پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 228449
ابراز نگراني از توقف دولت بر چهره‌هاي کابينه يازدهم
تاریخ انتشار : 1396/05/01 19:22:30
نمایش : 1571
نماينده تبريز گفت: اخباري که دريافت مي‌کنيم نشان مي‌دهد اراده‌اي در دولت وجود دارد که وضع گذشته را ادامه داده و بر برخي وزراي کابينه يازدهم که خروجي مناسبي از نظر کارآمدي ندارند، توقف کند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار ، احمد عليرضابيگي در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به آمار و ارقام منتشره از وضعيت اقتصاد کشور در دولت يازدهم بيشتر شاهد تنزل، سکون و سکوت و بسيار اندک پيشرفت در شاخص‌هاي اقتصادي هستيم و عليرغم اينکه انتظار مي‌رفت با حل مشکلات ناشي از برجام، شاخص‌هاي اقتصادي بهبود يابد وجايگاه ما در منطقه ارتقاء پيدا کند اما همچنان جايگاه خوبي نيست و به ويژه از جهت شاخص‌هاي اقتصادي در شرايط نگران‌کننده‌اي به سر مي‌بريم.

نماينده مردم تبريز در مجلس شوراي اسلامي، تنزل ايران در شاخص‌هاي اقتصادي را ناشي از ضعف در سيستم اجرايي کشور خواند و گفت: طبيعتاً با توجه دقيق به گذشته، بايد بتوان شرايط مناسبي را براي جهش اقتصادي ايجاد کرد؛ تا زماني که تفکر تغيير در ذهن دولتمردان ما و به ويژه رئيس‌جمهور شکل‌ نگيرد و بيشتر قبيله‌بازي و حزب‌بازي ملاک بکارگيري افراد در پست‌هاي مديريتي باشد، حال و روز کشور و شاخص‌هاي اقتصادي همين خواهد بود.

عضو فراکسيون نمايندگان ولايي مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: با ادامه سيستم مديريتي فعلي، نخواهيم توانست موجبات رضايتمندي مردم و اعتماد آنها به دولت را فراهم کنيم.

وي ادامه داد: اکنون در مقطع انتخاب کابينه قرار داريم و مجلس به عنوان رکن اصلي انتخاب دولتمردان قطعاً کارنامه مديريتي گزينه‌هاي پيشنهادي دولت را مورد توجه قرار خواهد داد و فارغ از حواشي و بازي‌هاي سياسي، کارآمدي وزراي پيشنهادي را مورد توجه قرار خواهد داد.

عليرضابيگي، حرکت بر مبناي قانون اساسي و قانون برنامه را از مهمترين شاخص‌هاي نمايندگان‌ براي انتخاب وزراي پيشنهادي خواند و گفت: تجربه مديريتي پيشنهاد شده در وزارتخانه، از مهمترين شاخص‌هايي است که براي بکارگيري وزرا مد نظر خواهد بود؛ گذشته سياسي افراد که در مسير انقلاب و خواست ملت، حرکت کرده باشند هم جزو فاکتورهايي است که مورد توجه مجلس براي انتخاب وزرا قرار خواهد گرفت.

نماينده مردم تبريز در مجلس شوراي اسلامي گفت: اخباري که دريافت مي‌کنيم نشان مي‌دهد اراده‌اي در دولت وجود دارد که وضع گذشته را ادامه داده و بر چهره‌هاي گذشته در کابينه يازدهم توقف کند؛ چهره‌هايي که نتوانستند خروجي مناسبي از توانمندي و کارآمدي از خود بروز دهند.

وي تصريح کرد: جايگاه امروز ايران در سطح منطقه و جهان بسيار نگران‌کننده است. ما حتي در بسياري از موارد، نسبت به شرايطي که در هنگام تحريم داشتيم هم در دولت يازدهم تنزل جايگاه داشته‌ايم که اين بسيار نگران‌کننده است.

عليرضابيگي يکي از اهداف چشم‌انداز بيست ساله را جايگاه اول ايران در سطح منطقه خواند و گفت: امروز در زمان باقي‌مانده از چشم‌انداز بيست ساله، ما رتبه مناسبي نسبت به کشورهاي پيراموني دارا نيستيم؛ کشورهايي که ما، آنها را قبول نداريم، اما اين کشورها جايگاه بالاتري را از ايران به ويژه در جهت پاسخ دادن به نيازهاي مردم دارا مي‌باشند. لذا نمايندگان مجلس براي عمل به رسالتي که مردم به آنها سپرده‌اند، کارنامه چهار ساله دولت يازدهم و وزراي پيشنهادي را ملاک رأي اعتماد خود به وزراي پيشنهادي قرار خواهيم داد.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html