پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 228426
حسين فريدون بازداشت شد/ بيانيه احمدي‌نژاد قابل تعقيب است
تاریخ انتشار : 1396/04/26 11:20:29
نمایش : 1716
سخنگوي قوه قضاييه در خصوص بازداشت برادر رئيس جمهور گفت: چندين مورد از اين فرد تحقيق شد؛ ديروز براي ايشان قرار تامين صادر و چون تامين نشده به زندان معرفي شده است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، غلامحسين محسني اژه اي در صد و چهاردهمين نشست خبري خود با خبرنگاران با اشاره به قتل اتنا اصلاني گفت: پس از اعلام مفقودي، دستگاه هاي مختلف شروع به بررسي مي کنند اما در مرحله اول موردي حاصل نمي شود.

وي افزود: بعد از اين مرحله به فردي مشکوک مي شوند و اين فرد بازداشت مي شود. در اين مرحله متهم به همسر خود پيام ميدهد که مواد مخدر در فلان جا هست، جابه جا کنيد. همسر اين فرد موضوع را با تيم تحقيقات در ميان مي گذرد و از اين طريق به جنازه مي رسند.

محسني اژه اي تصريح کرد: اين متهم به مورد ديگري که به قتل رسانده بود، هم اعتراف مي کند اما هنوز جسد اين مقتول کشف نشده است.

سخنگوي دستگاه قضا افزود: اميدواريم هر چه زودتر پرونده بررسي و حکم صادر شود.

غلامحسين محسني اژه اي با بيان اينکه در سنوات گذشته به ويژه از سال ۹۴ و ۹۵ اقدامات فرهنگي در قوه قضاييه به ويژه در سازمان زندانها پيگيري شده است، گفت: براي ۳۰ نفر از محکومان به اعدام به دليل حفظ قران مجيد، تقاضاي تخفيف مجازات داده شده است.

سخنگوي دستگاه قضا در ادامه و در خصوص برخورد با کارچاق کن ها، گفت: اخيرا برخي رسانه ها اعلام کردند ۱۵هزار ميليارد ارزش کارچاق کن ها بوده که اين مبلغ ۱۵ميليارد است.

حکم ۱۰ سال زندان براي جاسوس آمريکايي

وي افزود: يکي از عوامل دو تابعيتي و تابع آمريکا و يک کشور ديگر که نفوذي بود، به ايران وارد شده بود که اين فرد دستگير و به دادگاه رفت. در دادگاه بدوي هم به ده سال زندان محکوم شد.

محسني اژه اي در ادامه با اشاره  به بازديد ۵۰ سفير از زندان اوين گفت: اين افراد از بازديد از اوين خرسند بودند اما متاسفانه برخي از افراد ضد انقلاب اين بازديد را مورد تفسير خود قرار دادند که بايد برايشان تاسف خورد.

سخنگوي دستگاه قضا در خصوص موضع دستگاه قضا نسبت به تشکيل مرکز ملي حقوق شهروندي در دولت گفت: هيات هايي از زمان ايت الله شاهرودي دستور العمل هايي در رابطه با ستاد خقوق شهروندي مطرح شد.البته منظور رئيس قوه قضائيه در رابطه با موازي کاري بوده،با اين حال قوه قضائيه از احقاق حقوق شهروندي استقبال مي کند.

تصميم در خصوص فضاي مجازي با کارگروه تعيين مصاديق مجرمانه است

محسني اژه اي در خصوص اظهارات اخير دبير کارگروه تعيين مصاديق محتواي محرمانه در رابطه با فيلتر نشدن هشت هزار کانال و سخنان وزير ارتباطات در رابطه با اين اظهار نظر و اينکه آيا مقام قضايي مي تواند درخواست فيلتر شدن را داشته باشد، گفت: همه موافق سامان دهي فضاي مجازي هستند. مرجع عام يعني دستگاه قضا مي تواند به جرائم رخ داده در فضاي مجازي ورود کند و اين جز وظايف ذاتي قوه قضائيه است.

وي افزود: در رابطه با فضاي مجازي، قانون کارگروه تعيين مصاديق محتوا محرمانه را هم پيش بيني کرده که از دولت و قوه قضائيه درآن عضو هستند و اگر قرار باشد تصميمي در اين رابطه گرفته شود مربوط به همان کارگره است.

وي افزود: اعضاي بيشتري از دولت در اين کارگروه عضو هستند و ممکن است موضوعي مطرح شود و دولتي ها به آن راي ندهند. گاهي پيش مي آيد که با توجه به فوريت يک موضوع جلسه آني برگزار شود.

بيانيه احمدي نژاد قابل تعقيب است

محسني اژه اي در پاسخ به اين سوال که يکي از مسئولان دولت نهم و دهم و بيانيه اي که رئيس جمهور سابق اعلام کرده و اينکه آيا پرونده فساد مالي است يا اداري و اينکه آيا بيانيه عليه مقام قضايي قابل تعقيب است؟ گفت: احمدي نژاد نامه سرگشاده اي خطاب به ملت نوشتند که بخش عمده آن و اظهار نظرها خلاف واقع است. ايشان مثل هميشه از خود متهم يا کس ديگر چيزي شنيده و آن را بيان کرده است. بخش هايي از آن قابل تعقيب است.

وي افزود: بخشهاي ديگر اين بيانيه جاي جواب دادن دارد.

محسني اژه اي تصريح کرد: يکي از اشکالاتي که به قوه قضاييه مي گيرند اين است که چرا اطلاع رساني شما ضعيف است. ما بنا نداريم همه مطالب را بيان کنيم. از زماني که قانون تصويب شده به ما اجازه نمي دهد که همه موارد را بگوييم.

