پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 228300
رشته محلهاي حذف شده دانشگاه آزاد مجوز قانوني داشتند
تاریخ انتشار : 1396/04/03 21:40:34
نمایش : 1643
عضو هيات رئيسه دانشگاه آزاد با اشاره به قانون مصوب مجلس شوراي اسلامي در خصوص تاييد رشته هاي اين دانشگاه گفت: ۲ هزار و ۹۰۰ رشته محل حذف شده توسط وزارت علوم مورد تاييد هيات ۳ نفره است.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، صالح اسکندري در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: با استناد به قانون تاييد رشته هاي دانشگاهي دانشگاه آزاد اسلامي و بر اساس اعلام معاون قوانين مجلس شوراي اسلامي که بر لازم الاجرايي اين قانون تاکيد کرده تمامي ۲ هزار و ۹۰۰ رشته محل حذف شده در دفترچه آزمون کارشناسي ارشد توسط وزارت علوم داراي مجوز قانوني بوده و اميدواريم وزارت علوم در چند روز آينده اين مشکل را برطرف کند.

وي با اشاره به اخذ مجوزهاي لازم توسط شوراي گسترش آموزش عالي در وزارت علوم براي چند هزار رشته افزود: تمامي استانداردها و ضوابط آموزشي لازم در واحدهاي دانشگاهي آزاد براي اخذ رشته محل هاي مربوط اتخاذ شده و وضعيت استانداردهاي ما به مراتب بالاتر از دانشگاه هاي غير انتفاعي و پيام نور است.

عضو هيات رئيسه دانشگاه آزاد اسلامي و مسئول امور رسانه اي دانشگاه آزاد با بيان اينکه در ۲۵۳ واحد دانشگاه آزاد اسلامي از ۱ تا ۱۴۲ رشته محل در کارشناسي ارشد حذف شده است، تاکيد کرد: در بيش از ۳۰ واحد دانشگاهي تمامي گرايش هاي کارشناسي ارشد حذف شده است.  

حذف رشته هاي هسته اي از واحد علوم تحقيقات

اسکندري با برشمردن برخي از رشته حذف شده، گفت: به عنوان نمونه در واحد علوم تحقيقات رشته هاي هسته اي دانشگاه را وزارت علوم حذف کرده است در حالي که اين واحد يکي از مهمترين و با کيفيت ترين مراکز آموزش رشته هاي هسته اي در بين دانشگاه هاي دولتي و غير دولتي در کشور است.  

وي همچنين خواستار برقراري عدالت آموزشي ميان دانشگاه هاي غير انتفاعي و دانشگاه آزاداسلامي شد و از معاونت آموزشي وزارت علوم خواست در بررسي هاي خود حتما شاخص هاي علمي را مدنظر قرار دهد.

عضو هيات رئيسه دانشگاه آزاد اسلامي ابراز اميدواري کرد: با مذاکرات و مکاتبات صورت گرفته وزارت علوم هر چه سريع تر مشکل برطرف و نگراني هاي به وجود آمده در بين اعضاي هيات علمي و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامي مرتفع شود.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html