پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 228311
نامه سرگشاده چهار سياستمدار برجسته جهان به «پوتين» و «ترامپ»
تاریخ انتشار : 1396/04/07 09:48:19
نمایش : 1503
چهار سياستمدار سرشناس روس، آمريکايي، آلماني و انگليسي با انتشار نامه اي از روساي جمهور روسيه و آمريکا خواستند تا براي تامين منافع موجوديتي مشترک همکاري کنند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، چهار تن از سياستمداران سرشناس روس، آمريکايي، آلماني و انگليسي با انتشار نامه اي که يک نسخه از آن در اختيار ما قرار گرفته است از روساي جمهور روسيه و آمريکا خواستند تا براي تامين منافع موجوديتي  مشترک همکاري کنند.

اين نامه را «ايگور ايوانف» وزير خارجه اسبق روسيه، «دس برون» وزير دفاع اسبق انگلستان، «ولفگانگ ايشينگر» رئيس آلماني کنفرانس امنيتي مونيخ و سناتور «سام نون» رئيس اسبق کميته نيروهاي مسلح سناي آمريکا نوشته اند.

در اين نامه با اشاره به افزايش شکاف و اختلاف بين روسيه و آمريکا که از زمان جنگ سرد بي سابقه مي باشد و موجب افزايش بي اعتمادي بين دولت ها شده است بر لزوم برداشتن گامي هايي از سوي طرفين براي تامين امنيت مردماني که در دو سوي اقيانوس اطلس زندگي مي کنند تاکيد شده است.

در اين نامه از اولين ديدار «دونالد ترامپ» و «ولاديمير پوتين» در هامبورگ از آن به عنوان فرصتي منحصر به فرد ياد شده است. اين افراد تاکيد کرده اند  که آمريکا، اروپا و روسيه بايد با وجود اختلافات در زمينه حفظ منافع موجوديتي مشترک که کاهش تسليحات هسته اي و ديگر تهديدات نظامي و مقابله با تروريسم از مهمترين آنها است با همديگر همکاري کنند.

اين افراد در اولين گام خواستار انتشار بيانيه اي مشترک از سوي روساي جمهور آمريکا و روسيه شده اند که در آن تاکيد شود جنگ هسته اي هيچ برنده اي نخواهد داشت و هرگز نبايد صورت بگيرد.

در گام دوم از پوتين و ترامپ خواسته شده است تا همکاري هاي نظامي روسيه و ناتو در قالب «گروه مديريت بحران نظامي روسيه و ناتو» افزايش يابد تا از بروز اشتباهات فاجعه بار جلوگيري شود و موجب افزايش اعتماد شود.

در گام سوم در اين نامه از طرفين خواسته شده است تا با يک ابتکار عمل مشترک همکاري طرفين براي جلوگيري از دستيابي گروه هاي تروريستي و داعش به مواد هسته اي و مواد راديواکتيو جلوگيري شود، گسترش يابد.

در گام چهارم بر لزوم گفتگو براي دستيابي به يک تفاهم حداقل غير رسمي در خصوص تهديدات سايبري در زمينه دخالت در سيستم هاي استراتژيک هشدار و کنترل و فرماندهي هسته اي تاکيد شده است.

در پايان نامه آمده است: آمريکا، روسيه و اروپا در حال حاضر درگير موضعات مختلفي هستند ولي هيچ يک از اين موضوعات نبايد مانع از توجه آنها براي همکاري در اين زمينه ها براي کاهش تهديدات شوند. گام هاي که ما در اين نامه معرفي کرده ايم شروع خوبي هستند که اميدواريم در نشست هامبورگ کليد بخورند.

مهر

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html