پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 228440
ايران حق خود را در واکنش به هرگونه بدعهدي آمريکا محفوظ مي داند
تاریخ انتشار : 1396/04/31 09:16:09
نمایش : 1418
در نشست عادي و فصلي کميسيون مشترک برجام ايران با انتقاد از عدم پايبندي آمريکا به برجام، حق خود را براي هرگونه واکنش به اين موضع آمريکا محفوظ دانست.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، در پايان نشست کميسيون برجام با حضور نمايندگان ايران و 1+5 در وين ، طرف ايراني بيانيه اي صادر کرد . دراين بيانيه آمده است: «در اين نشست، مروري بر وضعيت اجراي بخشهاي مختلف برجام چه در حوزه رفع تحريمها و چه در حوزه هاي هسته اي صورت گرفت. در حوزه هسته اي، آخرين وضعيت اجراي پروژه هاي مدرن سازي راکتور آب سنگين اراک، احداث تاسيسات توليد ايزوتوپ هاي پايدار در فردو، موضوعات مرتبط با توليد سوخت هسته اي در ايران و جنبه هاي فني و ايمني مربوطه مرور شد و تدابيري براي تسريع و تسهيل پيگيري اين فعاليت ها مورد توافق قرار گرفت. همچنين همه هيات ها از اينکه آژانس اخيرا براي ششمين بار متوالي از زمان اجرايي شدن برجام، پايبندي جمهوري اسلامي  ايران به تعهدات هسته اي خود وفق برجام را تاييد کرده است استقبال و ابراز خرسندي نمودند.

در حوزه «همکاري هاي هسته اي صلح آميز» که در پيوست سوم برجام بدانها پرداخته شده است، گزارشي از دومين نشست کارشناسي ايران و پنج بعلاوه يک که روز گذشته برگزار شده بود به نشست کميسيون ارائه شد و کميسيون ضمن استقبال از همکاريهاي گسترده دوجانبه و چندجانبه اي که در اين چارچوب صورت گرفته و يا در دست اجرا است، خواستار توسعه و تعميق اين همکاريها شد.

همچنين در ارتباط با کانال خريد برجام، هماهنگ کننده کارگروه مربوطه گزارشي از آخرين وضعيت فعاليت اين کانال که با هدف برقراري دسترسي صنايع ايران به اقلام حساس داراي کاربري دوگانه ايجاد شده است به کميسيون ارائه داد. کميسيون از فعاليت مطلوب و مستمر اين کانال خريد استقبال نمود.

در حوزه رفع تحريم ها، هيات جمهوري اسلامي ايران به تفصيل و به شکل مستند به موضوع بدعهدي ها و کارشکني ها و تعلل هاي ايالات متحده امريکا در اجراي تعهدات خود در برجام پرداخت.

در برابر انتقادات شديد کشورمان، هيات آمريکايي تاکيد کرد که عليرغم تغيير دولت در آن کشور دولت آمريکا همچنان به برجام پايبند است و تمام اقداماتي که به لحاظ قانوني بايد براي رفع تحريم هاي هسته اي صورت دهد را کماکان انجام داده است.

تمامي هياتها، بدون استثنا، بر اهميت توازن در اجراي برجام و ضرورت برخوردار شدن ايران از نتايج رفع تحريمها که در برجام پيش بيني شده است تاکيد کردند و پايبندي کامل همه طرفهاي برجام به تعهدات خود را خواستار شدند.

کميسيون مشترک نهايتا پيامي قوي از حمايت همه اعضا از اجراي برجام و ضرورت اجراي همه مفاد آن توسط همه اعضا همراه با حسن نيت و در فضايي سازنده را ارسال نمود که در بيانيه مطبوعاتي خانم اشميد به عنوان هماهنگ کننده کميسيون مشترک به صراحت اعلام شده است.

جمهوري اسلامي ايران البته موضوع عدم پايبندي کامل طرف آمريکايي به تعهدات خود در برجام را با جديت در دستورکار پيگيري خواهد داشت و در پايان کميسيون مشترک اعلام نمود که حق خود را براي هرگونه واکنش به اين موضع آمريکا محفوظ مي داند.  

بديهي است که جمهوري اسلامي ايران در کنار پيگيري هاي سياسي و ديپلماتيک، ضمن رصد دقيق تمامي اقدامات سلبي و ايجابي ايالات متحده، و در مشورت با شرکاي بين المللي خويش تمامي گزينه هاي مناسب را در ارزيابي هاي خود مدنظر خواهد داشت.»

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html