پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 228425
معتقدم در مذاکرات مي توانستيم بهتر عمل کنيم
تاریخ انتشار : 1396/04/26 11:18:52
نمایش : 1769
رييس سازمان انرژي اتمي گفت: بايد نگاه منصفانه اي به برجام داشته باشيم.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، علي اکبر صالحي صبح يکشنبه در يازدهمين همايش اساتيد و دانشجويان ايراني خارج کشور در مشهد اظهارکرد: در خصوص برجام بحث هاي مختلفي مطرح شده است که بايد منصفانه به موضوعات نگاه کنيم.

وي افزود: ما بايد چه کار انجام مي داديم که تحريم ها برداشته مي شد؟ اين تفکر غلطي است که فکر کنيم اعضاي تيم مذاکره کننده شخصا مذاکرات را تعيين تکليف مي کردند که اين سخن به اين معناست که کشور متولي و مسئولي ندارد.

رئيس سازمان انرژي اتمي خاطرنشان کرد: ما در مذاکرات هسته اي چارچوب مشخصي داشتيم و خط قرمزها نيز تعيين شده بود که همه اين موضوعات در آينده روشن خواهد شد.

صالحي تصريح کرد: دشمن مي خواست ما در چرخه هسته اي خودمان تحقيق، توسعه، استخراج و غني سازي را نداشته باشيم اما امروز همه اين ها را در اختيار داريم و ذخاير اورانيوم ما نيز طي دو سال گذشته ۳۶۰ تن افزايش يافته است.

وي خاطرنشان کرد: سوال اصلي اينجاست که اگر توافق هسته اي براي طرف مقابل و آمريکا مطلوب است پس چرا آنها مدام از برجام ناراحت هستند و مي خواهند اين توافق را نقض وبرجام را پاره کنند؟

رئيس سازمان انرژي اتمي کشور خاطرنشان کرد: پس از برجام موفق شديم ميزان فروش نفت را از ۹۰۰ هزار بشکه  در روز که پولش هم به سختي به کشور باز مي گشت به دو و نيم ميليون بشکه در روز رسانيم وحالا صادرات نفت به سهولت انجام مي شود و در وصول پول نيز مشکلي نداريم.

صالحي بيان کرد: علاوه بر موضوع فروش نفت طي دوسال گذشته موفق شديم قرارداد ساخت دو نيروگاه هسته اي جديد را منعقد کنيم و جذب سرمايه گذاري خارجي در کشور داشته باشيم.

وي تاکيد کرد: معتقدم در مذاکرات مي توانستيم بهتر عمل کنيم و سعي خودمان را انجام داديم اما بايد بدانيم در آن مقطع در معرض خطر قرار داشتيم و انسان عاقل آماده مقابله با خطر است اما خود را در مقابل آن قرار نمي دهد.

مهر

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html