پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 228443
افزايش سرسام آور اجاره مغازه ها
کسبه با افزايش قانوني و کارشناسي اجاره مغازه ها مخالفتي ندارند/ نارضايتي کسبه فارساني
تاریخ انتشار : 1396/04/31 15:44:23
نمایش : 947
اگر گشتي به هسته مرکزي شهر فارسان بزنيم شاهد آن مي شويم که تکاپويي خاص در سطح شهر ايجاد شده برخي از جوانان به دنبال پيدا کردن مغاره ها خالي با قيمت مناسب در حاشيه خيابان هستند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، درحال حاضر گراني بهاي اجاره مغازه هاي در فارسان به يکي از مشکلات بزرگي براي کسبه اين شهر شده به طوري که بهاي اجاره بسياري از مغازه ها در دو ماه اخير بيش از چندين برابرشده اين مهم سبب نارضايتي و اعتراض کسبه شده است.

طبق گفته کسبه صعود قيمت اجاره بهاي مغازه ها در فارسان به يک معضلي تبديل شده است. که به نظر مي رسد در نبود راهکار، مديريت و کم توجهي مسئولان روز به روز پيچيده تر مي شود.

با توجه به اينکه اکثر مغازه داران مستآجر مي باشند و به دليل عدم توانايي پرداخت اجاه بهاي سنگين مجبور به تخليه اي مغازها شده و بسياري از آنان نيز به اجبار بعلت بيکاري متحمل به پرداخت هزينه بسياري شده اند.
 
کسبه هاي که نخواستن نامش فاش شود با گله و شکايت در گفتگو با خبرنگار پايگاه خبري تحليلي پيرغار اظهار داشتند: با چه مقياس و با چه سود شرعي يک مغازه در شهرستاني که درآمدي اين چنيني جهت پرداخت اجاره را دارد؟ با احتساب ساير هزينه ها سود باقي مانده يک کسب چقدر مي باشد؟ آيا غير از اين است که تاوان اين اجاره سنگين و سود باقي مانده را مشتري که همين مردم زحمت کش و اکثرآ کم درآمد هستند بايد بدهند؟

وي خاطرنشان کرد: در حال حاضر بسياري از صاحبان مغازه که ملک آن ها بزرگتر، در معرض ديد بيشتر و موقعيت خوبي واقع شده است بازار سياه راه انداخته اند.
 
 بررسي ها حاکي از اين است که قيمت اجاره بها در اين شهرستان نسبت به چند ماه گذشته افزايش چشمگيري در حد دو برابر شدن را داشته است.
 
شايد بتوان گفت :عدم نظارت کافي در اين شهرستان بر اجاره بها توسط مسئولين مربوطه موجب آن شده است که متآسفانه مبلغ اجاره بها بصورت دلخواه انجام مي گيرد.

قيمت مغازه‌ها در داخل بازار فارسان به هيچ عنوان بر مبناي يک قيمت مشخص و منطقه‌اي تعيين نمي شود اينجا هر کس هر قيمتي بخواهد روي مغازه خود مي گذارد.
اگر اداراتي مانند شهرداري و شوراي شهر و اداره دارايي که براساس ارزش ملک عوارض و ماليات مي گيرند براي اجاره بها نيز نظارت مي کردند و براساس ارزش مغازه و مکان قرار گيري آن و نيز مسکن و امکانات آن و بر مقدار اجاره بها ماليات تعيين مي شد ديگر هيچ صاحب خانه و مغازه اي اينگونه ناجوانمردانه در ميدان قيمت گذاري يکه تازي نمي کرد و وضعيت اجاره بها و اشتغال اينگونه اسفناک نمي شد. چه بسيار از مستاجرين مغازه ها که به خاطر همين اجاره هاي سنگين پس از چند ماه ورشکست شده و مجبور به تخليه مغازه شده اند و بر شمار بيکاران عرصه بيکاري افزوده مي گردد.
 
تقاضاي تمام کاسبين اين است که اگر چه با افزايش کرايه سالانه اماکن تجاري  و مسکوني مخالفتي ندارند ولي خواهان افزايش قانوني و کارشناسي اجاره مغازه ها هستند.

به راستي ايجاد بستري مناسب جهت اشتغال زايي از وظايف همه دستگاهها است اما با افزايش اين گونه اقدام باعث تعطيلي و بيکاري ميشود چه کسي پاسخگوست ما همچنان منتظر پاسخ مسئولين شهرستان فارسان هستيم.

انتهاي پيام/590پ
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html