پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 228459
ظريف: آمريکا بايد بفهمد که برجام توافقي دوجانبه نيست
تاریخ انتشار : 1396/05/03 09:14:44
نمایش : 1798
وزير خارجه ايران در مصاحبه با نيويورک تايمز اعلام کرد: برجام يک توافق دوجانبه ميان آمريکا و ايران نيست؛ بلکه توافقي چندجانبه است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، محمد جواد ظريف وزير خارجه ايران در مصاحبه با رسانه آمريکائي نيويورک تايمز به بيان مواضع جمهوري اسلامي ايران در قبال توافق هسته اي و نيز بدعهدي آمريکا در اين خصوص پرداخت.

وي در بخشي از اين مصاحبه درباره درباره توافق هسته ايِ ۱۴ جولاي سال ۲۰۱۵ (۲۳ تيرماه ۱۳۹۴) ميان ايران و کشورهاي ۱+۵ موسوم به «برجام» اعلام کرد: آمريکا بايد بفهمد که برجام يک توافق دوجانبه ميان آمريکا و ايران نيست؛ بلکه توافقي چندجانبه است.

وزير خارجه ايران ادامه داد: آمريکا همچنين بايد اين موضوع را متوجه باشد که جامعه بين‌ المللي به اين مسأله اعتقاد دارد که اين توافق به اهدافي که مد نظر آن بوده، رسيده است.

ظريف در ادامه افزود: به نظر من، آمريکا در حال نشان دادن حداقل پايبندي به برجام است و قطعا دولت آمريکا به ويژه پس از روي کار آمدن دولت جديد تمهيدات ضروري براي پايبندي کامل به برجام را انجام نداده است.

ديپلمات برجسته ايران تصريح کرد: آمريکا نيازمند يک اراده سياسي است که به تعهداتش طبق مفاد اين توافق (برجام) پايبند بماند. به نظرم اين به نفع همه است که با حسن نيت تعهدات مرتبط با خود در برجام را اجرا کنند؛ چرا که اين امر به نفع همگان است که مردم ايران منافع و مزاياي اقتصادي اجراي اين توافق را ببينند.

مهر

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html