پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 228497
قطر: تحريمها مانع از آمادگي براي جام جهاني ۲۰۲۲ نمي‌شود
تاریخ انتشار : 1396/05/09 17:51:39
نمایش : 2087
دبيرکل کميته عالي جام جهاني قطر طرف‌هاي قرارداد ساخت استاديوم‌هاي اين کشور را مطمئن کرد که تمام مصالح موردنياز آنها در زمان مناسب آماده مي‌شود و از اين بابت جاي هيچ نگراني نيست.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، به نقل از بلومبرگ، توانايي مالي قطر و همچنين بازه زماني ۵ ساله تا برگزاري جام جهاني ۲۰۲۲، مانع از آن مي شود که روياي ميزباني اين رويداد ورزشي به کابوسي براي دوحه تبديل شود.

در همين راستا، «حسن التاوادي» دبيرکل کميته عالي جام جهاني قطر اعلام کرد: براي هر چالشي که با آن مواجه مي شويم، به سرعت راه حل هاي زيادي پيدا مي شود.

وي ادامه داد: با مقاطعه کاران همکاري مي کنيم تا حصول راه حل بلند مدت براي تامين و همچنين جايگزيني منابع را تضمين کنيم.

با اين حال وي از هزينه هاي احتمالي طرح سخني به ميان نياورد.

گفتني است تحريم هايي که ۴ کشور عربي شامل عربستان سعودي، بحرين، امارات و مصر به اتهام حمايت دوحه از تروريسم بر قطر تحريم کردند؛ اين بيم را به وجود آورده که مبادا ادامه تنشها، ميزباني اين کشور از جام جهاني ۲۰۲۲ را به مخاطره بياندازد.

تحريم قطر انتقال مصالح ساختماني به اين کشور را که مشغول ساخت ۸ استاديوم ورزشي است با مانع روبرو ساخته حال آنکه تسهيلات در دست احداث با خطوط جاده اي و ريلي فاصله زيادي دارند.

حالا قطر مي گويد حاضر است براي حفظ ميزباني جام جهاني ۲۰۲۲ هزينه بيشتري را صرف کند. به اين ترتيب، فولاد مالزي جايگزين محموله هايي شده که پيشتر از سوي عربستان سعودي تامين مي شد. عمان هم مسئول ارائه مصالحي است که در اصل به سفارش امارات تامين مي شود. در اين ميان، چين هم قول مساعد براي افزايش همکاري داده است و جالب آنکه برخي تامين کنندگان هم که در کشورهاي تحريم کننده مستقر هستند، مسير حرکت محموله‌ها را به سمت بنادر عمان تغييرجهت داده و از اين طريق آنها را وارد کشور قطر مي‌ کنند.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html