پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 228465
لگد پراکني آمريکايي ها به برجام/ تحريم هاي جديد عليه ايران تصويب شد
تاریخ انتشار : 1396/05/04 10:12:08
نمایش : 1575
تحريم هاي جديد عليه ايران باز هم توسط آمريکايي ها تصويب شد و باز هم سردمداران کاخ سفيد نشان دادند از دشمني خود با ملت ايران ذره اي کوتاه نخواهند آمد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، وزارت امور خارجه آمريکا، امروز به کنگره اطلاع داد که تعليق تحريم‌هاي هسته‌اي ايران را به‌عنوان بخشي از برنامه جامع اقدام مشترک يا برجام ادامه مي‌دهد. آخرين بار دولت اوباما پيش از ترک کاخ سفيد در ماه ژانويه امسال اين تعليق را تمديد کرده بود.

تعليق تحريم‌هاي هسته‌اي ايران بخشي از توافق ميان ايران و شش قدرت جهاني در تيرماه سال 1394 است که بر اساس آن تهران پذيرفت بسياري از فعاليت‌هاي اتمي خود را متوقف کند.

همچنين دولت جديد آمريکا اعلام کرد که ايران تعهداتش در چارچوب برجام را انجام داده است اما در ادعايي جالب عنوان کرد که به‌دنبال بازنگري در اين توافق است. واشنگتن تصريح کرده که تا آن زمان به اجراي برجام متعهد خواهد بود.

از سوي ديگراستوارت جونز ديپلمات ارشد آمريکايي که مسئول امور خاورميانه است، روز چهارشنبه در اظهاراتي ايران را به تلاش براي بر هم زدن ثبات منطقه متهم کرد و مدعي شد: «بازنگري در حال انجام باعث نخواهد شد تا ادامه مقابله با اقدامات برهم زننده ثبات در منطقه از سوي ايران متوقف شود، اقداماتي چون حمايت از اسد (رئيس‌جمهوري سوريه)، پشتيباني از حزب‌الله

اما همزمان با اين تصميم، دولت جديد آمريکا براي نشان دادن رويکرد خصمانه خود عليه تهران، 7 شخص حقيقي و حقوقي ايراني و چيني را به‌ادعاي دست داشتن در فعاليت‌هاي موشکي بالستيک جمهوري اسلامي در فهرست تحريم‌هاي خود قرار داده است.

در فهرست جديد تحريمي در رابطه با برنامه موشکي ايران، نام مرتضي فراست پور و رحيم احمدي از مقام‌هاي وزارت دفاع ايران و يک تبعه چيني به‌نام روان رولينگ به چشم مي‌خورند.

وزارت خزانه‌داري آمريکا در تحريم‌هاي جديد موشکي ايران همچنين نام سه مؤسسه چيني «شانگهاي نورث بيگينز اينترنشنال»، «شانگهاي گنگ کوان تريد» و «شانگهاي نورث ترانسوي اينترنشنال» را همراه با شرکت ايراني «متين صنعت نيک‌انديشان» در فهرست خود قرار داده است.

از سوي ديگر ترامپ طي سخنراني به ايران هشدار داده به برجام پايبند باشد زيرا در غير اين صورت، مشکلات بسيار بزرگي براي تهران ايجاد خواهد شد.

تهديد ترامپ از نوع خود تهديد جالبي است، ايران که در پسابرجام و به اعلام رسمي بازرسان آژانس به مفاد قرارداد برجام پايبند بوده چگونه مورد تهديد آمريکايي قرار مي گيرد که ذره اي به قرارداد برجام عمل نکرده و هر روز تحريم جديدي اعمال مي کند.

آمريکايي ها آنقدر در برجام بدعهدي کرده اند که اين توافق همچون جسمي بي جان شده که هر روز ترامپ و رفقايش لگدي به آن مي زنند و ديوانه بازي هاي خود را ادامه مي دهند.

اخيرا ظريف سخنان قاطع و محکمي را در رابطه با برجام انجام داده بود که قابل تحسين است و دولت آقاي روحاني نيز بايد رويکردي مقتدرانه عکس العملي جدي در مقابل آمريکا نشان دهد و اقدام متقابل در دستور کار قرار گيرد.

مصطفي حسيني

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html