محسني اژه اي افزود: در قانون جديد مرتبط با تصوير قانون گذار پيش بيني کرده که با پيشنهاد دادستان و اجازه رئيس قوه قضائيه تصوير متهم اعلام شود.

وي افزود: احمدي نژاد در اين بيانيه گفته که اتهام ايشان اين بوده که در يک مصوبه دولتي در ۳۰۰ ميليون تومان توزيع کرده که اين يک مصوبه است. اختلاس،تباني و برخي تخلفات مالي و جمله اتهاماتي است که بايد بررسي شود.

سخنگوي دستگاه قضا افزود: چيزي در حدود ۲ ميليون يورو وجه نقد در اختيار متهمي از همين مجموعه بوده است.

وي درخصوص صدور حکم جلب فردي که اخيرا بازداشت گفت: ۲۴ اسفند اين فرد احضار شده و مامور ابلاغ اعلام کرد در اين تاريخ در آدرس اعلام شده متهم حضور نشد. قرار شده است از مانور ابلاغ تحقيقات لازم انجام شود.

سفارش غذاي بقايي به حساب وزارت اطلاعات

وي گفت: گاهي مامور ابلاغ مراجعه مي کند و با وجود اينکه آدرس درست است اما مي گويند فرد مورد نظر نيست.

محسني تصريح کرد: ايشان ۲ وکيل داشتند که همين ها کفيل وي شدند. البته به اين فرد ارفاق شده است که وکلا کفيل شدند.

سخنگوي دستگاه قضا اظهار داشت: کفيل اين فرد حاضر به امضاي صورت جلسه نشده است. در مرحله اي هم اين فرد احضار مي شود اما نمي آيد و بعد از اين جلب مي شود.

وي در واکنش به اين ادعا که گفته شده اجازه تهيه غذا از بيرون به متهم داده نشده است، گفت: در زماني که اين فرد در اختيار وزارت اطلاعات بوده بارها به حساب وزارت غذا سفارش داده است. اين فرد در سوئيتي بوده که يخچال و تلوزيون داشته است و از نور کافي برخودار بوده است.

وي در خصوص اعتصاب غذاي بقايي هم گفت: از اين مورد اطلاعي ندارم.

محسني اژه اي در پاسخ به اين سوال که با توجه به اينکه برخي از استانداران به دادسرا دعوت و تفهيم اتهام شدند، دولت هم از برخي فرماندهان و ائمه جماعات شکايت کرده آيا اين افراد هم تفهيم اتهام شدند يا خير گفت: هر گزارش رسمي که ارسال شود بررسي مي شود و از سمت دولت هم شکايت هايي ارسال شده است. در رسانه ها ديدم که رئيس جمهور گفته  شکايتي نداشته است بنابراين در مورد تخلفات هم بايد شاکي خصوصي باشد.

حسين فريدون بازداشت شد

وي در خصوص بازداشت برادر رئيس جمهور گفت: چندين مورد از اين فرد تحقيق شد ديروز براي ايشان قرار تامين صادر و چون تامين نشده به زندان معرفي شده است.

قرار بازداشت موقت نيست؛ قرار تامين است و هرگاه وثيقه تامين شود، آزاد مي شود.

سخنگوي قوه قضاييه در خصوص پرونده و علت بازداشت فريدون مبني بر اينکه آيا مرتبط با معوقات بانکي و يا مسائل مالي بوده است؟ گفت: اين فرد معوقه بانکي نداشته است و مسائل مالي مطرح  بوده است.

اژه اي در خصوص آخرين وضعيت پرونده فرد جاسوس دستگير شده مرتبط با دفتر مشاور فرهنگي رئيس جمهور گفت: اين پرونده در جريان رسيدگي است و هنوز نهايي نشده است.

جزييات تيراندازي در مترو شهر ري

وي درباره تيراندازي به مهاجم مترو شهرري و کشته شدن اين فرد گفت: مامور نيروي انتظامي اگر ضوابط تيراندازي را رعايت کند و آموزش ديده باشد، مقصر نيست حتي اگر طرف کشته شود.

سخنگوي قوه‌ قضاييه در خصوص پرونده ياشار سلطاني گفت: ظاهرا در هشتم مرداد تعيين وقت رسيدگي شده است که در آنجا دفاع مي‌کند.

معاون اول قوه‌قضاييه درباره اينکه چرا علي‌رغم آنکه قرارداد مهمي با توتال امضا شده، در پرونده کرسنت حکمي صادر نشده است؟ گفت: در پرونده کرنست چندين بار توضيح دادم، حکم صادر شد. قطعي شد. بعد از آن مجددا درخواستي کردند که اين درخواست در حال رسيدگي است و هنوز نهايي نشده است.

سند دفاتر اسناد رسمي براي محاکم معتبر است

وي در پاسخ به سوال خبرنگار ديگري درباره آشفتگي‌ در خصوص ثبت سند خودرو، گفت: اينکه گفته مي‌شود رئيس مجلس بيان کرده است که ثبت سند در نيروي انتظامي بايد انجام شود، توسط ايشان تکذيب شده است. در اين خصوص رئيس قوه قضائيه بخشنامه‌اي تهيه کرده‌اند که در آن درباره قانون توضيحاتي داده شده و در آخر گفته‌اند محاکم، اسنادي را بعنوان سند رسمي قبول کنند که در دفاتر اسناد رسمي ثبت شده است؛ چنانچه سندي در دفاتر ثبت نشده باشد، در محاکم سند رسمي حساب نمي‌شود.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html