پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 228400
عربستان توافق اوپک را نقض کرد/قيمت کاهش يافت
تاریخ انتشار : 1396/04/21 18:00:28
نمایش : 1448
انتشار آمار توليد نفت عربستان نشان داد اين کشور توافق اوپک براي کاهش سقف توليد را نقض کرده است؛ انتشار اين خبر موجب شد قيمت نفت امروز در بازارهاي جهاني با کاهش قيمت مواجه شود.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از اويل پرايس،  عربستان سعودي به اوپک اعلام کرد که در ماه جون توليد نفت خود را ۱۹۰هزار  بشکه در روز افزايش داده است و به توليد ۱۰.۰۷ ميليون بشکه در روز رسيده است که اين بالاتر از سقف توليد توافق شده ۱۰.۰۵۸ ميليون بشکه در روز است که در سال گذشته تعيين شده بود. اين در حالي است که توليد اين کشور در ماه مي ۹.۸۸ ميليون بشکه بود.

هرچند با اين افزايش توليد، عربستان سعودي براي اولين ماه از سقف توليد تعيين شده کمي فراتر رفت اما متوسط توليد ۲۰۱۷ آن همچنان پايين‌تر از مقدار هدف قرار دارد.

با اين اقدام عربستان، قيمت نفت امروز در بازارهاي جهاني افت کرد به طوري که قيمت نفت خام تگزاس غرب WTI براي تحويل در ماه آگوست با ۰.۴۶ دلار کاهش به ۴۳.۹۳ دلار براي هر بشکه رسيد و نفت خام برنت درياي شمال براي تحويل در ماه سپتامبر با ۰.۴۸ دلار کاهش به ۴۶.۴۰ دلار براي هر بشکه رسيد.

بازار نفت در شرايطي بحراني قرار دارد و نگراني‌ها از اين که افزايش ذخاير جهاني نفت ممکن است باعث بي اثر شدن محدوديت اعمال شده با اوپک و ساير توليد کننده‌هاي مهم شود در حال افزايش است. ذخاير نفت خام آمريکا بيش از ۱۰۰ ميليون بشکه بالاتر از ميانگين ۵ ساله خود باقي مانده است و حتي با قيمت‌هاي ۴۰ تا ۵۰ دلاري هم ظرفيت توليد نفت شيل آمريکا مي‌تواند افزايش پيدا کند. همچنين افزايش توليدات ليبي و نيجريه هم بحراني بودن اين شرايط را تشديد مي‌کند.

در چنين شرايطي حتي ممکن است قيمت نفت به کمتر از ۴۰ دلار هم تنزل کند مگر اين که کاهش مداومي در مقدار ذخاير نفتي و تعداد چاه‌هاي فعال ايجاد شود. طبق تحقيقي که توسط بلومبرگ انجام شد ذخاير نفت خام آمريکا در هفته گذشته ۲.۸۵ ميليون بشکه کاهش يافت

گزارش ماهيانه رسمي اوپک از داده‌هاي بازار نفت امروز، چهارشنبه ۱۲ جولاي منتشر مي‌شود.

مهر

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html