پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 228489
بيش از ۲ هزار رشته درسي بازنگري شد / صدور ۲۵۰ رشته محل نيمه حضوري
تاریخ انتشار : 1396/05/08 10:35:04
نمایش : 1614
مديرکل دفتر برنامه‌ريزي و تحصيلات تکميلي وزارت علوم از بازنگري بيش از ۲ هزار رشته درسي خبر داد و گفت: در يکي دوسال اخير مجوز ۲۵۰ رشته محل نيمه حضوري و مجازي دانشگاه پيام نور صادر شده است.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، عبدالرحيم نوه ابراهيم در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به همايش اخير توسعه آموزش و برنامه ريزي درسي دانشگاه‌ها و تصميماتي که دراين همايش اخذ شد، گفت: تلفيق کارگروه‌هاي برنامه ريزي و گسترش آموزش عالي در راستاي هماهنگي و ارتباط بيشتر و رصد و نظارت بر روند عملياتي شدن برنامه هاي درسي در دانشگاهها صورت گرفت.

وي توسعه هدفمند آموزش عالي و توجه به ماموريت گرايي را از محورهاي برنامه ريزي جديد وزارت علوم اعلام کرد و گفت: درهمين راستا با توجه به ماموريت دانشگاه پيام نور براي آموزش نيمه حضوري و مجازي، در يکي دوسال اخير مجوز ۲۵۰ رشته محل نيمه حضوري و مجازي به اين دانشگاه ارايه است.

مديرکل دفتر برنامه‌ريزي و تحصيلات تکميلي وزارت علوم افزود: از ديگر محورهايي که بر روي آن تمرکز شد، بازنگري برنامه هاي درسي و هدايت آنها به سمت ارايه واحدهاي کارآفريني و کارآموزي در برنامه هاي درسي جديد بود.

وي برنامه ريزي متناسب با بازار کار را از اولويت هاي وزارت علوم براي توسعه آموزش عالي عنوان کرد و افزود: دراين همايش عنوان شد که با برنامه ريزي از توسعه بي رويه برخي از رشته هايي که کارايي نداشته، جلوگيري کرده و به سمت رشته هايي که بيشتر مورد نياز هستند به ويژه در گروه علوم پايه حرکت کنند.

نوه ابراهيم افزود: از ۳ هزار رشته موجود  تا کنون بيش از دو هزار رشته بازنگري شده است.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html