پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 228429
دولت ترامپ براي دومين بار پايبندي ايران به برجام را تائيد مي کند
تاریخ انتشار : 1396/04/26 11:25:03
نمایش : 1683
يک رسانه غربي از تائيد پايبندي ايران به تعهدات خود در برجام از سوي دولت آمريکا خبر داد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، وب‌ سايت «ويکلي استاندارد» ضمن اعلام اينکه دولت آمريکا براي دومين بار پايبندي ايران به برجام را تائيد مي کند به نقل از يکي از سخنگويان وزارت خارجه ايالات متحده، گفته است اين نهاد به مفاد برجام متعهد خواهد ماند هرچند که به بازبيني و نهايي‌کردن سياستش در قبال ايران ادامه خواهد داد.

در آغاز تير ماه، سومين گزارش «شش ماهه» دبيرکل سازمان ملل متحد درباره اجراي قطعنامه ۲۲۳۱ شوراي امنيت و توافق هسته اي ايران با کشورهاي ۱+۵، منتشر شد. در اين گزارش گفته شده دبير کل سازمان ملل تاکنون اطلاعاتي دريافت نکرده که نشان‌دهنده تامين، فروش يا انتقال تجهيزات و مواد هسته‌اي به ايران در مغايرت با قطعنامه ۲۲۳۱ شوراي امنيت باشد.

دولت آمريکا ملزم است که هر ۹۰ روز پايبندي ايران به توافق اتمي را به کنگره اين کشور اطلاع دهد و پيش‌بيني شده که دولت ترامپ هرچند همچنان نسبت به توافق اتمي تهران بدبين خواهد بود، اما «به احتمال زياد» براي يک دوره ديگر پايبندي ايران به برنامه جامع اقدام مشترک يا برجام را تأييد مي‌کند.

تصميم دولت آمريکا براي تائيد پايبندي ايران به برجام موجب خشم و هياهوي جمهوريخواهان تندر رو شده است بطوريکه «جان بولتون» نماينده اسبق آمريکا در سازمان ملل،  با انتشار مقاله اي به رئيس جمهور ايلات متحده توصيه کرد که «همين الان» از برجام خارج شود.

بولتون در اين مقاله که در هيل منتشر شده مي نويسد: براي دومين بار در دولت دونالد ترامپ، وزارت خارجه آمريکا تصميم گرفته است پايبندي تهران به توافق هسته‌اي ايران و ۶ قدرت جهاني موسوم به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را تاييد کند. اگر اين موضوع صحت داشته باشد، اين دومين اشتباه ساده دولت ترامپ درباره برجام است.

از سوي ديگر «اد رويس» رئيس کميته روابط خارجي مجلس نمايندگان آمريکا با انتشار بيانيه اي مدعي شد که ايران حتي بدون تخطي از برجام نيز بدنبال دستيابي به تسليحات هسته اي است.

رويس که از منتقدان توافق اتمي با ايران به شمار مي‌رود، در بيانيه‌اي که به مناسبت دومين سالگرد امضاي برجام منتشر شده گفته است ۲ سال پس از آن‌که رئيس‌جمهوري اوباما از توافق خود با ايران خبر داد، تهران هنوز در تلاش به‌سوي بمب اتمي است.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html