پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 228306
مطالبات از دوحه بايد واقع بينانه و قابل اجرا باشد
تاریخ انتشار : 1396/04/07 07:33:02
نمایش : 1388
وزير امور خارجه قطر در جريان سفر به واشنگتن و ديدار با همتاي آمريکايي خود گفت که مطالبات از دوحه بايد واقع بينانه و قابل اجرا باشد و غير از آن پذيرفتني نيست.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از پايگاه النشره، «محمد بن عبدالرحمن آل ثاني» وزير امور خارجه قطر در جريان سفر به واشنگتن اعلام کرد که مطالب بيان شده از سوي کشورهاي محاصره کننده قطر تنها ادعاهاي ثابت نشده است و مطالبه نيست.

وزير خارجه قطر در پي ديدار با «رکس تيلرسون» وزير امور خارجه آمريکا در واشنگتن گفت: مطالبات بايد واقع بينانه و قابل اجرا باشد و غير از آن پذيرفتني نيست.

وي همچنين افزود: ما با واشنگتن در مورد معقول بودن مطالبات توافق داريم. مذاکره نيازمند رغبت حقيقي طرف ديگر و ادله اي در حمايت از مطالباتش است.

«عادل الجبير» وزير امور خارجه عربستان سعودي پيش از اين در سخناني گفته بود: در خصوص فهرست مطالبات از قطر مذاکره وجود ندارد.

وي افزود: اين دست قطر است که از حمايت تروريسم و افراط گرايي دست بردارد.

گفتني است که عربستان سعودي، مصر، بحرين و امارات از پنجشنبه گذشته به قطر فرصتي ۱۰ روزه براي بررسي شروط ۱۳ گانه دادند.

در اين ليست ۱۳ گانه، مهمترين شروطي که شوراي همکاري خليج فارس براي قطر معين کرده شامل قطع روابط ديپلماتيک با ايران و حزب‌الله، تعطيلي کامل شبکه الجزيره و برچيدن پايگاه نظامي ترکيه از خاک اين کشور است.

کشورهاي عربي از قطر خواستند تمام روابطش را با گروه «اخوان‌المسلمين»، جنبش «حزب‌الله» لبنان، سازمان تروريستي «القاعده» و گروه تروريستي «داعش» قطع کند.

در ادامه اين ليست طولاني آمده است که قطر نبايد به شهروندان ۴ کشور مصر، عربستان سعودي، بحرين و امارات عربي متحده تابعيت داده و بايد اتباعي را که هم‌اکنون در خاک کشورش هستند، اخراج کنند.

شوراي همکاري خليج فارس اين اقدام را تلاشي در راستاي ممانعت از دخالت قطر در امور داخلي کشورهاي مذکور دانست.

اين کشورها همچنين از قطر خواستند تمام اشخاص تحت تعقيب دولت‌هاي مذکور – به اتهام دست داشتن در فعاليت‌هاي تروريستي – را به آنها تحويل داده و به حمايت مالي از نهادهايي که از سوي آمريکا تروريستي و افراطي شناخته شده‌اند، پايان دهد.

اين در حالي است که دوحه مطالبات آنها را زياده خواهي تلقي کرده و مي گويد تعيين ضرب الاجل به منزله اعمال محدوديت بر حق حاکميت قطر است.

عربستان سعودي، مصر، بحرين و امارات متحده عربي اخيرا با متهم کردن قطر به ايجاد بي‌ ثباتي در منطقه و حمايت از تروريسم روابط ديپلماتيک با اين کشور را قطع کردند.

اين درحالي است که دولت قطر اين اتهامات را رد مي کند و تلاشها براي منزوي سازي ديپلماتيک اين کشور را «ناموجه» مي خواند.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html