پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 228357
جادوگر راه دايي و منصوريان را مي رود؟
تاریخ انتشار : 1396/04/14 10:17:02
نمایش : 1950
علي کريمي در حالي تمرينات آماده سازي نخستين تيم دوران سرمربي گري اش را آغاز کرده که تاکنون هيچ قراردادي با باشگاه نفت به امضا نرسانده و همين امر ابهام هايي را به وجود آورده است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، هفته گذشته تکليف مالکيت تيم فوتبال نفت تهران پس از يک سال تا حدي مشخص شد و برهمين اساس شرکت حامي مالي نفت تهران با در اختيار گذاشتن چک 15 ميليارد توماني به هيئت موسس باشگاه نفت، ابلاغيه واگذاري اين باشگاه را دريافت کرد. البته در توافق نامه طرفين قيد شده که اگر خريدار ظرف مهلت 15 روز وضعيت تسويه حساب مطالبات طلبکاران نفت تهران را مشخص نکند، اين انتقال منتفي مي شود.

باشگاه نفت تهران پيش از روي کارآمدن مالک جديد، حدود 15 ميليارد تومان بدهي داشت و مالک فعلي هم به دليل طولاني شدن روند واگذاري سهام از ابتداي نيم فصل دوم ليگ شانزدهم، هيچ پولي به بازيکنان و مربيان نفت پرداخت نکرد تا ميزان بدهي اين باشگاه به حدود 20 ميليارد تومان برسد. در چنين شرايطي بسيار بعيد است که مالکان نفت تهران بتوانند در روزهاي آتي رضايت طلبکاران را جلب کند و با اين وضعيت هيئت موسس باشگاه نفت بايد چک ضمانت را براي پرداخت مطالبات به اجرا بگذارد که در آن صورت هم با توجه به مشکلات موجود بعيد است چک مذکور نقد شود.

جالب اينجاست مسئولان باشگاه نفت بدون اينکه اقدام خاصي براي تسويه بدهي ها انجام دهند، بلافاصله پس از دريافت ابلاغيه واگذاري اين باشگاه شروع به انتخاب سرمربي و تشکيل تيم براي حضور در ليگ هفدهم کرده اند. آن ها با علي کريمي براي سرمربي گري تيم نفت به توافق رسيده اند و با جذب بازيکناني مانند پيام صادقيان، امين منوچهري، اميرحسين فشنگچي، حميد علي عسگري، محمد حسين مهرآزما و مهدي دغاغله از ابتداي هفته جاري تمرينات آماده سازي خود را استارت زدند اما همچنان نمي توان با قاطعيت اعلام کرد که واگذاري باشگاه نفت به سرانجام روشني مي رسد.

علي کريمي در حالي تمرينات آماده سازي نخستين تيم دوران سرمربي گري اش را آغاز کرده که تاکنون هيچ قراردادي با باشگاه نفت به امضا نرسانده و همين امر ابهام هايي را به وجود آورده است. به نظر مي رسد سرمربي جديد نفت تهران قصد دارد پس از مشخص شدن تکليف پرداخت بدهي هاي باشگاه، قراردادش را نهايي کند. در واقع کريمي نگران اين موضوع است که مبادا بحران هاي مالي 2 فصل اخير نفت تهران در فصل آتي هم تداوم داشته باشد و بازيکنان اين تيم در طول فصل بارها دست به اعتصاب تمرينات بزنند و به مشکلات مالي اعتراض کنند.

از طرفي روند جذب بازيکن از سوي باشگاه نفت هم چندان اميدوار کننده به نظر نمي رسد. تمام بازيکناني که تاکنون با نفتي ها به توافق رسيده اند، جزء افرادي هستند که در سال هاي اخير کاملا از دوران اوجشان فاصله گرفته اند. صادقيان و علي عسگري به عنوان 2 خريد ليگ برتري اين تيم سال گذشته همراه با ماشين سازي سقوط نگون بختانه اي را به ليگ دسته اول تجربه کردند. از طرفي مدت زمان زيادي از آخرين روزهاي درخشش منوچهري، دغاغله و فشنگچي در سطح اول فوتبال ايران مي گذرد. جالب اينجاست زمزمه هايي مبني بر مذاکره مسئولان باشگاه نفت و علي کريمي با بازيکناني مانند مازيار زارع و عليرضا نورمحمدي مي گذرد که اين امر منجر به افزايش انتقادات نسبت به يارگيري نفت تهران مي شود.

نکته نگران کننده تر اينست که نفتي ها تقريبا 10 روز ديرتر از تمام تيم هاي ليگ برتري تمرينات آماده سازي خود را آغاز کردند و با توجه به بالابودن ميانگين سني اين تيم، چنين موضوعي مي تواند در هفته هاي ابتدايي ليگ برتر به يک مشکل بزرگ براي شاگردان علي کريمي تبديل شود.

مالکان باشگاه نفت تهران پيش از شروع ليگ شانزدهم هم حمايت خوبي از علي دايي و تيمش داشتند و تقريبا هر روز در تمرينات آن تيم شرکت مي کردند اما پس از مدتي پشت شهريار و شاگردانش را خالي کردند تا آن ها بدون هيچ گونه امکانات و توجهي فصل گذشته را به پايان برسانند. از قهرماني جام حذفي مي توان به عنوان کمترين پاداش فداکاري هاي بازيکنان و مربيان قبلي نفت تعبير کرد. با چنين سابق اي نبايست چندان به ادامه حمايت سرپرست و مالک باشگاه نفت از کريمي و شاگردانش اميدوار ماند مگر اينکه آن ها واقعا منابع مالي خوبي را براي حضور قدرتمندانه تيمشان در ليگ هفدهم فراهم کرده باشند.

هرچند علي کريمي در دوران بازي گري خود با لقب جادوگر شناخته مي شد اما بايد ديد با چالش هاي ذکر شده آيا جادوي وي در ليگ هفدهم مي تواند به تيم پرسابقه تهراني کمک کند يا اينکه گرداب مشکلات، کريمي را هم مانند دايي و منصوريان گرفتار مي کند.

باشگاه خبرنگاران جوان

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html