پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 228460
جان بولتون: ترامپ درگزارش بعدي خود پايبندي ايران را تأييد نمي کند
تاریخ انتشار : 1396/05/03 09:21:30
نمایش : 1625
سفير پيشين آمريکا در سازمان ملل متحد مدعي شد که دولت ترامپ احتمالاً در گزارش سوم خود به کنگره ظرف ۹۰ روز آينده، پايبندي ايران به توافق هسته اي را تأييد نخواهد کرد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، دولت آمريکا هفته گذشته براي دومين بار پايبندي ايران به شروط مندرج در توافق هسته اي موسوم به «برنامه جامع اقدام مشترک» (برجام) را تصديق کرد؛ توافقي که به ادعاي ترامپ «بدترين توافق منعقده» آمريکا طي سالهاي اخير بوده است.

سفير پيشين آمريکا در سازمان ملل متحد مدعي شد که گزارشهاي دولت آمريکا به کنگره در زمينه پايبندي ايران به برجام، نشاندهنده وجود بحث و مناقشه اي گسترده در درون دولت آمريکا بر سر روند تأييد اين پايبندي و شايد هم خودِ توافق است.

جان بولتون در گفتگو با «مجله تبلت» (Tablet Magazine) در توضيح ادعاي خود مبني بر لزوم خروج آمريکا از توافق هسته اي با ايران گفت: «من پيش از اين بارها در مورد ايران و گسترش سلاحهاي هسته اي با او [ترامپ] گفتگو کردم. ترامپ آن را تهديدي آشکار عليه آمريکا و متحدان آن مي داند. شايد رئيس جمهور آمريکا تقريباً تنها کسي باشد که در بدنه دولت اين مسئله را يک موضوع ضروري مي داند، درست همانگونه که در مورد کره شمالي مي انديشد».

جان بولتون در ادامه مدعي شد: «من فکر نمي کنم که ترامپ در گزارش بعدي خود به کنگره، پايبندي ايران به برجام را تأييد کند».

وي در پاسخ به اين پرسش که آيا ترامپ سوريه را به ايران تسليم مي کند يا خير، گفت: «هنوز براي من مشخص نيست. فکر نمي کنم که يک استراتژي پسا داعشي براي منطقه موجود باشد. و به نظر نمي رسد که دولت نيز فهم و درک کاملي از آنچه که بعداً پيش خواهد آمد، داشته باشد».

جان بولتون در توضيح چرايي تداوم سياست خارجي باراک اوباما در دولت ترامپ توسط اشخاص و مقاماتي که ميلياردها دلار پول نقد به ايران تحويل داده اند، گفت: «من فهرستي طولاني از افرادي در اختيار دارم که فکر مي کنم بايد از نخستين روز رياست جمهوري ترامپ از کار برکنار مي شدند مانند جيمز کومي. اين دسته از افراد نه تنها اجراکنندگان سياست اوباما هستند؛ بلکه طراحان سياستهاي وي نيز بشمار مي روند. آنها طرز فکر خود را تغيير نخواهند داد. تا زمانيکه شما افرادي جديدي را به کار نگيريد، انديشه هاي جديد نيز مطرح نخواهند شد».

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html