پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 228467
افرادي مهاجرت به منطقه‌هاي عربي را،راه فراري در قبال سختي‌ها برگزيدند
تاریخ انتشار : 1396/05/05 09:59:01
نمایش : 980
علت عمده‌اي که باعث موج مهاجرت مردم شهرستان فارسان به منطقه‌هاي عربي شده است فقر و محروميت نسبي مردم به خاطر شرايط طبيعي نامساعد و هم به جهت اوضاع اقتصادي و اجتماعي غيرعادلانه‌اي كه درگذشته بر زندگي آن‌ها حاكم بوده است، همواره مهاجرت را به‌عنوان راه فراري در قبال سختي‌هاي زندگي برگزيده‌اند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، علت عمده‌اي که باعث موج مهاجرت مردم شهرستان فارسان به منطقه‌هاي عربي شده است فقر و محروميت نسبي مردم به خاطر شرايط طبيعي نامساعد و هم به جهت اوضاع اقتصادي و اجتماعي غيرعادلانه‌اي كه درگذشته بر زندگي آن‌ها حاكم بوده است، همواره مهاجرت را به‌عنوان راه فراري در قبال سختي‌هاي زندگي برگزيده‌اند.

تفاوت فاحش در نرخ برابري ريال در قبال ارزهاي خارجي در بازار آزاد نيز در دوره پس از انقلاب، انگيزه‌اي شد تا كارگران ايراني به كشورهاي خارجي و ازجمله كشورهاي عربي مهاجرت نمايند. زيرا در اين كشورها به‌طورمعمول دستمزد كارگران بالاست. به‌هرحال مزدها به ارز پرداخت مي‌شود كه انتقال آزاد ارز پس‌انداز شده در کوتاه‌مدت به ايران مي‌تواند براي هركس در حكم سرمايه قابل‌توجهي باشد و آينده خانواده را ازنظر اقتصادي تأمين كند.

کشورهاي عربي خليج‌فارس وضعيت بهتري در مورد حقوق کارگران دارند

کويت به نسبت ديگر کشورهاي عربي خليج‌فارس وضعيت بهتري در مورد حقوق کارگران دارد و اين نيز به علت وجود مجلس در اين کشور هرچند ناقص و داراي سطح پاييني از اختيارت  است.

از تعداد 2.9 ميليون جمعيت کويت بالغ‌بر 2 ميليون نفر را کارگران خارجي تشکيل مي‌دهد که هفتصد هزار تن را کارگران منازل دربرمي گيرند.

همچنين 98 درصد کارگران بخش خصوصي را خارجيان تشکيل مي‌دهند ازاين‌رو دولت کويت تصميم گرفته تا به روش‌هاي مختلف اين تعداد مهاجر کارگر را بکاهد.
 
تنها ملاک قطع يارانه اين افراد سفر خارجي بوده است

ولي يک اتفاقي تعجب‌آوري که در سال  94 به وجود آمد  و بدون اطلاع يارانه بسياري از افراد ضعيف و کارگر در شهرستان‌هاي اردل،‌فارسان و کوهرنگ قطع‌شده، افرادي که به نان شب خود محتاج‌اند و توان پرداخت هزينه‌هاي مربوط به آب خوردن را ندارند. و تنها ملاک قطع يارانه اين افراد سفر خارجي بوده است.نزديک به هزار نفر از اين افراد الآن يارانه‌شان قطع‌شده است.

 اميدواريم با توجه به قولي که مسئولين مربوطه در سال 94 به نماينده سابق مردم اردل،فارسان،کيار و کوهرنگ در مجلس شوراي اسلامي دکتر حميدرضا عزيزي فارساني داده بودند مجدداً يارانه اين افراد برقرار شود.

ضمن اين‌که از دولت تقاضا  داريم نسبت به تغيير اين رويه و ايجاد سازوکاري بهتر براي شناسايي افرادي که بايد يارانه‌شان قطع شود اقدام کنند تا ديگر شاهد اين اتفاقات نباشيم. شايد شخصي به دليل بيماري يا مواردي ديگر سفر خارجي داشته باشد اين دليل موجهي براي قطع يارانه افراد نيست و لازم است از طرق ديگر از وضعيت مالي افراد تحقيق شود تا موجب ضايع شدن حق کسي نشويم.

مهاجرت جوانان اين شهرستان به استان هاي صاحب شغل و درآمد زياد

در سال‌هاي اخير با توجه به افزايش درصد فارق التحصيلان دانشگاهي و کمبود ظرفيت‌هاي شغلي، گرايش بسياري از جوانان در مهاجرت و رفتن به استان‌هاي صاحب شغل و درآمد زياد شده به‌طوري‌که تقريباً در هر کوچه يا خيابان مي‌توان به‌صورت يک‌درميان خانواده‌هايي را ديد که جوانانشان براي پيدا کردن شغلي مناسب و درآمدي کافي به استان‌هاي صاحب صنعت مهاجرت کرده‌اند

معمولاً جوانان مجرد مهاجرت مي‌کنند و آن‌هايي هم که به همراه همسر مي‌روند سعي دارند که شغلي، هرچند با درآمد پايين براي همسر خود جور کنند تا توان اداره زندگي را داشته باشند،اما به چه قيمتي و با چه وضعيتي؟

انتهاي پيام/590پ

 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html