پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 228504
اولويت دولت ارتباط با همسايگان است/ توضيح درباره ديدار با الجبير
تاریخ انتشار : 1396/05/11 14:38:21
نمایش : 1671
وزير امور خارجه کشورمان تاکيد کرد: اولويت دولت دوازدهم ارتباط با همسايگان است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، محمد جواد ظريف وزير امور خارجه کشورمان در آخرين جلسه هيات دولت يازدهم تاکيد کرد: اولويت دولت دوازدهم ارتباط با همسايگان است.

وي همچنين در توضيح ديدارش با عادل الجيبر وزير خارجه عربستان در اجلاس اخير در ترکيه تصريح کرد: در ضيافت ناهاري که وزير خارجه ترکيه تدارک ديده بودند با يکديگر ديدار و سلام عليک کرديم.

وزير امورخارجه افزود: هر چند که اختلافات ميان دو کشور وجود دارد، اما سياست ما همواره بر اين بوده است که با همسايگان رابطه خوب داشته باشيم، اما اين سياست نيز در گرو احترام متقابل است.

ظريف در ادامه درباره اقدامات متقابل نسبت به اعمال تحريم ها عليه ايران از سوي آمريکا گفت: اولين اقدامي که خواهيم داشت، مصوبه مجلس شوراي اسلامي خواهد بود که اقدام متقابل است. وزارت خارجه از ابتدا همراه مجلس بوده و الان هم همانطور که همکارانم اعلام کردند، موافق اقدام مجلس هستيم.

وي ادامه داد: ما اقدامات ديگري را هم طراحي کرديم. ماده ۳۶ و ۳۷ جاي خودش را دارد و به جاي خودش استفاده خواهد شد اما رسيدگي به موضوع از طريق کميسيون مشترک ضرورتا منحصر به ماده ۳۶ نيست و از آن مسير هم ما استفاده خواهيم کرد. اقدامات ديگري اعم از سياسي و حقوقي هم هست که ان شاءالله به موقع به مرحله اجرا در مي آيد.

ظريف در ادامه در پاسخ به سوالي مبني براينکه مهم ترين برنامه وزارت خارجه در دولت يازدهم چه بود گفت: مهمترين کاري که در سياست خارجي صورت گرفت، پايان دادن به ايران هراسي و اقداماتي بود که عليه جمهوري اسلامي از سوي امريکايي ها و صهيونيست ها شکل مي گرفت.

وزير خارجه تاکيد کرد: آن ها تلاش داشتند که ايران را به عنوان تهديد نظم و امنيت منطقه مطرح و ايران را از معادلات منطقه اي حذف کنند اما بحمدالله شاهد بوديم که نه تنها ايران در معادلات منطقه اي حضور پيدا کرد بلکه امروز معادلات منطقه اي حول ايران شکل گرفته است.

وي تصريح کرد: در حوزه هاي ديگر هم توانستيم پيشرفت هايي داشته باشيم گرچه معتقديم بايد پيشرفت هاي بيشتري داشته باشيم؛ يکي از اين موفقيت ها، متوازن کردن روابط سياست خارجي است. امروز ما با همه دنيا ارتباط داريم، ارتباطات ما از يک يا دوحوزه جغرافيايي فراتر رفته و با پنج قاره روابط داريم. در آينده هم شاهد خواهيم بود از پنج قاره در ايران حضور پيدا خواهند کرد.

ظريف ادامه داد: خوشحال هستيم که ايرانيان خارج از کشور چه در استانبول که در نزديکي ماست و چه در لس آنجلس روابط نزديک تري با جمهوري اسلامي پيدا کرده اند. ايرانيان اين کشورها چهار ساعت در صف ايستادند تا در انتخابات شرکت کنند؛ اين نشانه همبستگي ايرانيان در سطح جهان است. اين از توفيقات دولت يازدهم است که با راهنمايي هاي مقام معظم رهبري و درايت و شجاعتي که رياست  محترم جمهوري باهمراهي همه مردم داشت به وقوع پيوست.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html