هستند پاسخي مناسب و دوستانه خواهد داد.

قاسمي با بيان اينکه ايران منطقه‌اي آرام، باثبات و توسعه يافته را به نفع خود و همه مي‌داند، اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران حق همسايگي، دوستي و احترام متقابل و  عدم مداخله در امور يکديگر را اصلي اساسي در تنظيم روابط منطقه‌اي خود مي‌داند و معتقد است بايد براي دور کردن خشونت، جنگ و نفرت پراکني و کشتار بي‌دليل انسان‌ها در کشور‌هاي اسلامي منطقه، در تشريک مساعي و گفتماني منصفانه، تمامي کشورهاي منطقه راهي نوين را تجربه کنند.

فارس

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html