پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 228448
محمد بن نايف معتاد به کوکايين است/ملک سلمان کناره گيري نمي کند
تاریخ انتشار : 1396/05/01 19:21:19
نمایش : 1391
يک منبع آگاه سعودي در توجيه برکناري محمد بن نايف از تمامي پُست هاي حکومتي، فاش کرده که وليعهد پيشين عربستان به مواد مخدر به ويژه کوکايين اعتياد داشته است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از رويترز، بعد از اينکه عدم حضور مشکوک محمد بن نايف در محافل عمومي و برکناري ناگهاني او گمانه زني ها در خصوص کودتا در دربار سعودي براي به قدرت رساندن محمد بن سلمان جوان را تقويت کرد، عربستان ترجيح داده با فاش کردن اعتياد بن نايف به مواد مخدر و توجيه برکناري او، اتهام کودتا را از خود دور کند در حالي که اين مسأله از فساد شديد در دربار سعودي حکايت دارد.

 يک منبع آگاه سعودي اعلام کرده که برکناري محمد بن نايف از وليعهدي در عربستان به سود حکومت اين کشور بوده زيرا بن نايف به مورفين و کوکايين اعتياد داشته در حدي که اين اعتياد بر روي عملکرد او تأثير گذاشته و اين مسأله واضح و آشکار شده بود.

اين منبع گزارش هايي که بن نايف را قرباني کودتاي محمد بن سلمان در داخل دربار عربستان مي دانند تکذيب کرده و گزارش هايي که اخيرا در خصوص کناره گيري ملک سلمان پادشاه عربستان تا ماه سپتامبر براي به قدرت رسيدن محمد بن سلمان منتشر شده را نيز کذب دانسته است.

اين منبع سعودي گفته محمد بن نايف ۵۷ ساله که علاوه بر وليعهدي، مسئوليت وزارت کشور عربستان را نيز برعهده داشت از زمان ملک عبدالله پادشاه سابق عربستان به مواد مخدر اعتياد داشته و پادشاه پيشين و پادشاه فعلي هر دو او را نصيحت کرده بودند تا اعتياد خود را ترک کند.

درحالي که پيشتر در گزارشي که نيويورک تايمز منتشر کرده ادعا شده که محمد بن نايف به دليل مشکلات ناشي از ترور نافرجام در سال ۲۰۰۹ به مسکن هاي قوي اعتياد پيدا کرده اين منبع به رويترز گفته که وليعهد پيشين فقط به مسکن هاي قوي مانند مورفين اعتياد نداشته بلکه او به کوکايين نيز معتاد شده است.

اين منبع افزود: محمد بن نايف از زمان ملک عبدالله به دارو اعتياد پيدا کرده بود به ويژه مورفين، به همين دليل بارها ملک عبدالله در اين خصوص به او تذکر داده بود و گله مند بود اما او مي گفت به دليل ترکش هايي که از ترور نافرجام در سال ۲۰۰۹ هنوز در بدنش وجود دارد و دردي که اين مسأله براي او ايجاد کرده تحت درمان است و براي کاهش درد مجبور است که از مورفين استفاده کند.

منبع سعودي ادامه داده که وضعيت اعتياد بن نايف بعد از رسيدن به وليعهدي در سال ۲۰۱۵ تشديد شد تاحدي که کاملا در جلسات عمومي و رسمي قابل تشخيص بود و اين مسأله براي اطرافيان او آزار دهنده شده بود، در جلسات شوراي وزيران يا خواب بود و زبانش سنگين شده يا برخي مواقع در حالتي که مشخص بود مواد مخدر استفاده کرده و قادر به سخن گفتن نيست به جلسات مي آمد و برخي مواقع هم انرژي زيادي داشت.

از سوي ديگر با وجود انتشار گزارش هاي زيادي درباره اقامت اجباري محمد بن نايف در قصر محل سکونت اش، يک منبع اعلام کرده که او از اظهار نظر درباره گزارش هاي مربوط به اعتيادش خودداري کرده و از زمان برکناري در قصر خود در جده حضور دارد. اين منبع تأکيد کرده که بن نايف بارها براي درمان اعتياد به سويس سفر کرده اما بعد از مدتي دوباره مسأله مصرف مواد مخدر را از سر گرفته است.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html